Specialized
Moderator: Moderatori
Specialized
Pozdrav svima,ja sam Marko iz Zajecara.
Kupio sam polovan ali extra ocuvan Stumjumper .Nisam neki poznavalac komponenti i brendova pa mi recite da li je ovo ok bajs za svakodnevnu voznju.pod voznjom mislim na asfalt,ture do 30-tak Km u jednom pravcu,neki "lagani" offroad.
Kupio sam polovan ali extra ocuvan Stumjumper .Nisam neki poznavalac komponenti i brendova pa mi recite da li je ovo ok bajs za svakodnevnu voznju.pod voznjom mislim na asfalt,ture do 30-tak Km u jednom pravcu,neki "lagani" offroad.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Specialized
Helou
Ja bih rekao da mu nista ne fali i da je sasvim ok za to sto nameravas sa njim da vozis.
Bike je ok, sa kvelitetnom opremom vise klase, ali je nesto starijih generacija,kao i sam ram,
osim zadnjeg menjaca koji je oceigledno zamenjen za taj noviji XT
ali ako je ocuvano, i nije razdrndano/potroseno onda nemas brige
Kod vozenih bajseva je samo pitanje u kavom su stanju potrosni delovi, tj lancanici,zubcanici i lanac,kao i felne.
Ali nema potrebe da se odmah zaleces sa nekim ulaganjima.
Teras kako jeste dok ne pocne da stvara probleme (preskakanje lanca, vidno istrosena kociona povrsina felne, razno pucketanje,skriputanje..)
a onda gledas sta i kako
Nek te sluzi sa srecom!
Pozdrav!
Ja bih rekao da mu nista ne fali i da je sasvim ok za to sto nameravas sa njim da vozis.
Bike je ok, sa kvelitetnom opremom vise klase, ali je nesto starijih generacija,kao i sam ram,
osim zadnjeg menjaca koji je oceigledno zamenjen za taj noviji XT
ali ako je ocuvano, i nije razdrndano/potroseno onda nemas brige
Kod vozenih bajseva je samo pitanje u kavom su stanju potrosni delovi, tj lancanici,zubcanici i lanac,kao i felne.
Ali nema potrebe da se odmah zaleces sa nekim ulaganjima.
Teras kako jeste dok ne pocne da stvara probleme (preskakanje lanca, vidno istrosena kociona povrsina felne, razno pucketanje,skriputanje..)
a onda gledas sta i kako
Nek te sluzi sa srecom!
Pozdrav!
Re: Specialized
Hvala
za sada bajs je super,promenicu samo pedale,sediste i moracu da stavim onaj stitnik na zupcanik (pogon) jer mi iscepa pantalone
za sada bajs je super,promenicu samo pedale,sediste i moracu da stavim onaj stitnik na zupcanik (pogon) jer mi iscepa pantalone
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Specialized
Pa stavi stipaljku na nogavice ili nemoj da vozis u pantalonama ..Fishing wrote: i moracu da stavim onaj stitnik na zupcanik (pogon) jer mi iscepa pantalone
Naravno moguce je naci i reflektujuce trake sa cicak trakom koje upravo sluze za to, ili napraviti. (traka,cicak traka i sivaca masina )
Taj stitnik za takav pogon tesko da ces naci u prodaji, odnosno verovantno nikakav neces naci,
osim tzn "bash ring" koji se montira na downhill masine, gde se taj najveci lancanik izbaci, i umesto njega stavi stitnik.
Jedino na nadjes kakvo parce lima,mada moze i kakva plastika, pa da sam nabudzis, i usrafis ga za lancanik na kojem bi izbusio rupe, i usrafio srafove sa distancerima.
Pozzz
Re: Specialized
Ma stipaljka resava problem
tnx
Zanima me i podesavanje amortizera,tacnije sta se dobija kada se odvrnu ili zavrnu cepovi na vrhu amor.?predpostavljam da je tvrdoca u pitanju ali interesuje me da li moram da zavrnem i jedan i drugi cep isto ili ne.
sorry nza smaranje ali ne smem da cackam sam.
tnx
Zanima me i podesavanje amortizera,tacnije sta se dobija kada se odvrnu ili zavrnu cepovi na vrhu amor.?predpostavljam da je tvrdoca u pitanju ali interesuje me da li moram da zavrnem i jedan i drugi cep isto ili ne.
sorry nza smaranje ali ne smem da cackam sam.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Specialized
Ako ima zavrtanje/odvrtanje na obe strane, to znaci da ima po jednu oprugu u svakoj nozi.
