Počinje frankenštajnisanje :)

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Počinje frankenštajnisanje :)

Post by mixitron »

Evo za početak, volan na budućem produktu. Još ću razmisliti o luli.

Image

Čudno mesto za roščiće, zar ne ? :) Ali sve može da se dohvati. Položaje ću podešavati kad se to sve sklopi.
Last edited by mixitron on 10 Feb 2007, 21:26, edited 1 time in total.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

A sta si ustvari naumio ? :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Sklapam 2 bicikla od 2 bicikla tako da dobijem jedan bolji i jedan prihvatljiv, a sve to u near-socijala liZi :)
Ovaj bolji se bazira na X7 mehanici, ramu koji mi se više svidi i nekoliko premeštanja delova, dok ne bude više kinte. Will keep you updated.

El' niko nema primedbu na mesto za rogove?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote:Sklapam 2 bicikla od 2 bicikla tako da dobijem jedan bolji i jedan prihvatljiv, a sve to u near-socijala liZi :)
Ovaj bolji se bazira na X7 mehanici, ramu koji mi se više svidi i nekoliko premeštanja delova, dok ne bude više kinte. Will keep you updated.

El' niko nema primedbu na mesto za rogove?
heh :) jos nisam od dva pravio dva,ali od jednog rama i pune kese delova,to jesam ;)

Rogovi ? pa zavisi sta hoces njima da postignes.

Ja sam ranije imao "rogove" na samom centru volana (koliko god je moglo da se privuce luli)
koji su formirali neku vrstu aero/triatlon volana.
Ledjima je prijao takav polozaj.
Ali upravljati precizno sa rukama tako blilzu osovini oko koje se volan obrce je veoma neprezicno i "twichy"
Takav polozaj sam koristio samo za "cruise" po asfaltu.
Za bilo kakvu ozbiljniju promenu pravca,skretanje,ili sprint morao sam ruke vratiti u "redovan" poplozaj.
Takodje su i davali veoma zgodno mesto za "thumb shifter" menjace,
koji su radili po principu bar-end menjaca,dakle montirani na kraj "rogova" kao kod time-trial masina.
I ne samo zgodno,nego je i ruta sajle bila veoma prava,i lepse se,preciznije i lakse menjalo.

Tako montirani rogovi nemaju mnogo smisla ako praktikujes ofroad voznju.
Jer je osnovna uloga istog da izmenis respored tezine,
i vise tezine prebacis na prednji tocak kako se bicikl ne bi "clovio" (kod penjanja)
i takodje sire rasirene ruke daju vise mesta za expanziju pluca,
pa se lakse i efikasnije dise.
a i sto ti je volan siri,to ce upravljanje biti preciznije i manje osetljivo na male pokrete (lakse ces moci da prednji tocak "drzis na liniji")

Sad ako ti odgovara ledjima/rukama,takav polozaj moze biti udoban na duzim voznjama.

Neces znati dok ne probas :)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Ja sam bolji, imam punu sobu delova strateški raspoređenih u ormanu, iza kreveta, i po raznim kesama :lol:

Rogovi jesu namešteni tamo gde su baš radi tog aero fazona, za zezanje po asfaltu, pošto ipak najviše vremena provodim na dotičnom. Zbog uskog montažnog prostora, mogu čak i drugi par rogova da naturim na krajeve volana, 'gde im je mesto'. Samo ne znam koliko je onda zgodno manevrisati rukama po tom rogatom čudovištu. Možda samo one malecke?

Nisam hteo da ih stavljam skroz unutra. Probao sam to prvo, izgleda 'opakije' ali sam preširok da bih tako stisnut lepo disao.
Bilo bi mi optimalno da ih namestim k'o na specijali, u širini ramena, al' to neće da može.

Naravno, znam da tamo gde su neće biti upotrebljivi po terenu ili za manevar, ali onda u igru uskače volan.

