Postupak skretanja u levo sa biciklom
Moderator: Moderatori
Postupak skretanja u levo sa biciklom
Molio bih članove foruma,moderatore i druge ljude dobre volje da mi pomognu.
Pokušavam naći u Zakonu o bezbednosti saobraćaja ili u nekom drugom zvaničnom aktu postupak kojim je opisano skretanje bicikliste u levo kako na raskrsnici tako i na putu pri skretanju na sporedni put,kolski ulaz i sl.
Zanima me tačan opis tog postupka,znači počev od okretanja glave u levo da bi se uverili da nema vozila iza nas,pružanje leve ruke i približavanje-prestrojavanje ka sredini puta i beloj isprekidanoj liniji,koliko metara ranije pre skretanja treba započeti postupak,koliko dugo traje prestrojavanje i vožnja po beloj liniji pre skretanja i sl.
Hvala unapred
Pokušavam naći u Zakonu o bezbednosti saobraćaja ili u nekom drugom zvaničnom aktu postupak kojim je opisano skretanje bicikliste u levo kako na raskrsnici tako i na putu pri skretanju na sporedni put,kolski ulaz i sl.
Zanima me tačan opis tog postupka,znači počev od okretanja glave u levo da bi se uverili da nema vozila iza nas,pružanje leve ruke i približavanje-prestrojavanje ka sredini puta i beloj isprekidanoj liniji,koliko metara ranije pre skretanja treba započeti postupak,koliko dugo traje prestrojavanje i vožnja po beloj liniji pre skretanja i sl.
Hvala unapred
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
helou 
Uzalud pokusavas da nadjes, jer nicega takvog tamo nema
Biciklista je u navedenoj situaciji (kao i svim ostalim) duzan koliko i vozac svakog drugog vozila,
znaci da se blagovremeno uveri da svojom radnjom nece ometati druge ucesnike u saobracaju,
tj da nece izazvati neposrednu opasnost po sebe i druge ucesnike u saobracaju,
a svoju radnju duzan je da blagovremeno i na propisan nacin najavi i izvede.
A sta to konkretno znaci, to se uci na kursevima voznje, tj tokom prakticne obuke.
No tu se nailazi na odredjen problem - nema kursa koji uci voznju biciklom.
U nekim bliskim nam zemljama nekada je postojala institucija "biciklisticka dozvola", takvo kartonce koje se dobijala
po polozenom ispitu iz poznavanja saobracaja i prakticne voznej bicikla.
Uglavnom je to bila decija stvar, tj dete sa navrsenih vise od 12 godina moglo je da u okviru skole to odradi.
No taj dokument nije bio potreban da bi se upravljalo bicikom na javnim putevima, nego je vise sluzio za uveravanje
nadleznih organa kontrole saobracaja i vozaca da dete ima predstavu sta to znaci javni saobracaj.
Kod nas nista slicno nije postojalo, niti postoji, a najblize tome je tzn PSP, tj svedocanstvo o poznavanju saobracajnih propisa,
s kojim se moglo sa navrsenih 14 godina upravljati mopedom, tj biciklom sa pomocnim motorom.
Novim zakonom ukinut je PSP, a vozacka dozvola AM koja dozvoljava upravljanje mopedom moze se dobiti tek sa navrsenih 16 godina.
Nekada je postojala prakticna i teoretska obuka u voznji bicikla u osnovnim skolama pocev od 4 razreda(ako me secanje dobro sluzi) u sklopu redovnog
skolkog programa, pa se sa tim tokom devedesetih prestalo, a trenutno ne znam bas kako to izgleda.
Koliko sam informisan, nesto se tamo kao pominje, ali nedovoljno, i bez prakticnog dela ?
