Za te pare, nažalost, možeš da uzmeš samo polovan amort koji je daleko od solidnog, neki lošiji RST recimo, razvaljeni suntour, itd. Od toga ćeš imati vajde jedino što 'bajk ima amortizer'.
Za nisku kintu se ponekad pojave i kvaitetni amortizeri, ali pitanje je u om je to stanju, i koliko je izraubovano. Džaba Manitou od 50E koji će da ti se slomi za dva meseca, ili koga ćeš za dve nedelje da nosiš u servis gde eć ga možda popraviti i to za 50% od cene koju si platio, u boljem slučaju
Dakle, štekuj još kinte, pa kad se pojavi 60-80E, možemo da pričamo. I prati naše 'male oglase'.
Što se tiče promene u vožnji - amortizer ublažava udarce, aposorbuje ih umesto da ih šalje kroz ceo bicikl. Time dobijaš osećaj da prednji točak ide po 'ravnijem' nego što jeste, imaš više kontrole i upravljivosti (po džombavom, naravno), udari ti ne razvaljuju zglobove, itd.
Evo, zamisli da se pustiš niz razlokan, kamenit kolski put sa dosta krivina. Uživaš u spustu i kočnicew koristiš tek ovlašno. Udaraš točkom u oveći kamen na ulazu u prilično oštru krivine koju napadaš sa spoljnje strane. Scenario bez amorta: točak odleće u vazduh i bajk nastavlja pravo.Ti i bajk završavate "pored" puta, samo desetak nadmorskih metara niže, u nekom granju, umereno polomljeni.
Scenario sa amortizerom: osetiš udar, ali točak ostaje na zemlji. Skrećeš kako treba i nastavljaš da živiš.
E sad, kako koji amortizer odrađuje taj posao je stvar kinte. U 'ekonomskim' klasama imaš previše tvrde, previše meke, teške k'o tuč, što uzbrdo i nije zanimljivo ako si slabije kondicije, takve konstitucije da ne ulivaju poverenje...
Kako voziš, i kuda?