Strategija razvoja Beograda i biciklizam?

Kad je bicikl okačen o klin, onda fribajkeri sede ispred računara i pričaju...

Moderator: Moderatori

User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

evo i u vašingtonu uveli isti sistem ko u parizu što sam spomenuo gore: tekst iz današnjih novosti Nešto otprilike ko kad bi mogao da iznajmiš biciklu u krugu dvojke da odeš od Slavije do Zoološkog vrta :)

Ali inače, što se tiče nepogodnog terena u Beogradu, šta onda reći za San Francisko? Svi ste gledali akcione filmove u kojima automobli skaču i sudaraju se sa tramvajima po nizbrdicama i uzbrdicama San Franciska, a tamo imaju oko 320 km biciklističkih staza i kul sistem ako te ipak mrzi da se penješ uz tu uzbrdicu:

http://www.sfmta.com/cms/uploadedimages ... 0bike2.JPG (velika slika pa da ne stavljam ovde)

zanemarite sad to sa autobusima, i jes nije beograd san francisko, hteo sam samo da kažem da brdovit teren nije tolki faktor, u Kini su se dokopali para pa prelaze na automobile, i sad zbog svih tih kineza u automobilima nafta mnogo skuplja (trećina povećane potražnje nafte od 2000. je od Kine, a tu je i Indija), pa onda ovi na drugom kraju sveta prelaze sa automobila na bicikle i sve se tako klacka. A ni u San Francisku niko ne dobija para od toga što grade biciklističke staze, nego ima ta organizacija San Francisco Bicycle Coalition, koja od sedamdesetih radi na tome da promoviše biciklizam po gradu i tako to
SFBC members have successfully fought for bicycle accommodations that are now enjoyed by thousands of San Franciscans and visitors
Because of our efforts, the number of residents biking for transportation has doubled in the past 10 years. Today, over 30,000 San Franciscans use bicycles as their primary mode of transportation. (Source: 2006 David Binder Poll)
Ne morate da govorite kako nije isto tamo i ovde, samo eto da predstavim malo drugačiji pogled na sve te stvari, nije se sve to u san francisku izdešavalo samo od sebe nego su se entuzijasti iscimali :)
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Kao neko ko je bio do Kine mogu ti reci da oni i te kako voze bicikle i pored automobila.
Jel ti mislis da se nafta koristi samo za automobile, autobuse i sl? Jel mozes da zamislis da moze da se koristi kao raw material za neke druge stvari?
I Japanci su puni love - pa bato bicikl na svakom cosku... ovaj... ne bicikl... bicikli. skoro sam parkirao bicikl u podzemnoj garazi - 50din / dan. kada treba da ga izbacis iz garaze imas pokretnu traku sirine 10cm za bicikl i ti pesacis pored stepenicama ; )
Nije ni Tokio skroz ravan... video sam par uzbrdica - a na njima ko ne moze da izveze lepo sidje sa bajsa pa izgura uzbrdo i nastavi.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

Ah očekivao sam da će neko da uleti sa tim "jel ti misliš da se nafta koristi samo za automobile", to je bilo samo da slikovito dočaram situaciju, odgovor na ovo blulikovo kako čak i kinezi prelaze na automobile, mislim treba više nafte jer se više stvari pravi više para se ima, sad možemo da kupimo i auto...jedno je bicikla iz nužde a drugo kad izabereš, prvi voze čelične a drugi karbonske :p
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Easst, iz tvojih poruka (što moram da priznam da nije uopšte retkost kod bajkera) provejava neka vrsta isključivosti, odnosno "ili/ili" pristup biciklu, neka vrsta polarizacije i suprotstavljenosti motorizovanoj većini. Po meni je mnogo zdraviji pogled na stvari to da čovek ne bira automobil ILI bicikl, jer se to dvoje ne isključuju. Štaviše, komplementarni su, samo što imaju diskretno različitu namenu. Kad to skapiraš i naučiš da uzimaš maksimum od svakog od ta dva komada gvožđurije (odnosno da svako koristiš za ono što ti onaj drugi ne pruža), život ti naprasno postane mnogo ispunjeniji i opušteniji. Nema efikasnijeg sredstva da bicikl brzo i uz minimum muke dopremiš do IDEALNOG okruženja za pedaliranje od automobila :)

