Колико би трајала дотична тура?

Gde ići, kuda ići, koja mesta treba posetiti i videti, koji putevi, staze i stazice su zanimljivi

Moderator: Moderatori

Post Reply
ludak
Posts: 14
Joined: 05 Nov 2009, 00:23

Колико би трајала дотична тура?

Post by ludak »

Ишао бих са својим Каприоло Гилом од Београда до Москве, па од Москве до Владивостока (Масква, Њижњи Навгарод, Казањ, Цјумин, Навасибирск, Иркутск, Владзивостак...тако некако). Најотежавајућија околност су ми катастрофалне слике Русије на гугл земљи. Планирам да се упутим кроз сибирску шуму, и путеве које су направили џинги скан и остали Монголи. Мислим да би ми довољан штап на основу кога могу да проценим на коју страну света треба да идем, али се бојим вукова и медведа. Углавном бих се држао природних путоказа. Русија је прва по броју вукова на свету и то ме обесхрабрује. Немам ништа против спавања на -30 степени али ми се не свиђа да покушавам да заспем и слушам завијање вукова. Оно што ме највише брине је како непрестано путовати минимум годину дана а остати нормалан, свестан да си у равни са милијардитим делом дрвета, негде на мапи а не знаш тачно ни где. Планирам да учим технике преживљавања у природи, требаће ми итекако. Оно што мене занима је: колико би то отприлике трајало и, када стигнем у владивосток да ли бих могао да тражим од руске амбасаде да ме бесплатно пребаце у србију?

поздрав
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by shebez »

Pomalo preambiciozno... :?
Ali ako zelis tu smo da te podrzimo,
http://www.reci.hr/blogs/zagreb_peking
Evo cisto malo da se informises kako izgledaju takvi poduhvati, njima je trebalo Zagreb - Peking oko stodvadeset dana (a moze i krace).
Mladen Gaćeša i Marko Mitić krenuli su biciklima na Olimpijske igre u Peking. Vozeći u prosjeku po 100 kilometara dnevno, u Peking će stići u kolovozu, neposredno pred početak Olimpijskih igara.

Krenuli su u petak, 4. travnja prema istoku, preko Srbije, Rumunjske, Moldavije, Ukrajine, Rusije i Mongolije u Kinu. Putuju na dva bicikla, s bisagama i biciklističkom prikolicom koja teži pedesetak kilograma. Oprema koju nose sasvim je oskudna.

Mladen Gaćeša dugogodišnji je namještenik HEP-a. Obiteljski čovjek s dvoje djece za put se pripremao nakon posla, svakodnevno trenirajući 35 kilometara na zagrebačkom Jarunskom jezeru. Marko Mitić je apsolvent agronomije i suvlasnik tvrtke za selidbe, a trenirao je predvodeći inozemne turiste po Jadranu uhodanim biciklističkim turama.

Cjelokupna avantura, uložena oprema, pripreme, vize, cijepljenja protiv bolesti u dalekim zemljama i nebrojene sitnice došle su ih oko 150.000 kuna, od čega su samo trećinu pokrili sponzori. Pripreme su trajala dvije godine.

Za Jutarnji list Mladen i Marko redovito šalju dnevničke bilješke i fotografije, kojima pratimo njihovo kretanje od Zagreba do Pekinga.
Jos jedan sajt o coveku koji se stvarno provozao i spojio zapad sa istokom...
http://cyclenavigator.com/home/

Imas i nase Novosadjane koji su isli na olimpiadu u Peking,
http://www.24sata.rs/novisad.php?id=31981

Znaci nije nemoguce samo se treba lepo pripremiti...
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by IRalic »

Koliko bi trajala tura ? Pa, prvo izracunas koliko ukupno ima kilometara.
Koliko kilometara kakvog puta/terena/uslova, pa onda bar od prilike znas koliko kilometara mozes da predjes za jedan dan.
Uracunas "slobodne dane" i sve to podelis sa ukupnom kilometrazom - i to ti je to ;)

Asfaltom mozes preci i 300km dnevno, a kroz sumu se za isto vreme mozes probiti samo 30km ako je teren zeznut.
Zajednicka karakteristika svih Sibirksih neasfaltiranih puteva, a pogotovo kroz sumu,
je to da su veoma blatnjavi (kada nisu smrznuti) i svako malo se nailazi na ogromne bare preko celog puta,
koje umeju da budu duboke i po metar.
A okolo se uglavnom ne moze, jer je teren mocvaran, i svako skretanje sa put (a da ne vozis gusenicar) znaci instantno zaglavljivanje u glib.
Svojevremno sam "planirao" tako nesto slicno, ali kada sam se konacno domogao prica i slika samog terena i puteva,
video sam da to uopste nije tako naivno kako na prvi pogled izgleda.
Npr dvoje nasih kolega je bese prosle godine jezdilo po Mongoilji.
Cak i na slikama kad gledas - nista strasno, razdaljine velike, ali put deluje dobar.
Medjutim put je ustvari veoma los, i sa cestim srmim deonicama ne dozvoljava mnogo kilometara u jednom danu,
a jos kada ti od tog drndanja punke paktreger, ili tocak, ili bickll, divota ..
Cak i veoma iskusni biciklisti kao oni su morali svoju voznju poprilicno da skrate, jer je jednostavno bilo tesko i nemoguce preci cak i na prvi pogled relativno konzervativnu planiranu kilometrazu.

