Na more vozom...
Moderator: Moderatori
Na more vozom...
Pozdrav ljudi,
hocu u septembru da idem u CG na more, vozom, ali ne zelim da putujem sam. Hocu da ponesem i bike sa sobom Da li je to moguce i na koji nacin to da izvedem?
Svako iskustvo, predlog ili bilo kakav podatak su mi dobrodosli.
Hvala
hocu u septembru da idem u CG na more, vozom, ali ne zelim da putujem sam. Hocu da ponesem i bike sa sobom Da li je to moguce i na koji nacin to da izvedem?
Svako iskustvo, predlog ili bilo kakav podatak su mi dobrodosli.
Hvala
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Na more vozom...
Pa,strpas bicikl u voz,pa sta ti bog dacukezr wrote:Pozdrav ljudi,
hocu u septembru da idem u CG na more, vozom, ali ne zelim da putujem sam. Hocu da ponesem i bike sa sobom Da li je to moguce i na koji nacin to da izvedem?
Ako pretrazis Yahoo freebiking listu,sigurno ces naci tone amterijala na tu temu.
Ukratko,moze,kao komplet bicikl (naslonis na nekoriscena vrata u prvom ili zadnjem vagonu,i privezes za rucke[ako nisu otpale])
Naravno cika kondukter ce ti debelo naplatiti za taj transport,
pogotovo onaj u CG (samo u eurima,te spremi sitno metalno,ako ne nameravas da mu poklonis 5,10 eura) kada uleti u tvoj odeljak u jedno 4:30-5:00 izjutra i probudi pola voza vicuci "ko ovde ima bicikl"
Druga varijanta (ja probao,sa neuspehom) je da bicikl spakujes u kakvo pakovanje koje nikako ne lici na bickl.U tom slucaju (ako ne saznaju da si unutra spakovao bicikl)
moguce je da se provuces bez doplate za dodatni prtljag,ali ako se kondukter nameraci,
ili te spazi kako sam toliko prtljag ubacujes u voz na prvoj stanici,
onda se neces tako lako izvuci bez placanja i nagadjanja.
Inace spakovan paket dva tocka+ram i sve ostalo komotno staje ispod donjeg kuset lezaja (ako nema kakvih pregrada) te moze da prodje incognito,ako te ne spazi kondukter pri ulazu.
Nemoj da se zacudis ako kondukter bude hteo da sazna sta imas unutra,
pa cak i da krene da ti otvara prtljag! (ja sam mu rekao "samo probaj!" i nije me shvatio ozbiljno dok nisam skocio sa kreveta)
za cega svakako nije ovlasten,niti mu je to u opisu radnog mesta.
Ali ako se nameraci,najmanji mu je problem da pozove policiju,ili onu u vozu(ako je ima) ili na prvoj stanici,
da oni provere sta to vozis,jer svasta ljudi svercuju tim vozovima ..
Sto se cene tice,ne znam koliko tacno izlazi na relaciji BG-Prijepolje,
ali se secam da sam za manje od 200km od Subotice do BG-a platio nekih 150,a vozna karta kosta 460din.
Pozzzz
Sve u svemu,bolje da ides bicikom
Hvala Igore na brzom odgovoru.
Evo chitam i ne verujem sta si mi napisao. Pa ovo su sve neke varijante "ako prodje, prodje". Nije valjda da ne postoji neki "legalan" nachin da se bike prenese sa jednog mesta na drugo vozom?!?!?!?!
Zar niko nema neko pozitivno iskustvo?
Izgleda, da je varijanta, da na more odem biciklom stvarno najbolja
Evo chitam i ne verujem sta si mi napisao. Pa ovo su sve neke varijante "ako prodje, prodje". Nije valjda da ne postoji neki "legalan" nachin da se bike prenese sa jednog mesta na drugo vozom?!?!?!?!
Zar niko nema neko pozitivno iskustvo?
Izgleda, da je varijanta, da na more odem biciklom stvarno najbolja
Ima - da ga ubacis u postanski vagon ili tako nekako se vec zove...e sada... dal ce on da ostane do kraja puta tamo... dal ce ostati u nepromenjenom stanju... sve je to pod znakom pitanja.