Naravno, postoji ona filozofija "može se dopedalirati svuda, pa i na kraj sveta", ali u to možeš da veruješ (pa i da živiš u skladu sa time) sa 20, ili nakon što odeš u penziju. Između ta dva životna perioda tempo života je takav da dosledno pridržavanje takve filozofije uglavnom znači da NEMAŠ VREMENA da bilo kada odeš na mesta o kojima vazda maštaš. A vreme koje izvetri niko ne može da ti vrati...
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

verovatno ću to shvatiti kad budem dobio vozačku dozvolu :D

Šalim se, možda deluje da sam isključiv jer kad bih pisao pažljivo iznijansirane postove bili bi mnogo dugački, ovo sam pisao kao što sam rekao, kao suprotnost onome što si ti reko, čisto kao druga strana medalje il nešto, ne mislim da su gluposti to što ti pišeš il nešto :) I svi ti entuzijasti iz San Franciska, kojih procentualno nema mnogo jelte, al ni oni ne idu baš svaki dan biciklom na posao
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Easst wrote:verovatno ću to shvatiti kad budem dobio vozačku dozvolu :D
Da, vidiš, ti si ovo napisao iz zezanja, ali to je u stvari lajtmotiv čitave priče, razjašnjenje vizure iz koje potiče čitav taj "antiautomobilski pokret bajkera". Uz retke izuzetke, taj radikalizam gotovo po pravilu prethodi fazi sedanja za volan, koji ti potpuno izmeni pogled na svet, distribuciju vremena, šta možeš ili ne možeš, prosto te drugačije usmeri u maštarijama i određivanju prioriteta. Jednostavno, nakon što počneš da voziš auto, o mnogim stvarima počneš da rezonuješ potpuno drugačije.

Ja sam jako, jako dugo pružao otpor, bio daleko ekstremniji od tebe, iz "ideoloških" razloga odbijao ne samo da kupim kola, nego i da polažem vožnju. Kao, hteo sam da budem "radikalni bajker" i "veliki ekolog", drugačiji od mainstream populacije. Tu je uskočio moj matori sa drugog kraja planete, u fazonu "Alo mladunac, ne budali, nemaš pojma šta pričaš, evo ja ću da ti pošaljem pare da kupiš neki polovan auto, ti treba samo da uložiš napor da položiš vožnju, pa ako posle 3 meseca kažeš da nisam bio u pravu i da su automobili sranje i mamac za porobljavanje slobodnih, reci da sam kreten, prodaj kola i za te pare kupi do jaja bajs." Ispostavilo se da je bio 100% u pravu, auto ti stvarno promeni život.

To je i poruka koju ja mogu da uputim svim klincima koji sad nešto pene s punim ustima "bajkerske revolucije", a da prethodno nisu probali da voze kola. Položite vožnju, počnite da vrtite đevrek, pa onda pričajte. 99% njih će da priča neku malo ili prilično drugačiju priču. Nemojte da kasnite sa odrastanjem kao ja, previše ćete vremena da propustite i posle nećete uspeti da uhvatite voz.
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

Mislim da malo polaziš od sebe iz mladosti kad procenjuješ mene, nisam uopšte u nekom antiauto fazonu, nisam ni kivan na automobile koji hoće da me pregaze dok vozim po gradu il tako nešto. To što nisam položio vožnju je zbog lenjosti a ne iz uverenja. A i kapiram da si ti i dan danas mnogo veći hardkor bajker nego i ja sad, što je super naravno. to što odaje utisak pokretanja bajkerske revolucije je pola sata guglanja i čitanja novina.

Ne znam da l si gledao onaj klip što sam ostavio na početku teme za sve i svašta, al nisam ja taj. Možda i obmanjuje malo ovo okruženje, što ovde svi izgledaju ko mnogo zagriženiji biciklisti nego što jesu, zato što, jelte, pišemo samo o tome

Mada nisam baš znao da sedanje za volan baš tolko promeni pogled na svet :s jel to misliš na te zapenjene če gevara bicikliste il generalno na sve?
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Easst wrote: Mada nisam baš znao da sedanje za volan baš tolko promeni pogled na svet :s jel to misliš na te zapenjene če gevara bicikliste il generalno na sve?
Ne kažem da promeni muziku koju slušaš ili filmove koje gledaš, šta kod žena voliš a šta ne, mislim, suštinski tvoj identitet ostaje tvoj identitet. Ali ti se desi poprilična lična evolucija u percipiranju filozofije kretanja i svega što je neposredno vezano za to kretanje. Mnoge stvari koje su ti se činile teške i komplikovane odjednom ti postaju lake i jednostavne, ono što ti se činilo daleko odjednom ti se čini blizu, za šta ti je trebalo puno vremena odjednom možeš da obaviš za tili čas, onda shvatiš da si naprasno promenio svoje percipiranje različitih delova grada u kome živiš, poželjnih i nepoželjnih delova grada za život ili posao, vremenom ta pokretljivost počne diskretno da ti menja i navike.

