Kilometar sat
Moderator: Moderatori
Kilometar sat
Moja pitanja su:Koji kilometar satovi su najbolji?Kako se montira kilometar sat?Kako funkcionise?Koja im je cena?
Pozdrav
Pozdrav
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Hejka 
Koji su najbolji ? to je veoma tesko pitanje ..
Kod nas mozes naci japanski CatEye i nemacki Sigma Sport.
To su jedne od vodecih firmi sto se tice takvih stvarcica,
i podrazumeva se da je kvalitet na odgovarajucem nivou.
Prosecan bajk kompjuter se obicno sastoji iz 4 dela.
Nosac same jedinice,koji se montira na upravljac, i/ili lulu (sigma sport)
koji se pricvrsuje zasrafljivanjem,odnosno zatezanjem plasticnog O prstena (CatEye) ili elasticnim gumenim O prstenom kao kod Sigme.
Zatim imas "glavnu jedinicu" koja se fiksira u nosac tako sto se "uklize" i zakljuca,ili stavi u leziste i okrene u pravcu kazaljke na satu dok se ne zakljuca,sto je slucaj kod Sigme.
Zatim imas senzor koji je kablom,ili pak bezzicnim putem,povezan sa glavnom jedinicom.
Senzor se fiksira plasticnom prstenovima,zip vezicama,ili pak gumenim O prestenom za viljusku.
I najzad,imamo magnet,koji se fixira na zbicu,i koji izaziva elektricni impuls svaki put kada prodje pored senzora.
Kada se cajger kalibrise,odnosno unese obim tocka (put koji tocka predje jednom punom rotacijom) kompjuter tacno zna koliki si put presao svaki put kada magnet prodje pored senzora.
U to sve umesajmo i merenje vremena izmedju dva prolaska magneta,
i eto nam brzine.
Vrlo prosta sprava.
Cene se krecu od recimo 800-1000 dinara za neki od osnovnih modela i sa osnovnim funkcijama,
pa do 100ak evra,pa cak i vise.
pozzzzz

Koji su najbolji ? to je veoma tesko pitanje ..
Kod nas mozes naci japanski CatEye i nemacki Sigma Sport.
To su jedne od vodecih firmi sto se tice takvih stvarcica,
i podrazumeva se da je kvalitet na odgovarajucem nivou.
Prosecan bajk kompjuter se obicno sastoji iz 4 dela.
Nosac same jedinice,koji se montira na upravljac, i/ili lulu (sigma sport)
koji se pricvrsuje zasrafljivanjem,odnosno zatezanjem plasticnog O prstena (CatEye) ili elasticnim gumenim O prstenom kao kod Sigme.
Zatim imas "glavnu jedinicu" koja se fiksira u nosac tako sto se "uklize" i zakljuca,ili stavi u leziste i okrene u pravcu kazaljke na satu dok se ne zakljuca,sto je slucaj kod Sigme.
Zatim imas senzor koji je kablom,ili pak bezzicnim putem,povezan sa glavnom jedinicom.
Senzor se fiksira plasticnom prstenovima,zip vezicama,ili pak gumenim O prestenom za viljusku.
I najzad,imamo magnet,koji se fixira na zbicu,i koji izaziva elektricni impuls svaki put kada prodje pored senzora.
Kada se cajger kalibrise,odnosno unese obim tocka (put koji tocka predje jednom punom rotacijom) kompjuter tacno zna koliki si put presao svaki put kada magnet prodje pored senzora.
U to sve umesajmo i merenje vremena izmedju dva prolaska magneta,
i eto nam brzine.
Vrlo prosta sprava.
Cene se krecu od recimo 800-1000 dinara za neki od osnovnih modela i sa osnovnim funkcijama,
pa do 100ak evra,pa cak i vise.
pozzzzz
Sad sve ono što mu nisi rek'o 
1000 dinara za ciklomaster (aka brzinomer) ti je dosta ako ti ne treba ništa više od vremena, prosečne, trenutne, i maksimalne brzine. Nije loše da ima pozadinsko svetlo, al' ne mora.
Montira se ovako:
Magnet našrafiš na neku od žbica na prednjem točku.
Na viljušku/amortizer staviš senzor, koji se priteže prigodnim plastičnim pritezačima koje dobiješ uz brzinomer, a inače ih mo'š pazariti na buvljaku za 2 din/kom, crne (neki dan kupio).
Naravno, ne dotegneš to još uvek, nego ugodiš položaj i jednom i drugom tako da magnet prolazi na ~1mm od senzora kad se mimoilaze pri okretnaju točka.
Kabl koji vodi od senzora do 'postolja' ne pustiš da landara okolo (moglo bi da bude nezgodno, a i skupo) nego ga recimo jednom zaviješ oko noge viljuške, i hiljadu i jednom oko sajle prednje kočnice (što objašnjava zašto se senzori obično turaju desno na točku), pa tako sve do volana, gde dotičnim plastičnim spojkama fiksiraš i postolje. Za njega odaberi zgodno mesto, da ne smeta, i da ga nije lako zakačiti i pokidati kad je računalo
na mestu.
Konfigurisanje ciklomastera se svodi na unošenje vremena
i unošenje obima točka.
Postoje dva načina da se izmeri obim točka.
1. uzmeš od bliske ženske osobe krojački metar, i izmeriš obim točka na kojem je magnet, idući posred gume
i 2. (tačniji, ali samo za teške fanatike
)
zasvinjiš jednu tačku na gumi nečim, npr kredom.
Sedneš na bajk.
Poteraš ga u pravoj liniji.
Izmeriš rastojanje između dva otiska rečenog nasvinjavanja.
Poželjno održavanje kod ciklomastera: čim nisi na bjaku, skini ga i turi ga u džep. Pomaže mu da ne postane nevidljiv.
PS primetio sam da neki ZAISTA socijalni modeli ne vole da su na suncu.