Sve u svemu vozac bicikla nije obavezan da poseduje bilo kakvu dozvolu, niti je u obavezi da poznaje
pravila saobracaja, sto je malo, priznaces, bezveze. Jer ucesnik u saobracaju trebalo bi da poznaje pravila
pod kojim se isti i obavlja. No s druge strane, i pesak je ucesnik u saobracaju, a opet ne postoji pesacka dozvola
i nepismenima, kako saobracajno tako i bukvalno, nije zabranjeno da se krecu ulicom, sto vazi i za bicikliste.
Prema tome, velika, tj ogromna greska je sto se u skolama ne posvecuje dovoljno paznje toj izbiljnoj temi.
A zasto, to je vec pitanje za nadlezno ministartsvo.
Pozdrav

Uzalud pokusavas da nadjes, jer nicega takvog tamo nema

Biciklista je u navedenoj situaciji (kao i svim ostalim) duzan koliko i vozac svakog drugog vozila,
znaci da se blagovremeno uveri da svojom radnjom nece ometati druge ucesnike u saobracaju,
tj da nece izazvati neposrednu opasnost po sebe i druge ucesnike u saobracaju,
a svoju radnju duzan je da blagovremeno i na propisan nacin najavi i izvede.
A sta to konkretno znaci, to se uci na kursevima voznje, tj tokom prakticne obuke.
No tu se nailazi na odredjen problem - nema kursa koji uci voznju biciklom.
U nekim bliskim nam zemljama nekada je postojala institucija "biciklisticka dozvola", takvo kartonce koje se dobijala
po polozenom ispitu iz poznavanja saobracaja i prakticne voznej bicikla.
Uglavnom je to bila decija stvar, tj dete sa navrsenih vise od 12 godina moglo je da u okviru skole to odradi.
No taj dokument nije bio potreban da bi se upravljalo bicikom na javnim putevima, nego je vise sluzio za uveravanje
nadleznih organa kontrole saobracaja i vozaca da dete ima predstavu sta to znaci javni saobracaj.
Kod nas nista slicno nije postojalo, niti postoji, a najblize tome je tzn PSP, tj svedocanstvo o poznavanju saobracajnih propisa,
s kojim se moglo sa navrsenih 14 godina upravljati mopedom, tj biciklom sa pomocnim motorom.
Novim zakonom ukinut je PSP, a vozacka dozvola AM koja dozvoljava upravljanje mopedom moze se dobiti tek sa navrsenih 16 godina.
Nekada je postojala prakticna i teoretska obuka u voznji bicikla u osnovnim skolama pocev od 4 razreda(ako me secanje dobro sluzi) u sklopu redovnog
skolkog programa, pa se sa tim tokom devedesetih prestalo, a trenutno ne znam bas kako to izgleda.
Koliko sam informisan, nesto se tamo kao pominje, ali nedovoljno, i bez prakticnog dela ?
Sve u svemu vozac bicikla nije obavezan da poseduje bilo kakvu dozvolu, niti je u obavezi da poznaje
pravila saobracaja, sto je malo, priznaces, bezveze. Jer ucesnik u saobracaju trebalo bi da poznaje pravila
pod kojim se isti i obavlja. No s druge strane, i pesak je ucesnik u saobracaju, a opet ne postoji pesacka dozvola

i nepismenima, kako saobracajno tako i bukvalno, nije zabranjeno da se krecu ulicom, sto vazi i za bicikliste.
Prema tome, velika, tj ogromna greska je sto se u skolama ne posvecuje dovoljno paznje toj izbiljnoj temi.
A zasto, to je vec pitanje za nadlezno ministartsvo.
Pozdrav
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Pošto zakone pišu advokati, tj neki pripadnici društvenih nauka, mnoge stvari nisu 100% sigurne 
3. Kretanje vozila po putu
Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza.
Mislim da je ovo jedini član novog ZOBS-a http://www.ehotim.com/blog/2009/12/novi ... ju-bicikl/ gde se spominje ono što tebe (a i dosta nas) zanima.
Ako gledamo kruto, na biciklu ne smeš da se prestrojiš ako postoji posebna traka za levo (spomenut je ceo kolovoz, a ne traka).
