sudari

Kad je bicikl okačen o klin, onda fribajkeri sede ispred računara i pričaju...

Moderator: Moderatori

milanvuk
Posts: 5
Joined: 14 Mar 2008, 00:43

sudari

Post by milanvuk »

pozdrav svima morao sam ovo sa nekim da podelim pa ko veli da napisem i na forumu
upravo sam se vratio sa ade(jedva brzinim od 8 km) a tamo mi se desi da me neka glupaca udari bajsem po sredsrede po levoj nozi i da mi odere svu kozu vozeci po liniji koja razdvaja trake(posto kako kaze zamislila se). lik koji je vozio rolere uspeo je da je izbegne a ona se jos vise istripuje posto ju je malo zakacio i ona mene doceka, ja sam uspeo sto je najgore da skrenem u travu ali sta ces riba se zamislila.
kad sam se sabrao i krenuo da vozim dalje videh da mi je iskrivila zadnji tocak na 15 mesta
koja su vasa iskustva sa sudarima (laganijim ili tezim)
vozdra odoh da se previjem
User avatar
Biodiesel
Posts: 79
Joined: 15 May 2008, 13:59
Location: Beograd

Post by Biodiesel »

Sa sudarima hvala bogu do sada nisam imao iskustva. Nadam se da i neću...Evo nečeg poražavajućeg...

http://www.blic.co.yu/hronika.php?id=56153.
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

Lik (decko oko 15-tak godina) isao direktno na mene (mojom trakom) i vidim gleda u mene a ne prebacuje se u svoju traku, sad ja tu mislim da on mene zajebava i pravi se vazan sta li, pa ce da se prebaci u poslednjem trenutku u svoju traku. Ali jok, vidim da ja da sad vec nemam kuda i zakocim, nagnem se u desno pa me zakacio volanom u levu saku, bicikl mu se odbije uvis i po sred ruke mi padne njegov volan. Sigurno sam mogao da sprecim sudar da sam viknuo nesto ali gledao je u mene pa nisam ni pomisljao da me ne vidi... :roll:

A za "Pregazio biciklistu, pa pobegao", sta reci... izgleda da je najbolje na adi ma kolika guzva da je...
-- Ako pripadaš ljudskom rodu ne bacaj smeće u prirodu. --
User avatar
Biodiesel
Posts: 79
Joined: 15 May 2008, 13:59
Location: Beograd

Post by Biodiesel »

igor wrote: "Pregazio biciklistu, pa pobegao", sta reci... izgleda da je najbolje na adi ma kolika guzva da je...
Ne znam... Možda me je sve to malo više potreslo zato što sam otprilike godište tog dečka koji je izgubio život radeći ono što voli. Od malih nogu sam gledao sa ćaletom biciklističke trke i zavoleo drop bar kao malo šta drugo. Prvi bajk mi je bio BMX pa MTB, a sada vozim drumaša i ponekad MTB. Znači Beograd te tera da voziš teren ili da završiš u novinama.
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

Takođe nije nađen ni bicikl, pa se pretpostavlja da ga je odneo nesavesni vozač, a nije isključena ni mogućnost da je posle njega neko prolazio tim delom puta, video mrtvog biciklistu i odlučio da uzme bicikl.
:O:O:O:O:O

pa se ti posle usudi da kupiš kradeni bajs
PINGVIN
Posts: 7
Joined: 29 Apr 2008, 12:41

Post by PINGVIN »

Što se mene tiče imao sam dve nezgode sa nikakvim posledicama.
*Na starom železničkom mostu gde idu tramvaji, vozim prema gradu a u susret meni idu dvojica biciklista jedan iza drugog. Ovaj drugi resava da pretekne kolegu ispred sebe i u tom trenutku se sudaramo čeono jer nema dovoljno mesta za mimoilaženje na mostu (tj. trotoaru). Valjda me nije video pre preticanja... Ne znam kako ali ja sam PRESKOČIO bicikl i dočekao se na noge. Tip počinje da se izvinjava...
*Spuštam se niz Ustaničku na Konjarniku i nedelja je i leto je i nema nigde nikog. Bakuta treba da predje ulicu igleda levo-desno i čeka. Je ne kočim, računam čeka -znači videla me. U trenutku kad treba da prođem pored nje ona iskorači na ulicu i... Opet ne znam kako ali sam joj pregazio samo zadnji deo papuče. Čovek koji je sve to gledao sa strane počinje da psuje bakutu najstrašnije i mislim se dosta se istraumirala šta ja imam sad da joj popujem.
Zaključek je da moraš da petpostaviš i nepredvidive poteze raznih učesnika u saobraćaju.
Jednom sam gledao intervju nekog glumca na TV-u u njegovim kolima i on kaže:" Ja vozim tri automobila istovremeno, jedan iza mene, ovaj moj, i onaj ispred mene". PZ
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