Gledajuci Google earth i slike na njemu sigurno ces naici na najverovatnije moto "expedicije" po tim krajevima.
Bilo je i biciklista koji su tuda vozili, ali su jako retki, zbog zahtevnog terena, velikih udaljenosti izmedju mesta gde se moze snabdeti hranom,
kao i zbog rojeva komaraca sa kojima ce biciklista daleko vise problema imati neko lik na motoru koji nosi kozno odelo od glave do pete, i kacigu.
Najbolje vreme za posetu tih regiona je u jesen, kada zamrzne, ali pre zestokih minusa,
kada komaraca vec nema, a blato na putevima dovoljno ocvrsne da pravi manje problema.
Povremeno i prelazenje reka moze biti problematicno, jer most koji postoji,
moze voda lako da odnese i onda treba gaziti kroz vodu, a ako je ista dublja od pasa,
moze da bude jaako zeznuto i rizicno, jer je struja jaka, a voda led ledena ..
Jedini lek je onda dobar camac na duvanje, ili cekas kakv kamion da naidje, koji nema problema sa gazenjem duboke vode,
a to moze da potraje ko zna koliko ;)

Naravno ako planiras do Vladivostoka glavnim putem, to je limunada, jer sada je cela trasa asfaltirana,
i jedino su komarci problem, u letnje doba razume se.
Ne zaboravi da treba da budes tehnicki dobro opremljen, pre svega pouzdanom opremom.
Ako ti nesto rikne na bajsu, cak i banalna stvar kao spoljasnja guma, ne ocekuj da ces van Moskve i Pitera naci ista kvailtetnije,
a o necim savremenijim tipa 9 brz kasete, lanci, nable nemoj ni da pomisljas.
Capriolo je poznat da upravo na tim vitalnim delovima stedi kako bi imao jeftin bicikl,
pa valja koristiti proverene i izdrzljive delove i opremu.
Naravno uvek je moguce pomocu stapa i kanapa, ali veoma je verovatno da ces sa takvim pristupom imati problema i glavobolje,
ali ako si snalazljiv i strpljiv, moze i tako ;)
Ali treba racunati na to da ako bicikl, ili ti sam zakazes u nekoj divljoj nedodjiji,
stici do neke civillizacije gde neko moze da ti pomogne moze biti problematicno.
Smrznes se, pojedu te vukovi,medvedi ..
Jedan primer sa malo drugacijeg mesta, ali podjednako univerzalan: vozi covek Tibetom, i bas je krenuo preko visoke visoravni,
sa planom da se brzo spusti nize, jer nije aklimatizovan na visinu.
U sred visoravni otkazuje bicikl. Jedina opcija je pesaka, ali je kilometraza i vreme potrebno za to prevelika,
i covek pre nego sto je uspeo da se spusti poceo da pati od visinske bolesti, i ugosio se sopstvenom tecnoscu dok je onesvesceno spavao u svom satoru druge noci ..
A trebalo je samo provesti jedan dan na visini, i nije trebalo da bude problema ..

Bilo kako bilo, sam sam se interesovao tim daleko istocnim ruskim predelima,
i svodi se na to da je i "putevima" biciklom tesko, a ako mislis da skreces puta,
bolje je da ostavis bicikl i ides peske.
Secam se da sam davno citao pisanija nekog lika koji je cesto tamo pesacio, i to zimi,
ali covek veoma zna sta radi,i maksimalno je tehnicki opremljen.

U svakom slucaju posveti se temi, i googluj i googluj, i sigurno ces naci nesto korisnih informacija i prica.
I kad na kraju i zamislis rutu i sve to, ipak ostavi u rezervi varijantu da ti to nece poci za rukom,
i da mozes u svakom momentu da se izbavis iz neke lose odluke ili procene.
Kreni ti polako asfaltom, pa kad vec tamo dodjes, videces moze li se kroz tu sumu ili ne ..

Pa tako, Google u sake pa polako .. ;)

Pozdrav!
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
ludak
Posts: 14
Joined: 05 Nov 2009, 00:23

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by ludak »

хвала на одговорима посебно на другом! :shock:
User avatar
rajko55
Freebiker
Posts: 458
Joined: 08 Jul 2008, 11:06
Location: Pozarevac
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by rajko55 »

Ne kažeš da li si već vozio višednevne ture do sada , ako nisi morao bi da odvezeš par pa tek onda da se upustiš u tu avanturu,to ti je moj savet i po mogućstvu za prvu nadji nekog ko je vozio i ima iskustva da bi shvatio neke male tajne višednevnih vožnji.pozdrav
ludak
Posts: 14
Joined: 05 Nov 2009, 00:23

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by ludak »

а како и где бих могао да нађем те неке "незваничне" путеве...уствари не треба да су незванични већ да нису прометни, да су шљунковити, широки, кроз шуму...такве их замишљам...можда неке топографске карте или нешто тако???

