Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbente..?
Moderators: IRalic, Moderatori
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
ode tema na drugu stranu .... ccc... dakle na ciklonautu sam video adresu nekog lika u bataji koji vari ramove za bicikle, možda može da odradi posao i za trike... naravno uz dobar projekat i preeeeeeeeeeeeeeeecizno definisane uglove
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Narode, tema vam je stvarno zanimljiva, nagovoriste i mene da se bacim na neka razmisljanja i izvodjenje istog. Naime, evo i ja krenuo u pravljenje tricikla. Za tockove sam izabrao vec gotov model koji se uglavnom koristi za gradjevinska rucna kolica! I stvarno su dobri (u zargonu-fazonski), ali imao sam problem sa zadnjom osovinom! Zapravo, pogonska vuca je preko nje, tockovi su fiksni sa osovinom i eto desio se problem na kraju! Nemoguce je skretati u bilo koju stranu, jer kod tricikla, kada skrece, jedan tocak bukvalno miruje (govorim o zadnjim tockovima), a drugi se rotira. Tako da sam sebe nahvatao u velikoj glupariji! Xaxaxa...pa da li sam ja stvarno toliki idiot...ili ipak ima neko resenje? Dajte, pa mi olaksajte. Ja imam resenje ako bih pogonsku vucu stavio na prednji tocak, ali ipak ce se desiti problem na prvoj klizavoj uzbrdici, tako da bas (neki djavo) insistiram na zadnjoj. Jel imao neko slican problem i eventualno resenje? Eto, na kraju krajeva, ipak je fer da mi se smeje jos neko, jer ja samom sebi dosadi vise!
Evo i nacri, da lakse protumacite sve o cemu sam pricao!
U svakom slucaju vam hvala (na pozitivnim odgovorima, a za one druge...more mars bre)!
))

U svakom slucaju vam hvala (na pozitivnim odgovorima, a za one druge...more mars bre)!

- Attachments
-
- tricikl 21.jpg
- Nemoguci tricikl
- (27.9 KiB) Downloaded 436 times
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Ako je pogon na vratilu sa dva tocka, neophodan je diferencijal...:) ;) :D wrote:... ali imao sam problem sa zadnjom osovinom! Zapravo, pogonska vuca je preko nje, tockovi su fiksni sa osovinom i eto desio se problem na kraju! Nemoguce je skretati u bilo koju stranu, jer kod tricikla, kada skrece, jedan tocak bukvalno miruje (govorim o zadnjim tockovima), a drugi se rotira.
Diferencijal sluzi da izvrsi preraspodelu snage na levi ili desni tocak u zavisnosti od uslova voznje. Takodje na prostim diferncijalima ukoliko ti se nadje jedan tocak u vazduhu drugi tocak koji ostane na zemlji izgubice svu snagu i neces se kretati.
Ukoliko se odlucis za ovakvu izvedbu onda bi morao da radis da ti tockovi budu na oprugama kako bi imao bolje prijanjane za podlogu. I kada krenes da se udubljujes sta sve treba, bolje se vratiti da ti jedan tocak, prednj, bude pogonski.
Sad ja nisam majstor za rekumbent, ali sam se malo zezao sa kolima, pa otprilike poznajem mehaniku, pa neka me rekumbentasi isprave ako negde gresim.
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Replika 
diferencijal se sve manje koristi jer bitno utiče na cenu krajnjeg proizvoda. Bez njega se može to se može videti i kod proizvođača rikši koji su iste ugrađivali a sad ne. Vozio sam rikse i sa i bez, mislim da nema neke naročite razlike ako čovek ima osećaja za tricikl.

a ovo sam ja napravio i radi


diferencijal se sve manje koristi jer bitno utiče na cenu krajnjeg proizvoda. Bez njega se može to se može videti i kod proizvođača rikši koji su iste ugrađivali a sad ne. Vozio sam rikse i sa i bez, mislim da nema neke naročite razlike ako čovek ima osećaja za tricikl.