To i jeste vestina voznje - da znas sta moze da ti se desi... na praznom autoputu svako moze da vozi. Poenta je pratiti situaciju, znati sta sve moze i ne moze da se desi, prilagoditi brzinu uslovima na putu, ostaviti dovoljno rastojanje da ako se pokretni objekat ispred tebe pretvori u zid da ti se bezbedno zaustavis....
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Šta da kažem, sem da ste potpuno u pravu. Sa preko 30 godina iskustva na dva točka i tri saobraćajna incidenta u "bliskom susretu" sa motorizovanima koja su se na sreću završila bez težih posledica (ako ne računamo potpuno uništen bicikl u jednom od njih) moram da potvrdim da je vožnja bicikla u javnom saobraćaju OPASNA AKTIVNOST, i koliko god da ste oprezni, koliko god da mislite i za sebe i za druge, ostaje činjenica da ste, čineći to, životno ugroženi.

Vremenom sam razmišljajući na temu kako da izbegnem da se u nekom trenutku ostatka svoje bajkerske karijere pojavim u čitulji došao do zaključka da je jedini način za to da maksimalno izbegavam da svoju pasiju upražnjavam u javnom saobraćaju (posebno urbanom ili gustom javnom saobraćaju) i da batalim ideju bicikla kao osnovnog prevoznog sredstva (barem u Beogradu). Naravno, nisam u stanju da sa tom praksom radikalno prekinem, često naskočim na bicikl i uputim se od kuće u raznim smerovima, ali nastojim da u što većoj meri izbegavam prometne saobraćajnice i da, kad god je to moguće, skrenem u neki park ili šumu, odnosno na puteljke gde nikakvog saobraćaja nema.

Najradije bicikl nakačim na auto, odvezem se do početka neke prave divljine i tamo pedaliram u idealnim (i neuporedivo bezbednijim) uslovima. Znam da mnogi "bajkerski čistunci" kojima je cikloturizam u njegovom beskompromisnom obliku još uvek ideal imaju primedbi na ovaj "hibridni" fazon korišćenja bicikla, što s jedne strane kapiram (i ja sam prolazio tu fazu u svoje vreme), a s druge im čak zavidim na količini vremena koje mogu da odvoje za život u skladu sa svojom filozofijom putovanja. Računam da, ako već mogu da odvojim vrlo ograničenu količinu vremena za ovu meni još uvek nadahnjujuću aktivnost, birajući između jadnih "terena" na obodu urbanog prostora Beograda i nečeg krajnje inspirativnog, radije ću preći par stotina kilometara kolima da budem u okruženju koje će mi obezbediti mnogo intenzivniji doživljaj. Nekada mi je i "borba" sa saobraćajem bila deo bajkerske avanture, ali sam odavno prestao tako da je doživljavam, sada na to gledam kao na čist nepotreban rizik.

U svakom slučaju, svi imate poziv da mi se pridružite nekom prilikom za jednodnevni ili vikend odlazak u divljinu - oni koji to još nisu pokušali otkriće jednu potpuno novu dimenziju bajkinga. Jedino što u tom slučaju postoji rizik da će vam se nakon tog iskustva smanjiti entuzijazam za vožnju beogradskim ulicama :wink:
User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Post by Nesha »

Interesantan link:
http://ecomodder.com/blog/2008/09/13/cy ... accidents/

Izgleda da što više biciklista ima na putu to je manje nesreća u kojima učestvuju biciklisti?!? :shock:
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Ovo zvuči dosta logično, prosto je u pitanju borba za prostor u saobraćaju. Jedan biciklista nikako ne može da se izbori da bude tretiran kao neka "kritična masa" koja nameće svoj tempo i svoje zauzeće prostora, jednostavno je zagubljen u ogromnoj masi automobila koji nameću svoj tempo (potencijalno veoma opasan za bajkera individualca), ali veća masa bajkera prosto svojom brojnošću uspeva da se izbori za prostor i sopstvena pravila.