Ak oopet gledamo kruto (a ja sam matematičar, pa moram tako), kad dođeš do raskrsnice, treba da siđeš sa bajsa i pređeš raskrsnicu kao pešak gurajući bajs. Naravno, tu imamo još par neraščišćenih sitnica (prelazak iz statusa vozača u status pešaka i slično)
Ja lično uvek vozim desnim delom trake koja meni treba (ako nema bezbednog trotoara). Znači ako ima traka za levo i pravo, ja vozim desnim delom leve trake, skoro po beloj liniji između traka. To jeste malo opasno jer ovi što idu pravo samo projure blizu tebe, zato uvek baš mnogo pazim i gledam iza sebe. Po meni su naročito opasne one raskrsnice gde trake za pravo skreću baš na raskrsnici, a traka za levo se prirodno produžava pravo preko raskrsnice, pa neki vozači prođu pravu trakom za skretanje
http://binged.it/OS8uBf

3. Kretanje vozila po putu
Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza.
Mislim da je ovo jedini član novog ZOBS-a http://www.ehotim.com/blog/2009/12/novi ... ju-bicikl/ gde se spominje ono što tebe (a i dosta nas) zanima.
Ako gledamo kruto, na biciklu ne smeš da se prestrojiš ako postoji posebna traka za levo (spomenut je ceo kolovoz, a ne traka).
Ak oopet gledamo kruto (a ja sam matematičar, pa moram tako), kad dođeš do raskrsnice, treba da siđeš sa bajsa i pređeš raskrsnicu kao pešak gurajući bajs. Naravno, tu imamo još par neraščišćenih sitnica (prelazak iz statusa vozača u status pešaka i slično)
Ja lično uvek vozim desnim delom trake koja meni treba (ako nema bezbednog trotoara). Znači ako ima traka za levo i pravo, ja vozim desnim delom leve trake, skoro po beloj liniji između traka. To jeste malo opasno jer ovi što idu pravo samo projure blizu tebe, zato uvek baš mnogo pazim i gledam iza sebe. Po meni su naročito opasne one raskrsnice gde trake za pravo skreću baš na raskrsnici, a traka za levo se prirodno produžava pravo preko raskrsnice, pa neki vozači prođu pravu trakom za skretanje
http://binged.it/OS8uBf
Zapremina tela ipak nije dovoljna !
http://www.ehotim.com/blog/category/put ... iciklizam/
http://www.ehotim.com/blog/category/put ... iciklizam/
- LongDistance
- Posts: 211
- Joined: 09 Jul 2011, 20:35
- Location: Krusevac
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
"ja vozim desnim delom leve trake" -> Veoma interesantno razmisljanje. Oduvek sam se pitao da li pri skretanju u levo kada se udje u levu traku treba voziti njenom desnom stranom uz belu liniju, ili njenom levom stranom odmah do ostrva?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Skretanje i prestrojavanje su potpuno druge saobracajne radnje od kretanja, i opisane su u jednom drugom clacnu ZoBSa.
Inace Dule, kretajuci se desnom stranom trake za skretanje levo, pri skretanju levo ne ponasas se u skladu sa pravilima prestrojavanja,
tj clanu tamo nekom kojem sad ne znam broj na pamet, a mrzi me da trazim
Vozila sa jednim tragom duzna da se prestroje za skretanje u levo tako sto pre skretanja prilaze levoj ivici kolovoza,
odnosto levoj ivici posebne trake za skretanje u levo ako ona postoji.
Skretanje u levo na nacin koji si opisao (silaznje i prelazenje na drugus tranu kao pesak) je iz odredbi (pre)starog zakona,
koje su sa novim zakonom ukinute.
No dolazi do zabune u kombinaciji sa starim znanjem i tom odredbom o kretanju bocikla uz desnu ivicu, a najvise 1m od nje.
