Kocnice Magura

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
wizard
Posts: 4
Joined: 08 Nov 2007, 09:06
Location: Bihac

Kocnice Magura

Post by wizard »

Pozz, imam par pitanja, nadam se da cu dobiti neke korisne odgovore :D
Nedavno sam kupio KTM Ultra Sport i dosta sam zadovoljan, treba uraditi jos par sitnih opravki i zamjeniti pakne na kocnicama.
Ulje sam nedavno promjenio, jedino jos pakne... Radi se o kocionom sistemu Magura Julie 2002. Rotori su u dobrom stanju a pakne cu uskoro kupiti u Zagrebu pa ih planiram odmah tamo i zamjeniti. Da li se tokom promjene pakni mora ispustiti ulje ili je samo dovoljno izvuci onaj osigurac sto ih drzi i izvuci pakne? Normalno, to cu uraditi kad skinem klijesta sa viljuske. :arrow: :(
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Zamena kocionih obloga je vrlo jednostavna.MNOGO jednostavnije nego menjati V-brake paknove !

Ako znas engleski (ili nemacki,spanski..) skini uputstvo za Magurinog sajta.

Ako ne,evo ukratko:

- izvadis tocak,odnosno rotor iz celjusti
- vecim ravnim srafcigerom (ili sl) lagano guras plocice,kako bi se klip uvukao skroz unutra (osetises kada stane)

VEOMA je VAZNO da srafciger(ili vec sta koristis) bude CIST,dakle bez masti ulja i sl na sebi.
Konkretno u ovom slucaju ne toliko vazno,posto ces stare plocice i onako da bacis,ali valja vezbati,da ti se to ne desi sa novima ;-)
Ako se umaste (od ulja,masti,kocionog ulja,podmazivac lanca,masan papir od bureka,i sl) mozes da ih odmah bacis u djubre!
Ima raznih recepata za "odmascivanje",od kuvanja i pecenja,do odlaska kod lokalnog vraca da odpeva molitvu,
ali nazalost kada se jednom umaste,nikada vise nece kociti kao pre.

- zatim pazljivo ispravis iskrivljeni deo osiguraca,i izvuces napolje (najbolje spicastim klestima)
- izvadis plocice,istim klestima uhvatis za jezicak,ili prstima uz pomoc srafcigera (pazi da ne ostetis klip!)
- ubacis nove plocice (nemozes pogresno orjentisati) i vratis osigurac,i iskrivis ga kako bi ostao na mestu (mislim da novi osiguraci dolaze u kompletu sa plocicama)

Dakle prosto :) nigde nema upotrebe sile,sve se uklapa na svoje mesto,
bez mogucnosit da se nesto zezne.

Ah,da - nove plocice treba da "legnu",odnosno da se skine povrsinski sloj,
i oblik prolagodi rotoru.
To se radi tako sto sa brzine od 30ak km/h treba da kocis 10 puta uzastopno.
Najbolje na ravnom terenu,bez saobracaja,jer dok ne legnu ne koce bas najbolje.


E sad,ima tu jedna caka.
Menjano ti je ulje sa starim plocicama.
Koliko je sipano ulja,to je veliko pitanje,i da li su klipovi bili uvuceni do kraja kada se radilo sipanje ulja,i ispustanje vazduha iz vodova.
Ako ubacis nove plocice(ili ne budes mogao da uglavis i drugu) i ne bude bilo mesta za rotor i jos "radnog" lufta na obe strane,
znaci da taj ko je menjao ulje i ventilisao sistem nije to uradio kako teba ..

U takvom slucaju je potrebno ispustiti malo ulja (ovaj put obratiti paznju na poziciju klipova!) i ventilisati sistem po potrebi.


Lezeci pozdrav! ;-)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
wizard
Posts: 4
Joined: 08 Nov 2007, 09:06
Location: Bihac

Post by wizard »

Zahvaljujem puno! :D Ulje mi je mjenjao automehanicar, prozracio je sistem i sve je ok. Prije je u njemu bilo UK2 ulje :roll: i odmah sam ga ispustio i oprao sistem, automehanicar mi je rekao za neko novo ulje koje ne nagriza gumice i dosta je rijetko, DOT4. Sad super koci i kocnica hvata pri vrhu bez obzira sto su pakne skorz pri kraju. Znaci, kad stavim nove morat cu ispustiti malo ulje dole na klijestima!? Reci mi, sta je sa onom posudicom gore gdje se sipa ulje, ako ispustim malo ulja ono ce opet uci u sistem, koliko ga treba ispustiti?