a ovo sam ja napravio i radi


Vlada
born for trike
born for trike
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
E pa eto, odlicno da se moze napraviti.
Verovatno manja tezina trajka, uze rastojanje izmedju zadnjih tockova i sto dalji prednji tocak mogu smanjiti proklizavanje jednog tocka u krivini.
Ti sta god da napravis, kakav god trajk, podeli iskustva sa nama, da vidimo kako je ispalo.
Verovatno manja tezina trajka, uze rastojanje izmedju zadnjih tockova i sto dalji prednji tocak mogu smanjiti proklizavanje jednog tocka u krivini.
Ti sta god da napravis, kakav god trajk, podeli iskustva sa nama, da vidimo kako je ispalo.
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Replika
Nema proklizavanja , kao i kod diferencijala, u krivini točkovi opisuju manji ili veći krug. Jedan je pogonski točak.
Ovako je izgledala 1. RIKSA

a razvojni put ide u ovom pravcu

a može i ovo


Nema proklizavanja , kao i kod diferencijala, u krivini točkovi opisuju manji ili veći krug. Jedan je pogonski točak.

Ovako je izgledala 1. RIKSA

a razvojni put ide u ovom pravcu

a može i ovo


Last edited by pedala on 29 Dec 2010, 07:13, edited 1 time in total.
Vlada
born for trike
born for trike
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Sad si me skroz zbunio, hoces da kazes da se sila ne prenosi na oba tocka vec da se napravi da samo jedan tocak bude pogonski?pedala wrote:Jedan je pogonski točak.![]()
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Da, bar jedan inače nebi radilo 

Vlada
born for trike
born for trike
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
u stvari to i jeste osnovni princip rada difenrencijala. sila se prenosi na onaj tochak koji pruzza manji otpor, drugi se ponasha kao da je slobodan. Zato na dzipovima imash blokadu diferencijala, da bi preneo silu na onaj tochak koji pruzza vetji otpor. U jeftinim izvedbama delta trikova, kakve prikazujesh pogon ide na samo jedan tochak. nije idelano ali fercera.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
yeap, pogon na samo jedan od zadnjih tockova. Ali moze se takodje izvesti da je na dva,
ali preko dva freewheel-a (obican sa jednobrzinskog bicikla) te kada u krivini spoljni tocak krene da se obrce brze,
unutrasnji koji nastoji da se okrece sporije ce jednostavno freewheelovati i i snaga ce se prenositi samo na spoljni tocak.
Pozz
ali preko dva freewheel-a (obican sa jednobrzinskog bicikla) te kada u krivini spoljni tocak krene da se obrce brze,
unutrasnji koji nastoji da se okrece sporije ce jednostavno freewheelovati i i snaga ce se prenositi samo na spoljni tocak.
Pozz
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
IRalic wrote: Ali moze se takodje izvesti da je na dva,
ali preko dva freewheel-a
Teorijski DA a praktično voleo bih da me neko ubedi. Pre nekoliko godina sam razmišljao da povežem dva freeweelA a potom sam isto pronašao na netU. Freeweel ima dve plocice/ krclalice kojima se prenosi sila na točak a i ostvaruje slobodno okretanje kada se ne okreću pedale.

Freeweel dve pločice al samo 1 (jedna) radi

Dva freeweelA 4 (četiri) pločice koliko ih (pločica) je u pogonu?
Možda i nisam u pravu ali sam mišljenja da je od četiri pločica u pogonu samo jedna tj. jedan freeweel odnosno jedan točak.
Uvek i samo jedna pločica i jedan točak. U krivini točak koji opisuje manji krug na pravcu ili iz mirovanja po sistemu lotto nikad se ne zna