Znaci obe podjednako zavrces/odvrces.Manje vise.
Tim se obicno podesava tzn "pre-load" odnosno pocetna sabijenost opruge u neopterecenom stanju.
Sluzi da bi se pocetnanapetost opruge podesila spram tezine onoga ko vozi bajs.
Kada sednes na bajs, i stavis ruke na volan, u poziciju u kojoj ces voziti, amort treba malo da se sabije tada.
Od 10 do 20% ukupne duzine hoda,
jer je to osnova njegovog funkcionisanja, i kada onda naidjes na rupu, amort se "izvlaci za tih 10-20% i drzi tocka u kontaktu sa podlogom.
Kada zatim dodje kakva budza, onda se sabija unutra, i tako non stop
Najjednostavnije je da uzmes recimo plasticnu zip-vezicu, i zategnes je oko noge amorta (onaj najuzi deo,koji ulazi u donji deo viljuske)
i zatim je gurnes skroz do dole, kada je amort neopterecen.
Onda pazljivo sednes na bajs, i namestis se u poziciju u kojoj ces voziti.
Amort bi trebalo da "legne" tada. Pazljivo sidjes sa bajka i pogledas dokle je dosla ta vezica, odnosno imeris metrom razdaljinu izmedju nje
i ulaska tog dela viljuske u donji deo.Znaci meris koliko se pomerila vezica, odnosno sabio amort pod tvojom tezinom.
E ta razdaljina treba da bude izmedju 10-20% ukupnog hoda viljuske (80,100,110-120mm ??)
I to je to zvuci komplikovanije nego sto zaista jeste
Pozzz
Znaci obe podjednako zavrces/odvrces.Manje vise.
Tim se obicno podesava tzn "pre-load" odnosno pocetna sabijenost opruge u neopterecenom stanju.
Sluzi da bi se pocetnanapetost opruge podesila spram tezine onoga ko vozi bajs.
Kada sednes na bajs, i stavis ruke na volan, u poziciju u kojoj ces voziti, amort treba malo da se sabije tada.
Od 10 do 20% ukupne duzine hoda,
jer je to osnova njegovog funkcionisanja, i kada onda naidjes na rupu, amort se "izvlaci za tih 10-20% i drzi tocka u kontaktu sa podlogom.
Kada zatim dodje kakva budza, onda se sabija unutra, i tako non stop
Najjednostavnije je da uzmes recimo plasticnu zip-vezicu, i zategnes je oko noge amorta (onaj najuzi deo,koji ulazi u donji deo viljuske)
i zatim je gurnes skroz do dole, kada je amort neopterecen.
Onda pazljivo sednes na bajs, i namestis se u poziciju u kojoj ces voziti.
Amort bi trebalo da "legne" tada. Pazljivo sidjes sa bajka i pogledas dokle je dosla ta vezica, odnosno imeris metrom razdaljinu izmedju nje
i ulaska tog dela viljuske u donji deo.Znaci meris koliko se pomerila vezica, odnosno sabio amort pod tvojom tezinom.
E ta razdaljina treba da bude izmedju 10-20% ukupnog hoda viljuske (80,100,110-120mm ??)
