Ceo svoj zivot sam vozio bicike sa klasicnom viljuskom. Moj sadasnji bicikl je doziveo duboku starost i vreme mu je da ode u vecna lovista. Stoga treba da kupim nov.
E, sada, uglavnom vozim po asfaltu i to uglavnom ravnicarske relacije uz tu i tamo po neki odlazak na Avalu. Retko, ali jako retko sam vozio po terenima koji nisu asfaltirani, pa u principu ne vidim neku veliku potrebu za biciklom sa prednjom suspenzijom, ali ponuda u prodavnicama je uglavnom takva da se prodaju samo mtb i slicni bicikli sa suspenzijom ili road trkacki bicikli, koji mi deluju jako nezno, suvise nezno za nase puteve sa rupama i dzombama.
Ono sto mene interesuje je kako se ponasaju ti bicikli sa suspenzijom na nizbrdicama prilikom iznenadnih kocenja? Da li tu ima razlike , nestabilnosti i u cemu je u zavisnosti od viljuske koja se bira? Neka preporuka?
Klasicna viljuska vs. suspenzija
Moderator: Moderatori
MTB kako mu i ime kaze, prvensveno je namenjen za "off road" voznje, pa zato i ima svu neophodnu opremu.
Za to sto ti kazes da vozis, u principu ti MTB bajk i ne treba, jer je mnogo tezi od trkackog drumasa, ima gume koje su za teren a ne asvalt, amortizer ( ili amortizere )...
Ali ja licno nikada ne bih vozio drumasa, jednostavno mi takav tip bajka ne lezi i ne svidja mi se!
Da bi se MTB prilagodio asvaltnim voznjama, treba mu zameniti krampon gume sa tanjim slick varijantama, staviti pozadi kasetu koju voze drumasi, pa cak i promeniti amortizer i staviti tvrdu viljusku.
E sad to sa amortizerom - viljuskom stoji ovako:
Ja licno bih je uvek ostavio na bajsu cak iako bih samo vozio asvalt, jer je ipak mnooogo drugaciji osecaj kada nesto upija sve rupe i neravnine na putu kojih bogami kod nas ima poprilicno.
Naravno i ne bilo koji amortizer, u ovom slucaju je idealan neki lak vazdusni sa lock-out-om, tako da viljuska moze da se ponasa i kao potpuno tvrda varijanta.
Ponasanje bicikla na nizbrdici - MTB je jako stabilna masina i na uzbrdici i nizbrdici, naravno, ukoliko stisnes prednju kocnicu u punoj brzini iz sve snage... nema tog bajsa koji te nece zbaciti sa sebe, kao da si jahao konja!!!
MTB ima spec.V-brake kocnice ili diskove, koji generalno koce mnogo jace od drumaskih bicikala i tu treba obratiti paznju.
Razlike u biciklima ima, naravno po sistemu: koliko para toliko i muzike, sto laksi bajs - to vise para treba izdvojiti za njega.
Ukoliko bih ja morao da vozim asvalt, opredelio bih se za MTB varijantu sa prednjim vazdusnim amortizerom sa lock-out-om, tankim slik gumama, devetofaz kasetom od drumasa, jer ponavljam, ne volim nikako drumaske bicikle...
Road varijante deluju nezno, ali nisu bas tako nezni, naravno, ako naletis na neku provaliju od rupe nece izdrzati, ali ni MTB nije svemocan...
Na kraju, ti si taj koji mora da donese konacnu odluku, koji ti bajs vise lezi, polozaj, "feeling" u voznji...
Za to sto ti kazes da vozis, u principu ti MTB bajk i ne treba, jer je mnogo tezi od trkackog drumasa, ima gume koje su za teren a ne asvalt, amortizer ( ili amortizere )...
Ali ja licno nikada ne bih vozio drumasa, jednostavno mi takav tip bajka ne lezi i ne svidja mi se!
Da bi se MTB prilagodio asvaltnim voznjama, treba mu zameniti krampon gume sa tanjim slick varijantama, staviti pozadi kasetu koju voze drumasi, pa cak i promeniti amortizer i staviti tvrdu viljusku.
E sad to sa amortizerom - viljuskom stoji ovako:
Ja licno bih je uvek ostavio na bajsu cak iako bih samo vozio asvalt, jer je ipak mnooogo drugaciji osecaj kada nesto upija sve rupe i neravnine na putu kojih bogami kod nas ima poprilicno.
Naravno i ne bilo koji amortizer, u ovom slucaju je idealan neki lak vazdusni sa lock-out-om, tako da viljuska moze da se ponasa i kao potpuno tvrda varijanta.
Ponasanje bicikla na nizbrdici - MTB je jako stabilna masina i na uzbrdici i nizbrdici, naravno, ukoliko stisnes prednju kocnicu u punoj brzini iz sve snage... nema tog bajsa koji te nece zbaciti sa sebe, kao da si jahao konja!!!
MTB ima spec.V-brake kocnice ili diskove, koji generalno koce mnogo jace od drumaskih bicikala i tu treba obratiti paznju.
Razlike u biciklima ima, naravno po sistemu: koliko para toliko i muzike, sto laksi bajs - to vise para treba izdvojiti za njega.
Ukoliko bih ja morao da vozim asvalt, opredelio bih se za MTB varijantu sa prednjim vazdusnim amortizerom sa lock-out-om, tankim slik gumama, devetofaz kasetom od drumasa, jer ponavljam, ne volim nikako drumaske bicikle...
Road varijante deluju nezno, ali nisu bas tako nezni, naravno, ako naletis na neku provaliju od rupe nece izdrzati, ali ni MTB nije svemocan...
Na kraju, ti si taj koji mora da donese konacnu odluku, koji ti bajs vise lezi, polozaj, "feeling" u voznji...