1000 dinara za ciklomaster (aka brzinomer) ti je dosta ako ti ne treba ništa više od vremena, prosečne, trenutne, i maksimalne brzine. Nije loše da ima pozadinsko svetlo, al' ne mora.
Montira se ovako:
Magnet našrafiš na neku od žbica na prednjem točku.
Na viljušku/amortizer staviš senzor, koji se priteže prigodnim plastičnim pritezačima koje dobiješ uz brzinomer, a inače ih mo'š pazariti na buvljaku za 2 din/kom, crne (neki dan kupio).
Naravno, ne dotegneš to još uvek, nego ugodiš položaj i jednom i drugom tako da magnet prolazi na ~1mm od senzora kad se mimoilaze pri okretnaju točka.
Kabl koji vodi od senzora do 'postolja' ne pustiš da landara okolo (moglo bi da bude nezgodno, a i skupo) nego ga recimo jednom zaviješ oko noge viljuške, i hiljadu i jednom oko sajle prednje kočnice (što objašnjava zašto se senzori obično turaju desno na točku), pa tako sve do volana, gde dotičnim plastičnim spojkama fiksiraš i postolje. Za njega odaberi zgodno mesto, da ne smeta, i da ga nije lako zakačiti i pokidati kad je računalo

Konfigurisanje ciklomastera se svodi na unošenje vremena

Postoje dva načina da se izmeri obim točka.
1. uzmeš od bliske ženske osobe krojački metar, i izmeriš obim točka na kojem je magnet, idući posred gume
i 2. (tačniji, ali samo za teške fanatike

zasvinjiš jednu tačku na gumi nečim, npr kredom.
Sedneš na bajk.
Poteraš ga u pravoj liniji.
Izmeriš rastojanje između dva otiska rečenog nasvinjavanja.
Poželjno održavanje kod ciklomastera: čim nisi na bjaku, skini ga i turi ga u džep. Pomaže mu da ne postane nevidljiv.
PS primetio sam da neki ZAISTA socijalni modeli ne vole da su na suncu.
Samo da skrenem pažnju onima koji bi da se "otvore" malo više za ciklokompjuter da su u poslednje vreme sve popularniji modeli bazirani na GPS-u, kao što su recimo Garmin-ovi Edge 205 i 305. Evo detaljnijih podataka o tome šta sve mogu...
http://www.garmin.co.yu/proizvodi.php?id=118
Inače, po meni je i korišćenje klasičnog, outdoor GPS modela sasvim adekvatna zamena za ciklokompjuter - s obzirom da redovno vozim sa GPS-om demontirao sam ciklokompjuter kako bih oslobodio mesto na volanu za lampu, jer mi nije potrebno dupliranje informacije. GPS ti u trip computer modu prikazuje sve što i ciklokompjuter može da ti pokaže, i mnogo više od toga. Pritom nema nikakvih magneta na točkovima ili bilo kakve mehaničke veze.
http://www.garmin.co.yu/proizvodi.php?id=118
Inače, po meni je i korišćenje klasičnog, outdoor GPS modela sasvim adekvatna zamena za ciklokompjuter - s obzirom da redovno vozim sa GPS-om demontirao sam ciklokompjuter kako bih oslobodio mesto na volanu za lampu, jer mi nije potrebno dupliranje informacije. GPS ti u trip computer modu prikazuje sve što i ciklokompjuter može da ti pokaže, i mnogo više od toga. Pritom nema nikakvih magneta na točkovima ili bilo kakve mehaničke veze.
Pazario sam danas CATEYE VELO 8,nadam se da nisam pogresio,hvala na savetima
Ima 8 funkcija;brzina,max brzina,kalorije,sat,prosecna brzina,ukupna duzina voznje,duzina voznje,proteklo vreme voznje,strelica koja pokazuje da li je trenutna brzina manja ili veca od prosecne
U sustini,lako sam montirao,isprobao,i super je,taj mi se najvise svideo,nije bas bio neki izbor(nije bilo Tomo-a)pa sam se odlucio za srebrni(slaze mi se uz bajk)
Ima 8 funkcija;brzina,max brzina,kalorije,sat,prosecna brzina,ukupna duzina voznje,duzina voznje,proteklo vreme voznje,strelica koja pokazuje da li je trenutna brzina manja ili veca od prosecne
U sustini,lako sam montirao,isprobao,i super je,taj mi se najvise svideo,nije bas bio neki izbor(nije bilo Tomo-a)pa sam se odlucio za srebrni(slaze mi se uz bajk)
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
mixitron wrote: 2Ralić - hmmm, da to nemaš Cannondalea? Nešto mi ne staješ u sliku čoveka bez amortizera
ili si nešto nahibridisao... koja ti je ono nabla napred?
Nahibridisao