I to je to zvuci komplikovanije nego sto zaista jeste
Pozzz
Re: Specialized
Aha,vazi pokusacu
trenutno kada sednem amort. me ne oseca (80Kg.) valjda zato sto je bajs htail pa svo opterecenje ide nazad
Da li ti zavrtnji mogu da se skinu(ukoliko previse odvrnem) jer hteo bih da budu podjednako podesene opruge (resetovao bi trenutnu tenziju na nulu pa bih podesio srazmerno mojoj tezini)
Odvrnuo bih to kraja pa bi nastelovao.
trenutno kada sednem amort. me ne oseca (80Kg.) valjda zato sto je bajs htail pa svo opterecenje ide nazad
Da li ti zavrtnji mogu da se skinu(ukoliko previse odvrnem) jer hteo bih da budu podjednako podesene opruge (resetovao bi trenutnu tenziju na nulu pa bih podesio srazmerno mojoj tezini)
Odvrnuo bih to kraja pa bi nastelovao.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Specialized
Upravo tako, odvrnes do kraja, proveris kako izgleda, pa podesavas dalje po potrebi.Fishing wrote:
Da li ti zavrtnji mogu da se skinu(ukoliko previse odvrnem) jer hteo bih da budu podjednako podesene opruge (resetovao bi trenutnu tenziju na nulu pa bih podesio srazmerno mojoj tezini)
Odvrnuo bih to kraja pa bi nastelovao.
Ne, obicno ne mogu da se skinu, ali umeju da budu zaglavljeni, pogotovo kod starijih viljuski ako nisu skoro servisirane i podmazivane.
Dakle nemoj da silis, trebalo bi bez vece sile da se zavrce/odvrce rukom.
POzzzz
Re: Specialized
Hehehehe,uspeo sam da prejebem amortizer.
Previse sam zatego desnu stranu ali ne onu kapu(crno) vec onaj metalni sraf (veliki,kljuc 24)
Amortizer radi isto kao i pre (za sada) ali me zanima da li mu ima spasa(znaci otiso samo navoj) da li moze da se zameni ta "kapa" ili"cep" ne znam ni ja kako da ga nazovem ili mora nov amortizer.
Previse sam zatego desnu stranu ali ne onu kapu(crno) vec onaj metalni sraf (veliki,kljuc 24)
Amortizer radi isto kao i pre (za sada) ali me zanima da li mu ima spasa(znaci otiso samo navoj) da li moze da se zameni ta "kapa" ili"cep" ne znam ni ja kako da ga nazovem ili mora nov amortizer.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Specialized
A sta si uopste trazio tamo ?Fishing wrote:Hehehehe,uspeo sam da prejebem amortizer.
Previse sam zatego desnu stranu ali ne onu kapu(crno) vec onaj metalni sraf (veliki,kljuc 24)
.
Taj sraf obicno sluzi za rastavljanje amorta
Re: Specialized
Posao je zajedno sa onom kapom
Jel mu ima spasa???
Sada sam ga probao na terenu,radi isto kao i pre,nema nikakvih promena,cak se sraf i zategao
Nista,"vodim" ga u servis za koji dan,mozda vec sutra,valjda ce gazda Srcko umeti da ga opravi
http://www.codexservis.co.rs/
Jel mu ima spasa???
Sada sam ga probao na terenu,radi isto kao i pre,nema nikakvih promena,cak se sraf i zategao
Nista,"vodim" ga u servis za koji dan,mozda vec sutra,valjda ce gazda Srcko umeti da ga opravi
http://www.codexservis.co.rs/
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Specialized
Hmm, pa ako radi, zasto da ga popravljas
Salim se, neka ipak majstor pogleda, oce li to drzati ili ne
Salim se, neka ipak majstor pogleda, oce li to drzati ili ne
Re: Specialized
WOW. Zavidim ti. Kupio si jedan od najboljih (ako ne i najbolji) MTB-a ikad napravljenih. Slike ti ne rade pa ne vidim koje je godiste.Fishing wrote:Pozdrav svima,ja sam Marko iz Zajecara.
Kupio sam polovan ali extra ocuvan Stumjumper .Nisam neki poznavalac komponenti i brendova pa mi recite da li je ovo ok bajs za svakodnevnu voznju.pod voznjom mislim na asfalt,ture do 30-tak Km u jednom pravcu,neki "lagani" offroad.
Lagani offroad? Stumpjumper je hardcore cross-country bajs, kako mu i ime kaze ("Preskakac panjeva" doslovno).
Svaka cast i uzivaj!
When I see an adult on a bicycle, I do not despair for the future of the human race. ~ H.G. Wells