Naravno shodno nekim drugim clanovima ni taj max 1m nije svetinja, te ako treba izaci iz njegovih okvira
da bi se obislo vozilo ili durga prepreka, preteklo vozilo, to se sa punim pravom moze ciniti.
U nekim zakonima normalnih drzava ta odredba od max 1m od ivice i ne postoji, jer je u suprotnosti sa nekim drugim odredbama,
npr toj u radnji skretanja i prestrojavanja, pa da ne bi bolazilo do zabune, ili nepotrebne komplikacije i zbunjevanja
pri dodavanju "max 1m od ivice, osim bla bla bla..."
A nas zakon je pun suprotnosti i dvoznacnih odredbi, kao i prevelikog prepustanja ucesniku saobracaja
da veoma ozbiljen stvari licno procenjuje i ponasa se u skladu sa licnom, u praksi cesto pogresnom, procenom.
Malo ne na konkretnu temu, ali opet pokazuje apsurdnosti i nedoslednosti naseg zakona:
Na nasu veliku zalost, u nasem zakonu jos uvek ne postoji precizna odredba koja odredjuje sta je to tacno
"bezbedna odaljenost od vozila koje se pretice". U nekim normalnim zemljama to je standardna odredba,
a bezbedne razdaljine se krecu i do 1,5m ali nikad manje od 1m. I to mereno od samog bicikliste,
a ne od ivice kolovoza, jer je biciklista vozilo koje se krece pri ivici kolovoza(a najvise 1m od nje u normalnim uslovim),
a ne balansira na samoj ivici kolovoza da bi se od nej merilo.
Shodno tome nasi vozaci tripuju da sve sto treba jeste da izpostuju(ako i to) taj jedan metar, sto znaci da ako je pri preticanju
desna ivica njihovog vozila na 1,01m od ivice, sve je u redu. E pa nije, i to im se posebnim clanom treba jasno naglasiti.
I odredbu o "max 1m ukinuti, jer u normalnim zemljama ona ne postoji, nego se samo sugerise da treba voziti pri desnoj ivici kolovoza,
u meri u kojoj to uslovi i brzina kretanja dozvoljavaju vodeci racuna o svojoj bezbednosti i bezbednosti drugih.
Kad se saberu ta dva, to znaci da vozilo koje pretice biciklistu svojim dimenzijama mora zauzeti i susednu traku (osim slucajeva kada njena sirina daje mesta za to vozilo+rastojanje+biciklista koji je sirok i do 90cm
a susednu traku moze zauzeti samo onda kada je ona u potpunosti slobodna na duzini potrebnoj za bezbedno preticanje,
i zato isti NIKADA ne preticu kao sto to rade nasi sampioni volana, kojima izmedju ostalog zakon to dozvoljava,
za razliku od zakona nekih tamo normalnih zemalja.
Podsecam da je nasa drzava, jos kao SFRJ podpisnik Becke konvencije o saobracaju, koja svima podjednako objasnjava sta i kako,
ali nasi zakonodavci se na konvenciju i obaveze koje iz nje proisticu uopste ne osvrcu, cak su i mnoge odredbe naseg zakona
nedvosmisleno u suprotnosti sa onim sta Becka konvencija govori.
Pozdrav
Inace Dule, kretajuci se desnom stranom trake za skretanje levo, pri skretanju levo ne ponasas se u skladu sa pravilima prestrojavanja,
tj clanu tamo nekom kojem sad ne znam broj na pamet, a mrzi me da trazim

Vozila sa jednim tragom duzna da se prestroje za skretanje u levo tako sto pre skretanja prilaze levoj ivici kolovoza,
odnosto levoj ivici posebne trake za skretanje u levo ako ona postoji.
Skretanje u levo na nacin koji si opisao (silaznje i prelazenje na drugus tranu kao pesak) je iz odredbi (pre)starog zakona,
koje su sa novim zakonom ukinute.
No dolazi do zabune u kombinaciji sa starim znanjem i tom odredbom o kretanju bocikla uz desnu ivicu, a najvise 1m od nje.