Delove koji cekaju na 'bent sam napakovao na neki stari ram,i sklepao nakakav urbani drumas

Prednja nabla je socijala,tzn Acess iz planeta,i eloksirani Grand Rock obruc upleten sa 18 radijalnih zbica - ja pleo

Pozadi je takodje Grand Rock,upleten sa 24 zbice("use4 - skip2" cross 3x sema),sa nekom Capriolo nablom i 7 freewheel brzina.
Viljuska tvrda,socijalni V-brejkovi ..
SRAM grip shifteri i Tourney menjac

Jedina stvar koja se ne uklapa u svu tu socijalu je triple Tiagra pogon

inace namenjen za 'bent i pada mu skracivanje kurbli na 140mm

Kao sto se vidi sve je "po tuningu"
Dodao sam par nekih sitnica kao adapter na A-head i Scott podesivu lulu,
Zoom alu volan (izbonsekovan na 48cm) zatezanje sticne samo na imbus (isti zaboravio da ispeskiram,a farba nije htela da uhvati na polirani alu),
i Cytec sic za gelom i prosekom (preporucujem!)..
Podrazumeva se da su ram/viljuska ispeskirani i prefarbani mojom strucnom rukom

a takodje i zadnji tocak i zbice/nabla koji su bili od netretiranog aluminijuma.
Hteo sam da jos nesto promenim na samom ramu (brusilica/varenje akcija),
i da izgitujem varove,da izgleda ko cannondale

da ga upimpujem na maxa,ali na kraju nisam imao vremena,
a i bilo lepo vreme,svrbelo me da se sto pre vozim,
pa sam samo ofarbao,sklopio i teraj

Nisam u pl uspeo da nabavim Specialized FatBoy slickove


bile su u ponudi samo Schwalbe Kojac,a one su 1,35 a i skuplje,a i ne izgledaju taku zajebano kao Specialized
tako da furam onu 1"5 Kendu,presao sam sa njima jedno 7Kkm i jos su kao nove!
sad ne znam koliko mi se isplati da uzmem onaj kineski 1",nekako mi ne idu ove debele gume na sve to ..

A nekako mi i ta moja svetla uopste ne idu,lepse prazan uzak volan ..
Evo slidze,nije bas najbolja,al dobro .. al bi lego sad SRAM X7 u crnoj boji a?


Mogu da ti dam deoreta
Uzeo sam juče rolnice, nešto su šire nego što treba, pa ću sad da ih ugaono zbrusim na primereniju širinu, i turim u menjač. Tako da ću prvo da vidim da sklopim polara sa deoretom i diskom napred. Na šta će to da liči
levo deore integrisani šalter, desno full polar tourney grip + krš ručka kočnice iz originalne polarove opreme.
Da mi je da nađem neki socijalno cenjen zadnji točak sa 9fazom pa da odradim skoro pa poptpunu deore mehaniku...
E, a ako o'š cannondale, ima u Planetu jedan leeeeeeeeeeeeeeeeeep, treba ti četvrt miliona dindži, biće i malo kusura.


Da mi je da nađem neki socijalno cenjen zadnji točak sa 9fazom pa da odradim skoro pa poptpunu deore mehaniku...

E, a ako o'š cannondale, ima u Planetu jedan leeeeeeeeeeeeeeeeeep, treba ti četvrt miliona dindži, biće i malo kusura.