Šaltere ne bih stavljao na rogove, mnogo su mi izloženi.
Osim toga, ovi su ergo, trouglasti, pa ni ne može :)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Ne znam .. kao sto rekoh probaj :)

Meni je taj tvoj polozaj malo cudan,a i u nekoj meri nezgodan.
Bas sad gledam na mom bajsu kako i sta ..

Sa trigger-ima ja koristim sledecu varijantu: kocim srednjim i domalim prstom,
a kaziprst i palac ostaju za siftanje dok se koci.

Na bajsu koji sad vozim imam grip shiftere.
Prvo - apsolutno je nemoguce kociti i menjati brzine u isto vreme!
Uopste mi nije jesno kako su onda kao gripovi popularniji kod trkaca .. :roll:

Drugo,ona budza do samog gripa,gde ide sajla,indikator i to sve,tacno zauzima prostor kao taj tvoj rog posle rucice kocnice.
Tako da mi saka sada ima takvu poziciju da kocim kaziprstom i sredjim.
Posto ionako ne mogu da menjam dok kocim,onda ok.

Sa srednjim i domalim moooze da se dohvati nekako rucica kocnice,
ali pod nezgodnim uglom,i nije bas zgodno.
Sad kako ces (ako ces?) sa takvim rasporedom kociti i shiftati,to ne znam :)


Meni moji rogovi koji su na kraju volana,dodju mozda malo sire nego tvoji :) jer imam najuzi moguci volan,a da stanu obe kocnice i grip shifter. 44cm + 2x2cm za rogove :) taman toliko koliko su mi i ramena siroka

Nego nesto mi to siroko,moram probati da navucem rucice kocnica na onaj siri deo volana .. :lol:

Image



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Probano 'u vazduhu' to sve može.
X7ica se šalta samo palcem, tako da može da se koči i šalta istovremeno (hod polugice za 'dole' je oko 2 mm)
Kočnice mogu da dohvatim bez problema, jedino da ubodem pravi ugao uz malo rotiranja. Kočim obično samo kažišrstom, a srednji uleće kad *brzo* treba uterati felnu u asfalt.

BTW ako moraš da kočiš toliko da ti je istog trena neophodna i prednaj i zadnja kočnica then something's wrong with ya driving, zar ne? :)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote: BTW ako moraš da kočiš toliko da ti je istog trena neophodna i prednaj i zadnja kočnica then something's wrong with ya driving, zar ne? :)

Znam :twisted:


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Auh, provedoh celo jutro u podrumu drndajući bicikl.

Elem... još 150-200 uloženih evra u njega i biće to veoma lepa spravica :lol: Ostaje mi još da lepo nacentriram X7icu pozadi (iz nekog razloga neće do najmanjeg zupčanika, moram da vidim jesam li pretegao sajlu ili šta, ali dok je došlo do toga više nisam imao snage :) ) i da... odem i nabavim negde normalan prednji menjač.

Pošto su ~ prednji menjači koji se ponašaju normalno? (čitaj, ne rasklimataju se za sezonu i po, i ne prirede ti krrrrrrrrrrrrkkkkrrrrrrrrrkkrrrrrrrr kad na usponu treba preći na najmanju šajbu).
Prva stvar dovoljno dobra da rad posao kako treba.

Još zanimljivo... da. Na njegovom amortu teoretski je predviđeno mesto za montiranje V kočnica. ali praktično... tamo je samo prsten sa ogromnom rupetinom. Ono što sam dosad viđao su lepo urađena ležišta u koje se ušrafe oni nosači, i na njih idu klješta. A ovo? Čime se to rešava? Neki nosači iz dva dela? Gde to ima da se nađe?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote: Još zanimljivo... da. Na njegovom amortu teoretski je predviđeno mesto za montiranje V kočnica. ali praktično... tamo je samo prsten sa ogromnom rupetinom. Ono što sam dosad viđao su lepo urađena ležišta u koje se ušrafe oni nosači, i na njih idu klješta. A ovo? Čime se to rešava? Neki nosači iz dva dela? Gde to ima da se nađe?
Aaaa,que !?