Naravno shodno nekim drugim clanovima ni taj max 1m nije svetinja, te ako treba izaci iz njegovih okvira
da bi se obislo vozilo ili durga prepreka, preteklo vozilo, to se sa punim pravom moze ciniti.
U nekim zakonima normalnih drzava ta odredba od max 1m od ivice i ne postoji, jer je u suprotnosti sa nekim drugim odredbama,
npr toj u radnji skretanja i prestrojavanja, pa da ne bi bolazilo do zabune, ili nepotrebne komplikacije i zbunjevanja
pri dodavanju "max 1m od ivice, osim bla bla bla..."
A nas zakon je pun suprotnosti i dvoznacnih odredbi, kao i prevelikog prepustanja ucesniku saobracaja
da veoma ozbiljen stvari licno procenjuje i ponasa se u skladu sa licnom, u praksi cesto pogresnom, procenom.
Malo ne na konkretnu temu, ali opet pokazuje apsurdnosti i nedoslednosti naseg zakona:
Na nasu veliku zalost, u nasem zakonu jos uvek ne postoji precizna odredba koja odredjuje sta je to tacno
"bezbedna odaljenost od vozila koje se pretice". U nekim normalnim zemljama to je standardna odredba,
a bezbedne razdaljine se krecu i do 1,5m ali nikad manje od 1m. I to mereno od samog bicikliste,
a ne od ivice kolovoza, jer je biciklista vozilo koje se krece pri ivici kolovoza(a najvise 1m od nje u normalnim uslovim),
a ne balansira na samoj ivici kolovoza da bi se od nej merilo.
Shodno tome nasi vozaci tripuju da sve sto treba jeste da izpostuju(ako i to) taj jedan metar, sto znaci da ako je pri preticanju
desna ivica njihovog vozila na 1,01m od ivice, sve je u redu. E pa nije, i to im se posebnim clanom treba jasno naglasiti.
I odredbu o "max 1m ukinuti, jer u normalnim zemljama ona ne postoji, nego se samo sugerise da treba voziti pri desnoj ivici kolovoza,
u meri u kojoj to uslovi i brzina kretanja dozvoljavaju vodeci racuna o svojoj bezbednosti i bezbednosti drugih.
Kad se saberu ta dva, to znaci da vozilo koje pretice biciklistu svojim dimenzijama mora zauzeti i susednu traku (osim slucajeva kada njena sirina daje mesta za to vozilo+rastojanje+biciklista koji je sirok i do 90cm
a susednu traku moze zauzeti samo onda kada je ona u potpunosti slobodna na duzini potrebnoj za bezbedno preticanje,
i zato isti NIKADA ne preticu kao sto to rade nasi sampioni volana, kojima izmedju ostalog zakon to dozvoljava,
za razliku od zakona nekih tamo normalnih zemalja.
Podsecam da je nasa drzava, jos kao SFRJ podpisnik Becke konvencije o saobracaju, koja svima podjednako objasnjava sta i kako,
ali nasi zakonodavci se na konvenciju i obaveze koje iz nje proisticu uopste ne osvrcu, cak su i mnoge odredbe naseg zakona
nedvosmisleno u suprotnosti sa onim sta Becka konvencija govori.
Pozdrav
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Na ovaj član zakona nisam nigde naišao, doduše nisam ga mnogo detaljno ni tražioIRalic wrote: Vozila sa jednim tragom duzna da se prestroje za skretanje u levo tako sto pre skretanja prilaze levoj ivici kolovoza,
odnosto levoj ivici posebne trake za skretanje u levo ako ona postoji.

Ono što je po meni loše ako se ide uz levu ivicu kolovoza je kako onda da se ponašaš kad skreneš, jer moraš da "pobegneš" desno u nekom trenutku. Ako imaš vozila iza sebe (a imaš jer se uvek probiješ na prvo mesto) ona ti smetaju da skreneš desno, a ako ideš skroz levo, opet kršiš propise.