Vlada
born for trike
born for trike
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
u jednom od scenarija, koje sam imao u glavi, hteo sam da iskoristim dve plochice za pogon zadnjih tochkova, na kraju sam odljuchio da napravim tadpole-a. osnovni problem je bila osovina na kojoj treba da se nadje kaseta i dva pogonska lanchanika (za levi i desni freewheel po jedan) ... mnogo petljanja a nema ni rikverc.
u tom smislu tadpole je neuporedivo jednostavniji.
takodje ni pogon na prednji tochak mi se nikad nije svidjao. imam utisak da prilikom oshtrih skretanja noge zauzimaju prilichno neugodan polozaj.
zziveo tadpole.
u tom smislu tadpole je neuporedivo jednostavniji.
takodje ni pogon na prednji tochak mi se nikad nije svidjao. imam utisak da prilikom oshtrih skretanja noge zauzimaju prilichno neugodan polozaj.
zziveo tadpole.
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
E stvarno ste me odusevili! Tacno je da moze da se odradi sa samo jednim pogonskim tockom, ali u tom slucaju bi guma duplo brze stradala, jer bi lako dolazilo do slajfovanja po podlozi,jos bi i tricikl sam vukao u jednu stranu (zavisi od pogona na koju), a malo mi se to cini bzvznim gubljenjem na nisanjenju pravca u voznji! Probacu jos nesto pa javljam kako se pokazalo! Pozdrav za sve. 
ps-tek sad vidim koliko problema se stvaraju kad neko hoce nesto da iskonstruise! Xexe...
))

ps-tek sad vidim koliko problema se stvaraju kad neko hoce nesto da iskonstruise! Xexe...

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
ako je geometrija trika dobra, ne bi smeo da vuche, bez obzira na koju stranu ide pogon. Kada gledash kao diferencijal radi, pogon je uvek na jednoj strani, samo se ta strana promeni u uzavisnosti od podloge, ocas posla.
da konstruisati nije lako, a iskustvo je od ogroooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooomngog znachaja.
i sretjno u pokushaju.
da konstruisati nije lako, a iskustvo je od ogroooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooomngog znachaja.
i sretjno u pokushaju.
Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent
Još malo pametovanja
pogonski točak ne šlajfuje tako da guma traje koliko i svaka druga. Kod trajka stradaju prednje gume i glave od naglog skretanja. A ako i dođe do proklizavanja pogonskog točka onda je to najčešće na vlažnoj, klizavoj podlozi a tu je trenje neznatno pa nema habenja gume. Ako je neko mislio na potpisivaje na asfaltu onda tu nešto nije uredu sa geometrijom.
Da li delta trajk sa pogonom na jedan točak "vuče"? DA. Naravno da vuče u jednu stanu, ali je pitanje u koju? Strana zavisi od pogonskog točka da li je levi ili desni,nagiba puta, bočnog vetra,sinhronizovanog okretanja pedala ili jače desnom nogom, ako se neko seti jos nekog razloga slobodno nek boda na listu
a da .. a možda je i Aca bravar malo povukao dok je švajsovao
Nego da li se nešto pravi ovih dana ili samo filozofira?

pogonski točak ne šlajfuje tako da guma traje koliko i svaka druga. Kod trajka stradaju prednje gume i glave od naglog skretanja. A ako i dođe do proklizavanja pogonskog točka onda je to najčešće na vlažnoj, klizavoj podlozi a tu je trenje neznatno pa nema habenja gume. Ako je neko mislio na potpisivaje na asfaltu onda tu nešto nije uredu sa geometrijom.
Da li delta trajk sa pogonom na jedan točak "vuče"? DA. Naravno da vuče u jednu stanu, ali je pitanje u koju? Strana zavisi od pogonskog točka da li je levi ili desni,nagiba puta, bočnog vetra,sinhronizovanog okretanja pedala ili jače desnom nogom, ako se neko seti jos nekog razloga slobodno nek boda na listu


Nego da li se nešto pravi ovih dana ili samo filozofira?
Vlada
born for trike
born for trike