Opet jos da kazem, lik od kojeg sam kupio bajs je ispustao ulje pa mu je otislo na paknove, kako da ih odmasti, prokuhavanjem? Za 7 dana kupujem nove pa da se jos malo upraksam 8) :) tnx
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

wizard wrote: Prije je u njemu bilo UK2 ulje :roll: i odmah sam ga ispustio i oprao sistem, automehanicar mi je rekao za neko novo ulje koje ne nagriza gumice i dosta je rijetko, DOT4.
Q Q !! Ne nikako ! Magura koristi SAMO mineralno ulje !!

Ali cekaj,zasto si uopste menjao ulje ? i zasto je uopse bilo UK2 ?


Nisam expert ni za Magurine zaptivke,ni za DOT ulja,ali ako svi kazu,i naglasavaju da tako nesto netreba nikako raditi,onda moze biti da tu ima nekog smisla,ne ?

wizard wrote: Znaci, kad stavim nove morat cu ispustiti malo ulje dole na klijestima!? Reci mi, sta je sa onom posudicom gore gdje se sipa ulje, ako ispustim malo ulja ono ce opet uci u sistem, koliko ga treba ispustiti?
Samo ako ne budu klipovi hteli da se vrate skroz,i ne budes mogao da stavis nove plocice (jer su debele)

Ako ima viska,onda namestis bajs da stoji cvrsto (kako znas i umes,ako padne,ili krene da pada,ode mast(ulje) u propast!)
Odpustis rucicu,i smestis je tako da rezervoar bude horizintalan.Zategnes u tom polozaju.
Odsrafis poklopac i skines poklopac sa membranom.
Oko rezervoara stavi krpu.
naravno pre toga IZVADI PLOCICE i gurni klipove do kraja.
Zatim istovremeno kako guras klipove na kraj,treba da se spricem vadi ulje iz rezervoara (najbolje da imas pomocnika)
Naravno moze i bez toga,s tim sto ce ulje da samo izlazi iz rezervoara,na krpu koja je obmotana oko/ispod njega.
Kada klipovi odu do kraja,to je to.
Rezervoar mora da je pun ulja DO VRHA.
Vratis poklopac sa mambranom(visak ulja ce malo da prelije) i to je to.

wizard wrote: Opet jos da kazem, lik od kojeg sam kupio bajs je ispustao ulje pa mu je otislo na paknove, kako da ih odmasti, prokuhavanjem?
Heh,a zasto je uopste ispustao ? Magura se vozi godinama bez ikakvog odrzavanja,sem menjanja potrosenih kocionih obloga ..

Kao sto rekoh,neka ode kod lokalnog vraca,i neka ocita molitvu radi brzog odmascivanja paknova :D
Sva mast bice kao rukom odnesena!


Nego,kad ves ides u ZG,skoknes lepo do ovlascenog servisa da ti to sve pregledaju,da procene stetu od DOT ulja (eventualnu) i naspu Magura Royal Blood,oma stave i nove plocice i gotovo :)
Ja se sa kocnicama ne bih igrao!!


Lezeci pozdrav! ;-)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
wizard
Posts: 4
Joined: 08 Nov 2007, 09:06
Location: Bihac

Post by wizard »

A stvarno cu morati, a gledao sam kako se mjenja ulje i skuzio sam bit. Da li cu imati dovoljno novca da odem u ovlasceni servis sumnjam ali eto frend mi kaze da to DOT4 ulje 100% nije agresivno i da moze u ovu svrhu, a Magura ulje kosta 15-20€ a kad bi mi oni mjenjali ulje i plocice ne bih mogao proci bez 50€ pa tako da cu jos malo razmisliti.
Evo veceras sam otisao malo na brdo neko i spustio se koceci kao "budala" i nisam ocekivao da ce se kocnice tako same od sebe popraviti :lol: sad je nekako ok ali ostaje zamjena disk plocica.
Zahvaljujem puno na pruzenim informacijama, znam sta mi je raditi :D
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

wizard wrote:Sad super koci i kocnica hvata pri vrhu bez obzira sto su pakne skorz pri kraju.

Ah,promaklo mi je ovo ;)

Magura ima samopodesavajuce plocice,te uvek "hvataju pri vrhu" bez obzira na potrosenost kocionih obloga ;-)


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
wizard
Posts: 4
Joined: 08 Nov 2007, 09:06
Location: Bihac

Post by wizard »

Dakle, kad uguram klipove u leziste malo ce se ulja izliti iz rezervoara, stavim nove pakne, zacepim rezervoar i gotovo, raditi ce na principu samopodesavanja :) cool
Post Reply