MTB-VRH brate!!!
Pa u svemu se slazhem sa Mishom sem u stvari da treba staviti kasetu (lanchanik) od drumasha. Ne vidim da cje stim ishta dobiti. Jer drumash prema MTB-u ima mnogo vecji pogon (gde velika shajbna ima 50 ili 51ili 52 ili ... 55 zuba (stari Campagnolo)), a chesto na kaseti najmanji zubchanik ima 12 ili 13 zuba kod drumasha, a kod MTB 11 (najvecji zubchanik na kaseti kod drumasha je oko 23-4-5 a MTB 32-3-4).misaxtr wrote: ...Da bi se MTB prilagodio asvaltnim voznjama, treba mu zameniti krampon gume sa tanjim slick varijantama, staviti pozadi kasetu koju voze drumasi, pa cak i promeniti amortizer i staviti tvrdu viljusku....
Ako vozish samo asvalt tvrda vila je zakon. Nema gibanja dok se: penjesh, dok sprintash...
Probaj CITY bike on je komletan fazon MTB-a sa vecjim tochkovima.
Terrano team, i Bic. servis BRDO imaju najpovoljnije cene (shto se tiche bicikala). Mislim da Rade ima KTM-a (city bike) za 300e (mislim da je neka budzhevina sa DEORE i DEORE LX).
P.S. FASSA BORTOLO

You mess with a rest now the best will make a mess.
Svodi se na to da ako hoces bajs koji ti 100% odgovara - najbolje je sklapati ga iz delova. Ja sam tako radio sa svoja 2 bajsa. Nazalost, to je i najskuplja varijanta, pogotovu sada kad ima dosta bajkova "uvezenih" iz inostranstva, koji se prodaju u bescenje ovde!
Proveri u TERRANO TEAM -u 011/3340-920; servis PIRANA, PARTIZAN, kao sto Viktor rece Radetov servis na B.Brdu...
Svi oni imaju dosta bajkova, naci ce se nesto i za tebe valjda!
Majstor koji je po meni car na ovim prostorima je Boca 064/142 10 35, pa mozes kod njega da radis i sklapanje, servis, odrzavanje... ono sta on sredi sigurno se nece raspasti dugo, dugo...
Drumaska kaseta - pa samo iz razloga sto na asvaltu ukoliko si iole utreniraniji i imas kondicije nije potreban prenos npr. 22-34!!! Za asvaltne voznje je kombinacija napred tri zupcanika, pozadi 9 drumaskih idealna, jer ne cini ni da vrtis pedale ko lud a ides 2 km na sat.
Cak i neki MTB bajkeri sa svojih bicikala skidaju najmanju prednju sajbnu i voze sa dve napred.
Proveri u TERRANO TEAM -u 011/3340-920; servis PIRANA, PARTIZAN, kao sto Viktor rece Radetov servis na B.Brdu...
Svi oni imaju dosta bajkova, naci ce se nesto i za tebe valjda!
Majstor koji je po meni car na ovim prostorima je Boca 064/142 10 35, pa mozes kod njega da radis i sklapanje, servis, odrzavanje... ono sta on sredi sigurno se nece raspasti dugo, dugo...
Drumaska kaseta - pa samo iz razloga sto na asvaltu ukoliko si iole utreniraniji i imas kondicije nije potreban prenos npr. 22-34!!! Za asvaltne voznje je kombinacija napred tri zupcanika, pozadi 9 drumaskih idealna, jer ne cini ni da vrtis pedale ko lud a ides 2 km na sat.
Cak i neki MTB bajkeri sa svojih bicikala skidaju najmanju prednju sajbnu i voze sa dve napred.

