Hajde da malo obnovimo ovu temu.
Napraviti svoj recumbent (bike ili trike svejedno) je velika odluka ili da budem precizan čitav niz velikih odluka a u osnovi treba da bude vozač i njegova udobnost.
Na stranici
http://www.letsevo.com/designoteca/Proj ... /templates možete naći 2d šablon čoveka.
Na stranici
http://jetrike.com/ergonomics.html možete naći postupak određivanja ergonosmkog položaja čoveka na recumbentu, kao i osnovne elemente recumbenta.
Na stranici
http://msis.jsc.nasa.gov/sections/section03.htm možete naći zaista detaljne ergonomske mere. Posebno je zanimljivo poglavlje 3.3.4 Neutral Body Posture u kome je opisan relaksran položaj tela u beztežiskom stanju. Ovo je položaj u kome su svi mišići najmanje opterećeni i to je položaj kome treba težiti. Naravno kada se doda gravitacija neki elementi položaja su neprirodni (posebno položaj ruku), ali to će neki drugi činioci ispraviti.
Pošto me recumbent bajkovi ne zanimaju previše, unapred se izvinjavam svojim drugarima, zaljubljenicima u iste, na nešto manjem broju referenci za iste.
Kada ste odlučili da ste baš vi u centru pažnje novog vozila, potrebno je da donesete osnovne odluke o osnovnim elementima dizajna FWD, RWD, 2F1R 1F2R, veličina točkova, vrsta sedišta... zaista puno odluka u kratkom vremenskom intervalu (oh slatkih li muka ;o))). U ovim odlukama dosta pomaže
http://www.hellbentcycles.com/trike_pro ... Primer.pdf referentni priručnik o dizajnu recumbenta. Takođe
http://www.ihpva.org/building.htm ,
http://www.recumbents.com/wisil/whatsup.htm
I
http://www.jetrike.com/theory.html predstavljaju zaista esencijalno štivo.
I naravno nezaobilazni čika Sheldon
http://www.sheldonbrown.com/, sa najboljim referencama o biciklima ikad javno objavljenim. Naravno ima mnogo dobrih sajtova sa dosta korisnih informacija.
Po mojim saznanjima postoje dva besplatna projekta javno dostipna
http://flevofanclub.ligfiets.net/?doc=ch5&lang=en (flevobike)
i
http://www.ihpva.org/Projects/Practical ... index.html(Thunderbolt trike)
Dodatak:
http://jetrike.com/plans.html ima nekoliko naizgled detaljnih planova, mada mi se čini da nisu svi detalji obrađeni.
Hajde da ovde sakupimo sve izvore informacija o samoizgranji recumbenta.
Naravno pitanje svih pitanja je gde nabaviti kvalitetan materijal. Stovarišta prodaju uglavnom cevi negarantovanog sastava, a pošto zapošljavaju nekvalifikovane pekarske radnike, o kvalitetu nemaju pojma. Planetbike, Capriolo i drugi prodaju mehaniku bicikla, ali imaju samo ono što se najbolje prodaje i što je retko upotrebljivo na triku.Jedina dobra stvar na tržištu je
http://www.jankovic-comp.rs, kao generalni zastupnik Schwalbe guma.
Parafraziraću Roberta, samogradnja je poseban čin, koji treba svim srcem podržati, a i ako "ukrademo" poneku ideju sa ozbiljnih profesionalno izrađenih trajkova - so be it!
Ozbiljnim sportom sam prestao odavno da se bavim, a trike me zanima prevashodno za rekreaciju. Shodno tome je i cena koju sam spreman da platim za pojedinačne delove. Ralic je pominjao da kod Roberta u Subotici može da se nabave specifični delovi i sitnice za izradu rama, a mene zanima koji i po kojoj (naravno okvirnoj i u ovom trenutku važećoj) ceni. Sa druge strane sa mojih 120kg, 12 kilograma teži trike je samo 10% moje težine.
Toliko za sada, nadam se da neće proći još godinu dana do mog sledećeg javljanja.
ležeći pozdrav
Veselin