Pad sa bicikla

Za izdržljivost fribajkera, potrebna je pravilna ishrana, a ni treninzi nisu na odmet. Ako dođe do povreda, treba znati i pravu medicinu. Ovde spadaju i ostale teme vezane za živi svet.

Moderator: Moderatori

User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

Juče sam sočno pao, uleteo pod bankinu.

spuštam se sa bratom nizbrdo idem nekih 48-50 km/h, i čujem iza mene zzzzzzzzzzzz on me sustiže onako u skroz aerodinamičnoj pozi xexe. Prestigne me, kad tamo nepunih pet šest sekundi ispred krivina ka desno, oštrija od prethodnih, a čim me prestigo krenuo da gubi to ubrzanje... i sad, ne mogu da počnem prevremeno da skrećem ka desno jer će on kad tad skrenuti i 90% nalećem na njega, ne mogu da ostanem iza njega jer počinjem da ga stižem, i ja probo sa leve strane da stanem da zahvatim krivinu pod najnezgodnijim uglom, i čim sam došao tu sa leve strane videh da sam se zajebo i krenem da kočim i skrećem, nema vremena, eject eject, paf

ja ispod bankine i krv mi na desnom staklu od naočara.

Nažalost nisam imao vremena da se setim Dejvovih uputstava za bezbedno sletanje, ko što sam i obećao da neću :D, al super sam prošao, malo sam cepnuo arkadu, tj malo dublja ogrebotina tu iznad oka, i odrano koleno i lakat, i malo leđa (sreća da sam obukao staru majicu ne novu, pošto je i ona pocepana). Mislim kočio sam i proklizavao jedno dva tri metra sigurno tako da sam dovoljno usporio pre nego što sam se slupao.

Za kraj, imam dva pitanja i jedno kukanje:
1. Da li je šlem sad neupotrebljiv? Ja ne znam kolki je šok podneo pošto tog momenta padanja se ne sećam, ali mislim da nisam baš udario direktno šlemom nigde, on je samo izgreban na jednom delu...
2. Kako se pritisak u gumama odražava na kočenje? Meni deluje logičnije da bolje koči kad je slabiji pritisak (kao što je bio tad kod mene), jer guma tad većom površinom naleže na podlogu pa je samim tim i veće trenje, al istovremeno, možda iz nekog razloga slabiji pritisak doprinosi većem proklizavanju što je kod mene bio slučaj.
3. Izgrebalo se i staklo na mojim uvex naočarima i sad je žuta šumska varijanta neupotrebljiva :((

E da, pored dejvovih upustava, u onoj e knjizi za koju sam ostavio link, autor kaže da je u takvim situacijama najbolje čvrsto ostati na bicikli i skupiti se, i onda kad proklizaš ivica kormana i pedale upije sav šok od pada. Naravno, ni toga se nisam setio u ključnom momentu.
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Kaciga po nekom pravilu se posle svakog udarca - menja.
Uostalom - razmisli - dal ti je draze da potrosis 10 000 na kacigu mozda i bespotrebno ili da ostanes bez glave?
Takodje kaciga se menja kad pocne da ne bude knap na glavi - kada se razglavi da tako kazem.
Pritisak u gumama - naravno - cista fizika - veci pritisak - manja povrsina - manje trenje - vece proklizavanje. Premali pritisak - izoblicavanje gume, u krivini mogucnost mozda onda i da spadne sa felne - a onda... boze pomozi. Na zidu gume je napisano koji pritisak je potreban za nju. Zavisi i od tipa gume dal ce da prokliza ili ne. u tim situacijama skretanja je bitno kakva je guma na spoljnom delu - ja sam vozio polu slik ranije - gornja povrsina glatkija a sa strane kramponchichi... al pomogne dovoljno da se ne prokliza. Kvalitetna guma glavu cuva.
A onda nek se oni koji kupuju gumu od 300 din i tvrde da su zadovoljni njom - zapitaju.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
Post Reply