хвала, за сад сте ми много помогли...

EDIT: може нашто као ово рецимо...

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by IRalic »

Hmm, takav put kakav zamisljas, odnosno taj kao sa silke ;) mozes da nadjes jedino na Aljasci,
gde imaju love pa te puteve zaista odrzavaju, i jesu siroki i dobro nasuti u utabani (sa kamionske standarde)
U daleko-istocnoj Rusiji koliko sam video takvih puteva nema u izobilju.
Glavna dzada ka Vladivostoku je imala jedan deo nalik tome, ali je sad u celosti asfaltiran.
Inace iako je glavna dzada za trgovinu sa istokom,i Mongolijom, Kinom i Japanom,
kazu da nije to neki promet kao na ovdasnjim glavnim putevima.
Drugi glavni put na dalekom istoku vodi malo iza Bajkalskog jezera (od mesta Never,vidi se na svim velikim kartama)
na sever prema Jakutsku, i dalje prema Magadanu, i dalje nema osim morem,
ili "zimskim" putevima po zaledjenim rekama.
To Jakutska bi trebalo da je solidniji, i nesto prometniji (verovatno par kamina na dan ;) )
jer je to jedina putna veza cele Jakutije sa Jugom.
Taj put je koliko sam informisan pravljen za vreme Staljina, kada su logorasi na svojim ledjima
vukli balvane, i "ugradjivali" ih u "put" kao armaturu, posto je zemljiste jako mekano.
Dakle drvena osnova i blato odgore, sto uglavnom svi opisuju kao prilicno los put.
Samo delimicno je nasut kakvim kamenom.
Generalno daleko manje prometniji od glavne Sibirske dzade, jer se zbog tezine puta i razdaljine
svo dopremanje robe vrsi morskim putem dok more ne zaledi,
ili vazdusnim putem u naselja koja su van dometa mora i lokalnih puteva koji vode iz tih luka.

Drugih puteva naravno ima, ali uglavnom ne povezuju naselja kao sto je to kod nas obicaj,
nego idu ud glavne dzade do gde treba (selo, rudnik, ili kakav drugi industrijski objekat) dakle grade se samo sa odredjenom svrhom.
Takvih puteva uglavnom na mapama i nema, te tu moze da pomogne samo Google Earth, ili lokalci kad se vec nadjes na tamosnjem terenu.
Recimo citao sam i gledao slike dva Poljaka koji su avionom otisli u Anadyr (Chokostkaja oblast) zatim se brdom prebacili u Egvekinot i odatle se odvezli sve do Peveka, putem izgradjenim za potrebe tamosnjih rudnika, kroz Cukotskoje Nagorje.
Taj put nisam video ni na jednoj mapi, osim pocetke od oba gradica.
Probacu da prondjem tu pricu, pa saljem link ako nadjem.

Takodje preporucujem forum sajta www.horizonsunlimited.com gde je moguce naci dosta pouzdanih informacija
za svakojake puteve u svetskim zabitima.
To je motociklisticki i 4x4 forum svetskih putnika, i pokriva sve regione sveta, manje ili vise.
Secam se da sam dosta informacija na temu Sibira upravo tamo nasao.

Sto se mapa tice, licno nemam nista detaljno, ali bi topografske sigurno trebale biti dostupne na kakvim ruskim stranama.
Treba samo naci ;)
Auto mape i tome slicno su van Rusije prakticno nepostojece (osim za evropski deo) a pogotovo ne za daleki istok.


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by IRalic »

Evo nasao sam (lako preko strane Extrawheel.com) http://podroznik.net/2006_trans_chukotk ... _10_1.html
Pisanije samo na Poljskom, ali slike puno govore ;)

pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by shebez »

Evo i link za topo karte ako je od koristi....
Igore a slike na linku koji si postavio su vise nego fenomenalne.
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Колико би трајала дотична тура?

Post by IRalic »

Da :) samo da napomenem, za one koji se ne snlalaze sa kartom ;) da je Čukotka skroz gore u cosku, i zato je tamo tako pusto.
Kamenito i tek malo zuckaste travice tu i tamo.Nikakve sume tamo tema, previse je hladno.

Juznije je je naravno toplije, i suma ima kolko volis, ali i ravnih predela koji su uglavnom mocvarni,
te tamo je ova slika vise karakteristicna ;)
Image

Brze bolje razapni sator i u njega uskoci, pre nego sto te pojedu zivog, Onda pobi one koji su ipak uspeli da udju u sator,
pa teko onda moze na miru da se boravi u satoru, iza mreze ;)

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply