Jedna turica od 10-15avgusta, 800km, na recumbentu.
Malo sam poradio na edukaciji stanovnistva, i prezentaciji benta.
Ovo mi je prva ozbiljnija tura sa bentom, pa da iznesem utiske.
Na ravnici je neprikosnoven. Ne smeta ni vrucina ni vetar. Kukuruz je dovoljan za zavetrinu
Verovatno zbog polozaja nogu, povremeno se javi osecaj vrelih stopala, ali sa par min. povlacenja pedale, bez guranja (SPD), nestaje na duze vreme.
Tapacirung sedista mora biti dobar, a pod obavezno imati naslon za glavu.
Provodio sam desetak sati dnevno na bentu, sto je bez naslona nemoguce.
Fruska Gora i Cer su pokazali neke nedostatke benta. Bilo je povuci i potegni uzbrdo... Srednji tj prednji pogon mi je 52/39 a nazad 3x7 (3 u zadnjoj glavi)
Bio sam ubedjen da sa tim mogu uz drvo, ali ...vadim se da nemam rekumbentaske misice. Sledece mi je napred 52/42/32. Mozda bude bolje.
Posto je po F.G. i Cer-u bila nocna voznja, zbog polozaja tela i nogu, gotovo nemoguce je voziti po losem putu. Rupa se vidi tj oseti, kada je vec kasno.
Sve u svemu, dobro je sto se nisam zaleteo da prodam MTB.
Banat-Bačka-Srem-Mačva
Moderators: IRalic, Moderatori
Banat-Bačka-Srem-Mačva
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
Sve cestitke na izvezenoj turi
Koliko si presao kilometara, na bentu, pre pocetka ovog puta?
Mene je zabrinula kombinacija recumbent, mtb.
Ocigledno je da su potrebne razlicite grupe misica, a i kako posle rekumbenta naterati zadnjicu na ono usko sediste.
Posto uglavnom vozim asfalt(stvoreno za rekubment), precicu dosta kilometara po drumu i par puta godisnje neku planinu.
Sadasnja varijanta: promenim gume, nabacim kramponke i spreman sam za planinu.
Rekumbent varijanta:
posle par hiljada na rekumbentu izgubio sam moc visecasovnog sedenja na uskom sicu kao i kondiciju za obican bajs.
Sto znaci da cu imati problema prilikom odlaska na planinu.
Da li sam u pravu, ili pravim problem tamo gde ga nema?
Koliko si presao kilometara, na bentu, pre pocetka ovog puta?
Mene je zabrinula kombinacija recumbent, mtb.
Ocigledno je da su potrebne razlicite grupe misica, a i kako posle rekumbenta naterati zadnjicu na ono usko sediste.
Posto uglavnom vozim asfalt(stvoreno za rekubment), precicu dosta kilometara po drumu i par puta godisnje neku planinu.
Sadasnja varijanta: promenim gume, nabacim kramponke i spreman sam za planinu.
Rekumbent varijanta:
posle par hiljada na rekumbentu izgubio sam moc visecasovnog sedenja na uskom sicu kao i kondiciju za obican bajs.
Sto znaci da cu imati problema prilikom odlaska na planinu.
Da li sam u pravu, ili pravim problem tamo gde ga nema?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Banat-Bačka-Srem-Mačva
Dragan K. wrote:J
Tapacirung sedista mora biti dobar, a pod obavezno imati naslon za glavu.
Provodio sam desetak sati dnevno na bentu, sto je bez naslona nemoguce.
Tapacirung koji "dise" je svakako obavezan.
A sto se naslona za glavu tice,to je prilicno individualno,
i zavisi od osobe,od sedista i njegovog ugla ..
Kod mene je naslon polozen na oko 25 stepeni,ali mi zbog odlicne gornje krivine sedista,
i uopste mi cela stvar pase ko da je pravio za mene,naslon za glavu nije potreban.
Takodje sam provodio ceo dan lezeci,bez nekod duzeg "odmaranja" i do sada nisam imao problema.
Doduse naslon jesam nabavio ali vise da mogu da bez problema odremam kraj puta
A btw,naslov teme bi trebalo da bude Giro d' Vojvodina
markoB wrote:Sve cestitke na izvezenoj turi
Koliko si presao kilometara, na bentu, pre pocetka ovog puta?
Mene je zabrinula kombinacija recumbent, mtb.
Ocigledno je da su potrebne razlicite grupe misica, a i kako posle rekumbenta naterati zadnjicu na ono usko sediste.
Posto uglavnom vozim asfalt(stvoreno za rekubment), precicu dosta kilometara po drumu i par puta godisnje neku planinu.
Sadasnja varijanta: promenim gume, nabacim kramponke i spreman sam za planinu.
Rekumbent varijanta:
posle par hiljada na rekumbentu izgubio sam moc visecasovnog sedenja na uskom sicu kao i kondiciju za obican bajs.
Sto znaci da cu imati problema prilikom odlaska na planinu.
Da li sam u pravu, ili pravim problem tamo gde ga nema?
Sa ovih 800, imam preko 2.000km na bentu.
Pre dve nedelje sam bio na Kopaoniku sa drumskim bike-om. Vozio sam uzbrdo kao pusten sa lanca. Pre toga sam vozio samo bent. Ocigledno da je problem u prelasku sa benta na "naguznjak" jedino sediste.
Licno nakon nekoliko sati na "naguznjaku" nisam imao bas nikakve smetnje ...