Daj sliku,pa da te razume ceo svet ;-p
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Jes' da mi je bicikl nadohvat ruke :)

Zamisli da, tamo gde stoje nosači za klješta, nema ničeg, nego tu navariš po komad lima i u njemu ubušiš rupu ф1.
Dakle, kakavi god nosači da idu tu, oni moraju da imaju neku kontru sa druge strane.
A mora da ima, jer ne mogu da verujem da je gvozdeni amort od 4.5 kg predviđen samo za diskove a ono stoji fore radi:))
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote:Jes' da mi je bicikl nadohvat ruke :)

Que !? Bajs ti nije u spavacoj sobi !? hmm,ili mozda nisi kuci ? ;)

Ipak ti slikaj,kad god stignes ..



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Upravo sam se vratio iz limba u kom mi trenutno boravi bicikl. Maaaan.

Naštelovao sam menjače; mogu reći da lepo rade. Vaj, to je još sve u laboratoriji, na terensku probu ćemo sačekati još koji dan.

Ono što me muči... kočnice :-/
Da ne tupim sada, ali malo bih razmislio bih li tome poverio život na spustu... ne niz Avalu, nego niz ovo moje brdo. Ne zbog sile kočenja, nego zbog nekog ludila koje se desi u samom mehanizmu pri visokom opterećenju.

So aj tink:
Da li se zezati sa nabavkom kvalitetni(ji)h diskova, mehaničkih ili hidrauličkih, ili jednostavno dići ruke od cele te ideje i za istu ili znatno manju kintu (koja je kao i obično presudna :-/ ) si naći lep par 'običnih' točkova?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Pa sad.Sam znas kakva je investicija prelazak na diskove sa ve-jova.
Nove kocnice,nove nable,zbice,ili ceo tocak.
Kako god okrenes,sa manju lovu mozes da imas jako dobar v-brake.
Ako kupujes polovne tockove za V,gledaj da kupis neki za koji mozes da kupis isti takav obruc,kada kocnica pojede felnu,ako vec nije .. u suprotnom menjanje felne ce povlaciti i menjanje zbica,ako felne nemaju isti ERD(effective rim diameter)

Mozda da vrebas berzu pa uhvatis neki jeftin par disk tockova ? ako ne i same diskove ?

Sto se diskova tice,Shimano mehanika ce samo kozmeticki ulepsati bajs,
a za istu kintu mozes da uzmes nove LX/xt ve-jove,koji koce ko blesavi.

Ako imas za Avid BB7,vredi.Ili neku hidrauliku,koja je malo skuplja.
Mozda kupi BB7 a tockove vrebaj na berzi ? ili vec ..

Bilo kako bilo,bolje dobar V,nego los disk,a cena ista.



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Čekajbre da se razumemo, ja disk točkove imam, ne trebaju mi još jedni.

Gledaj šta mislim: prednji točak mogu i da uzmem sa Polara, to je žilavo čeljade. Nađem negde običan (kasetni) zadnji točak, premontiram Vjke sa polara (k'o da zadnja kočnica mora da bude ne znam kakva da bi dobro kočila, a prednja je dobra), i imam V sistem za pola kinte neophodne za jeftinije diskove. A ove diskove zveknem na Polara i njega predvidim za 'društvene' vožnje, gde je 20 kmh po ravnom grozomorna brzina.

Za BB7 u legalnoj varijanti ne da nemam, nego ubija. Pa ima da skupim oba ova bajka + potrebnu kintu za njega, odem u prvu radnju i kažem, Evo ti sve ovo, a sad se makni da biram kojeg nosim, i uzmem neko čudovište.

Eventualno mogu da se pokrpim za BB5, ako ćemo legalnu varijantu.

Za trange opcije imam lepu ponudu otvorenog tipa, ali ne i kintu :-/ Ono, sve mi previše, pa isto jel' malo ili mnogo.


Nisam maza da me mrzi da se malo trtim oko nameštanja paknova (posle promaxa, sve mora da je šala), nego, koči li to išta dobro? (BB5)
Post Reply