Naravno da se ne treba držati zakona kao "pijan plota", ali tako je to kad zakone nisu pisali matematičati

Baš me zanima kako bi naši saobraćajni stručnjaci objasnili postupak skretanja u levo za bicikliste

Zapremina tela ipak nije dovoljna !
http://www.ehotim.com/blog/category/put ... iciklizam/
http://www.ehotim.com/blog/category/put ... iciklizam/
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Pa da, postaje malo komplikovano kad ti vozila iza tebe pocnu smetati, a ne bi trebalo da ti smetaju,
tj da te ometaju u radnji koju izvrsavas
Inace ide se pri levojo strani da ne bi dolazilo do situacije da npr automobil, ili jos gore kakvo vece vozilo
i istom trenutku skrece kad i ti, i onda da te satre pod tockove praveci se da te ne vidi.
Na levoj si mu pred ocima, pa nema izgovora za gazenje
I naravno da ukoliko na putu sa jednom trakom skreces levo i cekas na slobodnu traku, vozila koja produzavaju prvo mogu da te obidju s desne strane,
tj da ne bi ti sa desne strane izletao pred njih pri skretanju levo
No kako navodis, papir je jedno, a praksa, pogotovo srpska nesto drugo, pa se nekako treba drzati sredine najbolje
A to tv i strucnjaci, mani se toga, da ne navuces nam jos neku bedu, ili ne daj boze "strucnjaka" na vrat, koji obicno nikad na bicikl nisu seli
pa ce jos i da ohrabre automobiliste u necim sto ne bi trebali, kao npr sto i sam zakon ohrabruje koriscenje zvucnih signala upozorenje
pri preticanju bicikliste, gde je isto u svim civilizovanim zemljama stogo zabranjeno, i papreno kaznjivo.
Pozzz
tj da te ometaju u radnji koju izvrsavas

Inace ide se pri levojo strani da ne bi dolazilo do situacije da npr automobil, ili jos gore kakvo vece vozilo
i istom trenutku skrece kad i ti, i onda da te satre pod tockove praveci se da te ne vidi.
Na levoj si mu pred ocima, pa nema izgovora za gazenje

I naravno da ukoliko na putu sa jednom trakom skreces levo i cekas na slobodnu traku, vozila koja produzavaju prvo mogu da te obidju s desne strane,
tj da ne bi ti sa desne strane izletao pred njih pri skretanju levo

No kako navodis, papir je jedno, a praksa, pogotovo srpska nesto drugo, pa se nekako treba drzati sredine najbolje

A to tv i strucnjaci, mani se toga, da ne navuces nam jos neku bedu, ili ne daj boze "strucnjaka" na vrat, koji obicno nikad na bicikl nisu seli
pa ce jos i da ohrabre automobiliste u necim sto ne bi trebali, kao npr sto i sam zakon ohrabruje koriscenje zvucnih signala upozorenje
pri preticanju bicikliste, gde je isto u svim civilizovanim zemljama stogo zabranjeno, i papreno kaznjivo.
Pozzz
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Ni ja ovo nisam našao u ZOBSu, pa bih te zamolio da se preslišaš gde ovo piše, živo me zanima.Vozila sa jednim tragom duzna da se prestroje za skretanje u levo tako sto pre skretanja prilaze levoj ivici kolovoza,
odnosto levoj ivici posebne trake za skretanje u levo ako ona postoji.
Ja se inače apsolutno tako ponašam, i već godinama sam ubeđen da uporno kršim propis (jer iz ZOBSa čovek stvarno zaključi da treba sa desne ivice trake da krene u skretanje).