Kada malo poradim na prenosu,(i na kondiciji), mislim da cu bentom ici svuda.
Nakon nekoliko sati bih osetio zatezanje vratnih misica, pa mi je naslon dobro dosao. Da ne pominjem kada nema sta da se vidi osim kukuruza, koliko znaci naslon za gledanje oblaka...Tapacirung koji "dise" je svakako obavezan.
A sto se naslona za glavu tice,to je prilicno individualno,
i zavisi od osobe,od sedista i njegovog ugla ..
Kod mene je naslon polozen na oko 25 stepeni,ali mi zbog odlicne gornje krivine sedista,
i uopste mi cela stvar pase ko da je pravio za mene,naslon za glavu nije potreban.
Takodje sam provodio ceo dan lezeci,bez nekod duzeg "odmaranja" i do sada nisam imao problema.
Doduse naslon jesam nabavio Smile ali vise da mogu da bez problema odremam kraj puta Laughing
A btw,naslov teme bi trebalo da bude Giro d' Vojvodina Very Happy
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
e a kako je kad voziš rekumbent i slučajno naletiš na rupu na putu? Pošto ne možeš da ustaneš sa sedišta, a pritom mnogo veća površina tebe upija šok, zar nije to neprijatno? il se varam
I nije li teže pedalirati na rekumbentu, pošto su ti nekako noge ko da su ka gore, ne dolazi krv u njih tolko lako.
I zašto ne izmisle naopaki rekumbent, gde ležiš na stomaku i pedale su dole nazad? kao betmenov motor?*
eto to su dileme nekoga ko nema pojma o ležećim biciklama i nikad nije uživo video tu spravu
ležeći pozdrav :p
pre nego što odgovorite na ovo, setite se reči mog profesora fizike iz osnovne: "ne postoje glupa pitanja, samo glupi odgovori "
I nije li teže pedalirati na rekumbentu, pošto su ti nekako noge ko da su ka gore, ne dolazi krv u njih tolko lako.
I zašto ne izmisle naopaki rekumbent, gde ležiš na stomaku i pedale su dole nazad? kao betmenov motor?*
eto to su dileme nekoga ko nema pojma o ležećim biciklama i nikad nije uživo video tu spravu
ležeći pozdrav :p
pre nego što odgovorite na ovo, setite se reči mog profesora fizike iz osnovne: "ne postoje glupa pitanja, samo glupi odgovori "
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Ako nemas suspenziju osetices "sok" ali nista strasno,samo te "protrese"Easst wrote:e a kako je kad voziš rekumbent i slučajno naletiš na rupu na putu? Pošto ne možeš da ustaneš sa sedišta, a pritom mnogo veća površina tebe upija šok, zar nije to neprijatno? il se varam
Ne udara u zglobove i sake,ili nedaj boze medjunozje
Dakle samo mala neprijatnost,bez ikakvih "posledica"
Kao sto si rekao,veca povrsina upija "sok".
Klasican bicikl tu ima prednost,jer mozes da ustanes,i noge koristis kao amortizere.
Ali ako ne ustanes .. :ouch:
Ne,bas naprotiv!Easst wrote: I nije li teže pedalirati na rekumbentu, pošto su ti nekako noge ko da su ka gore, ne dolazi krv u njih tolko lako.
Noge su u nivou srca,te pumpa(srce) ne ma opterecenje kao kod voznje klasicnog bicikla,
gde mora da krv iz peta poteze ka gore.
Cela "sprava" u bent poziciji funkcionise efikasnije,sa manjim opterecenjem srca,
te je moguc proizvesti vecu snagu za isto opterecenje srca.
Nisu najbrze sprave na svetu recumbent koncepcije samo zbog aerodinamike ..
I sta ? Da jos vise krivis vrat nego na klasicnom biciklu ? ili da gledas napred preko ogledala ili ekrana i kamere ?Easst wrote: I zašto ne izmisle naopaki rekumbent, gde ležiš na stomaku i pedale su dole nazad? kao betmenov motor?*
Naravno da je jos davno neko takvu spravu izumeo,i obicno je samo izumitelju ta sprava imala smisla
Pored problema preglednosti i polozaja glave/vrata,
to je i problem disanja jer su ti pluca kompresovana sopstvenom tezinom.
Ako hoces pluca da oslobodis kompresije,onda moras da smanjis oslonac,
tako da se telo oslanja na kukovima/stomaku,
i negde u predelu ramena,
sto nije ni iz bliza toliko udobno kao voznja naguznjaka
Jedina prednost koju takva sprava nudi,jeste potencijalno efikasniji prenos snage na tocak,sa manje frikcije,
i eventualno bolju aerodinamiku.
Da ceo koncept zaista ima potencijala,onda bi najbrza vozila na ljudski pogon bila prone-recumbent* koncepcije.
A posto nisu ..
Hehe,kao sto i sam kazes, NAOPAKI recumbent
*na engleskom se takva sprava,gde lezis na grudima, naziva "prone recumbent"
Pozzz
Naravno da su izmislili... Proguglaj "recumbent prone position" i videćeš.Easst wrote: I zašto ne izmisle naopaki rekumbent, gde ležiš na stomaku i pedale su dole nazad? kao betmenov motor?*
Otprilike ovako izgleda:
i na YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=d-akkbNyiXE
Lično mislim da je takav bicikl dosta nezgodan za vožnju. Možda za obaranje nekih brzinskih rekorda, ali ja volim duge vožnje gde uživaš u okolini a ne povodiš vreme gledajući u asfalt ispred sebe