Amortizer pristupacne cene

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
Duki
Posts: 9
Joined: 03 Feb 2007, 22:35
Location: Temerin
Contact:

Amortizer pristupacne cene

Post by Duki »

Ljudi nisam ni bio svestan da ce me kupovina bicikla toliko oduseviti i da cu postati jedan od strasvenih ljubitelja,kakvi skuteri,automobili,neme lepse uzivancije nego voznja mtb-om :D

E sad,pocetnik sam i prvi bajk mi je Capriolo Monitor i zadovoljan sam,za pocetak odgovara mi. E sad pazario bih amortizer solidnih karakteristika,i cene ne vece od 40e,e sad da li za taj novac vredi uzimati amortizer,kakva je promena voziti bajk sa amortizerom a kakav sa obicnom viljuskom
Molio bih iskusnije clanov foruma da me upute


Hvala
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Za te pare, nažalost, možeš da uzmeš samo polovan amort koji je daleko od solidnog, neki lošiji RST recimo, razvaljeni suntour, itd. Od toga ćeš imati vajde jedino što 'bajk ima amortizer'.
Za nisku kintu se ponekad pojave i kvaitetni amortizeri, ali pitanje je u om je to stanju, i koliko je izraubovano. Džaba Manitou od 50E koji će da ti se slomi za dva meseca, ili koga ćeš za dve nedelje da nosiš u servis gde eć ga možda popraviti i to za 50% od cene koju si platio, u boljem slučaju :)

Dakle, štekuj još kinte, pa kad se pojavi 60-80E, možemo da pričamo. I prati naše 'male oglase'.

Što se tiče promene u vožnji - amortizer ublažava udarce, aposorbuje ih umesto da ih šalje kroz ceo bicikl. Time dobijaš osećaj da prednji točak ide po 'ravnijem' nego što jeste, imaš više kontrole i upravljivosti (po džombavom, naravno), udari ti ne razvaljuju zglobove, itd.

Evo, zamisli da se pustiš niz razlokan, kamenit kolski put sa dosta krivina. Uživaš u spustu i kočnicew koristiš tek ovlašno. Udaraš točkom u oveći kamen na ulazu u prilično oštru krivine koju napadaš sa spoljnje strane. Scenario bez amorta: točak odleće u vazduh i bajk nastavlja pravo.Ti i bajk završavate "pored" puta, samo desetak nadmorskih metara niže, u nekom granju, umereno polomljeni.
Scenario sa amortizerom: osetiš udar, ali točak ostaje na zemlji. Skrećeš kako treba i nastavljaš da živiš. :)

E sad, kako koji amortizer odrađuje taj posao je stvar kinte. U 'ekonomskim' klasama imaš previše tvrde, previše meke, teške k'o tuč, što uzbrdo i nije zanimljivo ako si slabije kondicije, takve konstitucije da ne ulivaju poverenje...

Kako voziš, i kuda?
Post Reply