Ako si ljubitelj prirode i putovanja van grada uopšte, posle nekog vremena uvidiš da si geografiju svog okruženja počeo nekako drugačije da percipiraš, da ne posmatraš više poželjnost mesta na koja voliš da odlaziš strogo kroz vizuru raspoloživih autobuskih i železničkih linija ili udaljenosti od mesta gde živiš, već se mnogo opuštenije fokusiraš na samu geografiju i prirodne lepote, a udaljenost neke divljine ti više nije prepreka, već sve jači mamac. Onda skapiraš da na potpuno drugačiji način počinješ da planiraš godišnje odmore, mnogo opuštenije, kreativnije, nezavisnije, shvatajući da možeš mnogo više toga da poneseš sa sobom, pa i duže da ostaneš bez neke potrebe da svraćaš do civilizacije.

Jednostavno shvatiš da ti je auto, koliko god da te je učinio "neslobodnim" zbog nužde da više radiš kako bi ga "nahranio" izdacima za gorivo, registraciju i održavanje, doneo neku novu vrstu pokretljivosti i slobode, koju nisi imao pre. Da li si u celoj toj računici više izgubio ili dobio? Da li bi bio srećniji da nemaš troškova oko motorizacije, ali ni para, pa da ti zahvaljujući tome ostane više slobodnog vremena? To su sve klackalice koje zadiru duboko u filozofiju podržavanja tehnološkog napretka ili otpora prema njemu, do toga da zastraniš u tehnofobiju, tehnomaniju ili da nađeš zlatnu sredinu. Do toga da se napajaš futurizmom, ili da smatraš da je ljudima bilo bolje u srednjem veku. Ili dok su goli trčkarali kroz prašume i jeli jedni druge.

Nema konačnih odgovora, odnosno odgovori su individualni. Priklanjanje bilo kojoj krajnosti predstavlja zastranjivanje koje ti ne donosi dobro. Po meni, treba biti radoznali, pragmatični tehnoskeptik 8)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

bluealek wrote:[ ili da smatraš da je ljudima bilo bolje dok su goli trčkarali kroz prašume i jeli jedni druge.

Pa pazi,sigurno su bili veoma srecni i zadovoljni :D dok ih neko nije pojeo,to jest ;)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

I pored svih onih priča na pregazilo nas vreme temi, meni se ipak čini da mnogo više ljudi vozi bicikle po gradu nego ranije, e sad možda se tripujem jer nisam obraćao pažnju dok nisam ja kolko tolko aktivno počeo da vozim.

det biing sed, danas sam video dva bicikla privezana kod ulaza od mog fakulteta, dakle ljudi biciklom idu na faks, to sam ja zamišljao kako ću da radim dok sam planirao kupovinu bicikle, pošto mi gušenje u jutarnjem prevozu stvarno pravi problem i oduzima mnogo energije, al sve je palo u vodu nakon dobronamernih upozorenja gosn. pragmatičnog tehnoskeptika...al opet, šta znam :s bilo bi dobro kad bih imao neku drndavu kapriolu za vršenje takvog eksperimenta...
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Ajd pa nek je sa srećom, da vidimo koliko će da ti potraje u tom režimu eksploatacije :roll:
User avatar
Dragan K.
Posts: 83
Joined: 18 Oct 2007, 20:53
Location: Beograd
Contact:

Post by Dragan K. »

Stvarno je krajnje vreme da se mali baci na led...
Mislim da ni na jednom forumu ovo ne bi proslo bez sankcija.
Onih 10-ak zutih kartona nije pomoglo. CRVENI KARTON !
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

CRVENI!
User avatar
Dragan K.
Posts: 83
Joined: 18 Oct 2007, 20:53
Location: Beograd
Contact:

Post by Dragan K. »

PSG_bg wrote:Sta sam mu lose reko. Sta ne voli pivo.Pa dobro icicemo na neku jebadu. :D Sta se si ti ustogljio dragan k. sta je ? Ti si neki Paparesta sta, delis kartone ? Vidis da pricam sa covekom.
Nisi me skontao, ne smeta mi sta i kako pises (dok ne pises meni :D ).
Postoje nadlezni da to procene.
Na svim normalnim forumima, izbegavaju se stranacka, verska, NAVIJACKA,...i slicna sranja...
Da ne pokrecem ponovo raspravu, NE SVIDJA MI SE TVOJ POTPIS.
Mislim da mu ovde nije mesto.
Post Reply