Doduše, u Srbiji imamo kao dodatni faktor i divlji mentalitet vozača koji se međusobno ne poštuju, koji drum doživljavaju kao bojno polje, a kamoli da poštuju bicikliste. Mislim da je to jedan mukotrpan, dugotrajan i bolan evolutivni proces, ne možemo se mi porediti sa Japanom i ostatkom civilizovanog sveta.
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Ovo je tema potezana vise puta i izgleda da se ja postavljam kao advokat automobilista, ali sam prilicno siguran da je u bar 50% nezgoda sa biciklistima, biciklista kriv. Veci broj biciklista na nasim putevima bi samo doveo do veceg broja nezgoda u kojima ucestvuju, osim ako im se ne obezbjedi infrastruktura. Infrastruktura sama nije dovoljna, mora se promijeniti i svjest SVIH ucesnika u saobracaju. Jebi ga, automobilisti u 80% slucajeva postuju propise, bar osnovne - stop, crveno svjetlo, cestu sa prvenstvom prolaza..., pjesaci bar pogledaju kada prelaze put, a biciklisti... majko bozja al` bi ja to tukao ( nadam se da zbog opaske o mlacenju necu izletiti sa foruma kao Vuxi ). Pogledajte komentar koji je napisao John Q. Public, na prethodnom linku i prepoznacete 99% biciklista na nasim putevima. Nije cudo da nas ne vole i gledaju kao smetnju saobracaju - realno, biciklisti to jesu. To sto nema biciklistickih staza i slicno, nije opravdanje. Na zapadu ( ocigledno i istoku ) ih ima pa se opet zale na iste stvari kao i mi. Zivim u Somboru gdje stvarno ima puno biciklista i kada sjednem u auto ne volim ni jednoga, ne volim ni jednoga ni kada sjednem na bicikl - u vise navrata sam skupljao sa ceste pijane dede koji su pali sa bicikla zato sto ne mogu ni da stoje, a kamo li da vrte pedale, jednom sam cak i gume izduvao da bi morao da gura bicikl, a ne da svrlja po magistralnom putu. E kada se takve stvari promjene, kada se biciklisti pocnu ponasati kao ravnopravni ucesnici u saobracaju, kada ih policija pocne kaznjavati - npr. po zakonu biciklista je obavezan da ima aktivno osvjetljenje na biciklu u nocnoj voznji, kada ste poslednji put vidjeli jednog sa bljeskalicom, prednje svjetlo da ne pominjem, e tada mozemo da se zalimo. Do tada, veci broj budala za upravljacem bilo koje vrste ce znaciti samo veci broj zrtava.
Ja sebe smatram pazljivim i pristojnim vozacem, kao automobila tako i bicikla. Isto koliko ne volim da vidim automobil kada sam na biciklu toliko ne volim da vidim ni bicikl kada sam za volanom i to je krug koji se nece lako prekinuti.
Volim da mislim da su ljudi koji citaju i pisu na ovakvim forumima perjanice biciklisticke kulture, a to bi, valjda, povlacilo i automobilisticke, ko vozi kola, mada se tu i tamo javi neko ko ni sa opstom kulturom ne odrzava bas dobre veze, ali takvi su stvarno rijetki. Kada Average Joe bude razmisljao poput nas onda ce biti neke nade. U medjuvremenu, licimo na onu ekipu Jevreja, predvodjenih John Cleese-om iz pajtonovskog " Life of Brian ".
Pozdrav
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Aj mi pokazi tog vozaca koji uredno staje na stop!

Pa instruktor voznje nam je govorio - nemojte da stajete na ovaj stop osim ako ne vidite da morate i osim na polaganju... samo usporite. Zasto?
Pa imao sam priliku i da vidim razlog u praksi...
Naisli smo na drugo vozilo iste auto skole tu kako stoji i neko ga je udario od pozadi... jednostavno - sutradan je decko imao ispit pa vezbali po propisima - a onaj od pozadi "nije ocekivao" da neko stane na stop.

Toliko o vozacima motornih vozila koji postuju propise.

Odmah da kazem - I ja sam krsio sve propise redom osim pune linije, crvenog svetla, jednosmerne ulice i nedozvoljenih supstanci (ukljucujuci alkohol).

Vozaci u Srbiji (myself included) moraju debelo da se disciplinuju - prilicno su oni krivi. Mada ja nikada nisam izazvao nesrecu. Niti naterao nekoga da zakoci - osim jednom kada mi je pesak istrcao ispred auta van pesackog pa sam zaustavio auto da ga ne pregazim... posle je vozac iza mene hteo da me bije zbog toga...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
Nikola
Freebiker
Posts: 148
Joined: 29 Aug 2008, 17:23
Location: Novi Sad

Post by Nikola »