Potpisujem.mani se toga, da ne navuces nam jos neku bedu, ili ne daj boze "strucnjaka" na vrat, koji obicno nikad na bicikl nisu seli
pa ce jos i da ohrabre automobiliste u necim sto ne bi trebali, kao npr sto i sam zakon ohrabruje koriscenje zvucnih signala upozorenje
pri preticanju bicikliste, gde je isto u svim civilizovanim zemljama stogo zabranjeno, i papreno kaznjivo
Ako prođeš dovoljno napred pre skretanja, nećeš imati taj problem. Uf, ili bar nećeš u nekom kulturnijem gradumoraš da "pobegneš" desno u nekom trenutku. Ako imaš vozila iza sebe (a imaš jer se uvek probiješ na prvo mesto) ona ti smetaju da skreneš desno

ZOBS kaže desnom ivicom. Ali ajd da pogledamo i ovaj papir o kome Igor priča.Oduvek sam se pitao da li pri skretanju u levo kada se udje u levu traku treba voziti njenom desnom stranom uz belu liniju, ili njenom levom stranom odmah do ostrva?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Vozila sa jednim tragom duzna da se prestroje za skretanje u levo tako sto pre skretanja prilaze levoj ivici kolovoza,
odnosto levoj ivici posebne trake za skretanje u levo ako ona postoji.
Ni ja ovo nisam našao u ZOBSu, pa bih te zamolio da se preslišaš gde ovo piše, živo me zanima.
Ja se inače apsolutno tako ponašam, i već godinama sam ubeđen da uporno kršim propis (jer iz ZOBSa čovek stvarno zaključi da treba sa desne ivice trake da krene u skretanje).
Oki douk - nema. Ili sam ja corav, pa nigde ne mogu da nadjem apsolutno NISTA o radnji prestrojavanja.
Sto je "pomalo" cudno, jer je ista sastavni deo skretanja, sto znaci veoma bitan faktor bezbednosti saobracaja.
Naravno funkcija pertrage cirilicno napisanog dokumenta u pdf-u je nemoguca opcija,
te ni na taj nacin ne mogu pronaci makar slovo "prestrojavanje"
O skretanju samo govori clan 46. ali isti pominje u tom kontekstu samu traku kojim treba vrsiti skretanje,
a nista o pozicioniranju u njoj za vozila sa jednim tragom, niti postupanje pri skretanju gde postoji samo jedna traka.
Za starog zakona je je moralo biti, jer kako bi nas inace u auto skoli obucavali, da se to cak i autom radi,
treba pri skretanju levo prici sredini kolvoza, kako sa automobilom tako i s motociklom,
a jedini izuzetak je bio bicikl. koje se uz pomoc pesackog prelaza, ili prostog pesackog prelazenja na drugu stranu ako ne postoji obelezen prelaz.
Kako ne mogu to da nadjem, rekao bih da ne postoji u novom, sto je svakako maestralan propust.
Trebalo bi se konsultovati s nekim od intruktora voznje motocikla npr. cisto radi drugog misljenja.
Siguran sam takodje da je moto populacija daleko veca nego bici, tj vise uocljivija na drumu,
a kad im se nesto ne svidja umeju da budu glasni i vrse pritisak, pa mi mozda hteli nadleznima skrenuti paznju
na tu nedorecenost, jer se njome ozbiljno ugrozava bezbednost, jer je nemoguce da vozilo kretajuci se desnom stranom
odjednom iskace i skrece levo, bez predhodnog prestrojavanja.
Da ne pricam o tome kako sad instruktor da uci nekoga da se prestrojava, ako nema po kom clanu ?
Radnja skretanaj vozilom je jasno opisana kao sto rekoh u clanu 46. te verovatno mislis na desnu ivicu leve trake ?Oduvek sam se pitao da li pri skretanju u levo kada se udje u levu traku treba voziti njenom desnom stranom uz belu liniju, ili njenom levom stranom odmah do ostrva?
ZOBS kaže desnom ivicom. Ali ajd da pogledamo i ovaj papir o kome Igor priča.
U svakom slucaju ogroman propust i nedorecenost zakona, koji treba ispraviti.