MTB-VRH brate!!!
???misaxtr wrote:Cak i neki MTB bajkeri sa svojih bicikala skidaju najmanju prednju sajbnu i voze sa dve napred.
Ako možeš - ti objasni ovo... Ili pretpostavljam da ti koji to rade ne voze bajk po makadamu ili blatu a uzbrdica 10% traje par km...
Vozio sam se samo jednom sa čovekom koji nije uopšte prebacio na malu šajbnu na extra usponima - čuva je da je ne potroši... I to sa kadencom ne voćom od 30. A to kod 90% normalnih biciklista posle par vožnji izaziva neizdrživ bol u kolenima koji prolazi samo tako što batališ biciklizam jedno godinu dana do zauvek


Naravoučenjie - Pazite se male kadence!!!
L.A.

There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
Generalno govoreci, "granny" gear ili ti mala sajbna je na terenu neophodna, jer su uspon na asvaltu i uspon na terenu sasvim dve razlicite stvari.
Ja licno, kada vozim po asvaltu malu sajbnu ne koristim, ne zato da se ne potrosi
, vec sto nemem potrebe za tim. Ipak, ja je ne bih skidao sa pogona. Na terenu je situacija malo drugacija, jer na jacim usponima punim stenja, korenja i sl. bez prenosa u maloj sajbni tesko moze da se nesto pametno uradi. A ima i ovoga: u nekim situacijama na terenu je bolje, brze i efikasnije gurati bajs nego ga voziti, pogotovu na trkama...
Oni koji skinu malu sajbnu definitivno 99,9% voze po asvaltu sa slick gumama, ali MTB varijantu bajsa, ili su u neverovatnoj kondiciji ( sto nije bas cest slucaj jer bi se inace takmicili u svetskom kupu!!! ).
A ima i primera da covek neznajuci, ili cuo od nekog nesto pa da i on proba - kao sto je Aleksandar pomenuo - pravi sebi vise stete nego koristi...
Skidanje najvece sajbne ne preporucujem, osim ukoliko neces 90% svojih voznji bazirati na nekim ekstrmnim skakutanjima, inace ukoliko budes sa srednjom sajbnom izasao na neku nizbrdicu ili ravan deo... umreces vrteci sumanuto!
Ja licno, kada vozim po asvaltu malu sajbnu ne koristim, ne zato da se ne potrosi

Oni koji skinu malu sajbnu definitivno 99,9% voze po asvaltu sa slick gumama, ali MTB varijantu bajsa, ili su u neverovatnoj kondiciji ( sto nije bas cest slucaj jer bi se inace takmicili u svetskom kupu!!! ).
A ima i primera da covek neznajuci, ili cuo od nekog nesto pa da i on proba - kao sto je Aleksandar pomenuo - pravi sebi vise stete nego koristi...
Skidanje najvece sajbne ne preporucujem, osim ukoliko neces 90% svojih voznji bazirati na nekim ekstrmnim skakutanjima, inace ukoliko budes sa srednjom sajbnom izasao na neku nizbrdicu ili ravan deo... umreces vrteci sumanuto!

MTB-VRH brate!!!