Ubedljivo su najgori i najviše smetaju i krše propise oni vozači koji ne znaju šta rade u saobraćaju..koji ne znaju šta je linija preglednosti.. koji voze kao babe. A takvih je dosta bar u Novom Sadu to znam za sigurno zato što mi je ćale bio u komisiji za polaganje ispita i bolje da vam ne pričam ko je sve u poslednjih 20 godina dobio dozvolu... naravno ne njegovom krivicom, on je rušio kandidate koji ne znaju da voze... ali nije bio jedini u tom poslu... neki su se obogatili tako.. i mi se sad čudimo zašto ima toliko saobraćajnih nesreća a mogao si za sto evra da dobiješ dozvolu a da ne izađeš ni na pismeni ispit i da ne provozaš nijedan čas. U ruralnim sredinama i populaciji koja dolazi u gradove je ovaj slučaj najizraženiji... vozio je ćaletovog komforta i pezejca po selu ceo pubertet... onda dođe u grad misli da zna da vozi i plati dozvolu pošto jel.. teško mu je da nauči test. Ajde sad Makarenko reci da nije tako.. a to koliko ima pijanih biciklista ima i pijanih traktorista i pijanih vozača... sve je to naša slika i prilika.
Ja se trudim da vozim polako po gradu bicikl pa opet tu i tamo dođem u konflikt sa nekom budalom..nismo mi još za evropu i beli šengen to znam sigurno. Raduje me ovaj zakon koji dolazi ali opet od njega neće biti ništa ako on bude samo na papiru... što je vrlo verovatno... sve dok zakonski ne ukinemo plaćanje kazni na licu mesta..
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

`Ajd` ti meni pokazi biciklistu koji uspori na STOP, narocito ako skrece udesno.
Ja sam prolazio kroz crveno ( slucajno, doduse ), isao i kroz jednosmjerne ulice ( kada sam morao, a tada bez grize savjesti ), nikada nisam, i ne namjeravam, da vozim alkoholisan, stao na STOP samo kada sam morao. Sve ostale propise sam krsio, krsim i krsicu. Zato dajem zmigavac kada se isparkiravam sa parking mjesta pred soping centrom, palim svjetla u 5h popodne, bez obzira na godisnje doba i vremensku situaciju, pustam pjesake preko pjesackog prelaza, u stanju sam da vozim 10km 50km/h iza kamiona dok ne nadjem korektno mjesto za preticanje...
Nacin ponasanja na putu diktira stanje na putu, a ne propisi. Covjek, koji na putu kojim se vozi 80-100km/h, vozi 50km/h, predstavlja istu opasnost kao i onaj koji vozi 140km/h, zato sto krsi norme ponasanja koje su precutno usvojene. Tako je i za STOP. Propisi kazu da stanes, zdrav razum da usporis i zaustavis se samo ako moras. U tome nema nista pogresno. Nesrece nastaju kada se zanemari zdrav razum i normalno ponasanje u saobracaju.
Kod biciklista je problem sto takve norme ne postoje. Nikada ne znas sta ce biciklista uraditi, ne mozes ni pretpostaviti. Kod motornog vozila bar mozes da pretpostavis sta ce vozac da uradi, kod bicikla ni u snu to ne smijes da si dozvolis, najvjerovatnije je da ces ga, u tom slucaju, pocistiti sa puta.
Sinoc sam, vracajuci se sa posla, naisao na dve grupe od po tri biciklista, na svu srecu u suprotnoj traci. Inace, u pitanju je otvoreni put kojim se moze voziti koliko god hoces brzo, ja, u prosjeku, ga prelazim sa 110km/h. Znaci mrak, 6 bicikala i jedno svjetlo, i to prednje. To je nesto sto neces zateci kod motornih vozila, od prije par godina cak ni kod traktora. Logika bicikliste je sledeca: Sto da pazim na to kako se ponasam kada to za mene rade svi ostali. Mogu relativno brzo da stanem, relativno brzo da krenem, relativno brzo da skrenem i to bi trebalo biti dovoljno da me odrzi u saobracaju. Za sve ostalo neka brinu budale za volanom.
Na put ka i sa posla skrecem u bocnu ulicu i sjecem biciklisticku stazu, samo je pitanje dana kada cu oboriti neosvjetljenog biciklistu, a onda me bas zanima sta ce se desiti.
Kao sto sam rekao kada biciklisti pocnu da se ponasaju kao ravnopravni ucesnici u saobracaju onda mogu da traze i ocekuju ravnopravan tretman. Do tada za mene su, od kamiondzija, taksista, traktorista i vozaca autobusa, bolji utoliko sto ako udarim biciklistu, nastradace on, a ako pokupim nekoga sa ostatka liste natradacu ja.
Treba da se disciplinuju vozaci, o itekako treba da se disciplinuju, ali nisu uvijek oni krivi.
Pozdrav
Nikola
Freebiker
Posts: 148
Joined: 29 Aug 2008, 17:23
Location: Novi Sad

Post by Nikola »

Makarenko wrote: Nacin ponasanja na putu diktira stanje na putu, a ne propisi.
E vidiš to je upravo jedan od propisa za koji malo njih znaju :) . Slažem se ja sa tobom.. ali ja na primer imam napred halogenku a nazad treptalicu pa me opet mnogo njih ne vidi.. kao što je rekao neko ovde onaj ko ne gleda neće ništa videti... a takvih je brdo u Novom Sadu... zato što ne vide dalje od svoje fancy instrument table :lol: e to je činjenica.
Post Reply