No kako nasi zakonodavci nisu poznati po brzim dopunama, promenama i sl ako ista nisu u domenu kaznene politike
i gomilanja nepotrebne obavezne opreme vozila ...
Priznacu da mi je malo dosta svi tih uklonjenih prostakluka, i rado bih se, odmah sad, odselio negde gde je sve to normalno i uredjeno.
Jer su ovde izgleda neke najosnovnije stvari nedorecene i zakomplikovane, ustvari vise zamucene, a zna se ko opstaje u mutoj vodi ..
Pozzz
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Vidte ovo, strana 69. tog pdf dokumenta(67. samog prirucnika), slika 1.
http://www.scribd.com/doc/34194298/Prir ... ta-PUTOKAZ
Nisam nigde naisao na opis prestrojavanja a da se izricito pominje situacija kada postoji jedna traka,
mada u vise primera i slicica se ista dogadja (npr. pri objasnjenju da je dozvoljeno preticanje vozila koje skrece u levo sa njegove desne strane, tj obrnuto)
Dakle pozicioniranje vozila u samoj traci se nigde izricito ne pominje, ali se na vise mesta nagovestava,
a cak se i moze izvesti iz objasnjenja prestrojavanja, tj da je vozilo pre skretanja duzno da zauzme odgovarajucu poziciju
tj traku odredjenu za skretanje u zeljenom pravcu.
Dakle da se zakjuciti i videti da je autor prirucnik pisao u skladu sa postojecim propisima zakona,
tj izbegao direkto pominjanje toga, jer u samo zakonu nije izricito napomenuto.
http://www.scribd.com/doc/34194298/Prir ... ta-PUTOKAZ
Nisam nigde naisao na opis prestrojavanja a da se izricito pominje situacija kada postoji jedna traka,
mada u vise primera i slicica se ista dogadja (npr. pri objasnjenju da je dozvoljeno preticanje vozila koje skrece u levo sa njegove desne strane, tj obrnuto)
Dakle pozicioniranje vozila u samoj traci se nigde izricito ne pominje, ali se na vise mesta nagovestava,
a cak se i moze izvesti iz objasnjenja prestrojavanja, tj da je vozilo pre skretanja duzno da zauzme odgovarajucu poziciju
tj traku odredjenu za skretanje u zeljenom pravcu.
Dakle da se zakjuciti i videti da je autor prirucnik pisao u skladu sa postojecim propisima zakona,
tj izbegao direkto pominjanje toga, jer u samo zakonu nije izricito napomenuto.
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Po zakonu mislim da ti je apsolutno dozvoljeno ponašati se kao ravnopravan učesnik u saobraćaju sa automobilom (na putevima gdje je dozvoljeno kretanje bicikliste, a pri tome nema posebno obilježene staze). Tako da imaš puno pravo da zauzmeš položaj u traci kakav ti odgovara.
Ipak, zbog svoje bezbjednosti ne preporučujem da 'tjeraš inat' jer su danas vozači jako bezobzirni i netolerantni (prema motorstima a još više prema biciklistima). Uvjeri se da iza tebe nema nikoga i nakon toga daj signal da ćeš se kretati u lijevu stranu, približi liniji i izvrši namjeru kad za to budu stvoreni uslovi.
Ipak, zbog svoje bezbjednosti ne preporučujem da 'tjeraš inat' jer su danas vozači jako bezobzirni i netolerantni (prema motorstima a još više prema biciklistima). Uvjeri se da iza tebe nema nikoga i nakon toga daj signal da ćeš se kretati u lijevu stranu, približi liniji i izvrši namjeru kad za to budu stvoreni uslovi.
Re: Postupak skretanja u levo sa biciklom
Po zakonu nije dozvoljeno prestrojavati se levo, ali biće dozvoljeno u sledećoj verziji ZoBSa (ako prođe skupštinu) : https://voziulice.wordpress.com/2015/01 ... kolovozom/