Ovo ti je ipak Srbija pa ti to tako dodje... mozes i kurirskom sluzbom da ga posaljes... al znaj da ce tu da ti obracunaju volumetrijsku tezinu...
Ovo ti je ipak Srbija pa ti to tako dodje... mozes i kurirskom sluzbom da ga posaljes... al znaj da ce tu da ti obracunaju volumetrijsku tezinu...
Na osnovu svog (i ne samo svog) dugogodišnjeg iskustva u pokušavanju transporta bicikala sredstvima javnog transporta u Srbiji (a i Crnoj Gori) mogu da ti kažem (što će te verovatno malo razočarati) da je JEDINI način za bezbedan transport bicikala nečim što je brže od bicikla da to činiš sopstvenim (ili tuđim) kolima. To je jedan od vrlo bitnih razloga zašto sam pre dosta godina rešio da kupim svoja prva kola - da bih, između ostalog, kada želim da TRANSPORTUJEM bicikl umesto da na njemu pedaliram, to mogao da činim na bezbedan, opušten i predvidiv način.
Pokušaji transporta bicikla bilo vozom ili autobusom će te pre svega koštati živaca, zatim je vrlo neizvesno koliko će te koštati materijalno, bilo na račun "podmazivanja" raznih šofera ili konduktera ili plaćanja zvanične ili poluzvanične "karte za bicikl" (za koju niko neće moći da ti pokaže neki merodavan cenovnik), a može da bude još skuplje i da se završi oštećenjima bicikla ili, ne daj bože, krađom celog ili pojedinih delova. Dakle, svako ko želi sa nekim većim stepenom izvesnosti da preveze bicikl bilo vozom ili autobusom prvo mora da završi neki ozbiljniji PR kurs, zatim kraći kurs iz psihologije, i da se naoruža enormnim količinama takta i strpljenja, uz kez od uveta do uveta, ne bi li se uvukao večito nadrndanim likovima koji o tome odlučuju, a zamišljaju da su mali lokalni bogovi.
Neko vreme čovek bude uporan, trpi svakojaka šikaniranja, a onda mu na kraju pukne film i shvati da to nije način.
Pokušaji transporta bicikla bilo vozom ili autobusom će te pre svega koštati živaca, zatim je vrlo neizvesno koliko će te koštati materijalno, bilo na račun "podmazivanja" raznih šofera ili konduktera ili plaćanja zvanične ili poluzvanične "karte za bicikl" (za koju niko neće moći da ti pokaže neki merodavan cenovnik), a može da bude još skuplje i da se završi oštećenjima bicikla ili, ne daj bože, krađom celog ili pojedinih delova. Dakle, svako ko želi sa nekim većim stepenom izvesnosti da preveze bicikl bilo vozom ili autobusom prvo mora da završi neki ozbiljniji PR kurs, zatim kraći kurs iz psihologije, i da se naoruža enormnim količinama takta i strpljenja, uz kez od uveta do uveta, ne bi li se uvukao večito nadrndanim likovima koji o tome odlučuju, a zamišljaju da su mali lokalni bogovi.
Neko vreme čovek bude uporan, trpi svakojaka šikaniranja, a onda mu na kraju pukne film i shvati da to nije način.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Bas tako,transport bicikla javnim prevozom je rizican,i neizvestan.
Problem se sastoji u tome,bar kada je o zeleznici rec,
da bicikl kao predmet(ili vozilo) koji se prevozi istim,zvanicno ne postoji.
Dakle otuda i nepostojanje "karte za bicikl" kao sto je to praksa u mnogim drugim zemljama.
Dakle bicikl je u ocima pravilnika prekomerni prtljag.
Kad smo kod toga,prekomerni prtljag je SVE ono sto ne stane na policu iznad koje sedi putnik,
i tako da gabaritima ne prelazi u zonu sedista putnika pored.
Prekomerni prljag se naplacuje sa dve varijante,kilaza ili komad.
Kako mi izvesni kondukter rece "bicikl racunamo kao 30kg"
Kad sam ja rekao da moj bajs ima 13kg,i da necu da platim za 30kg jer toliko ne prevozim,
on mi je onda napatio za komad prekomernog prtljaga,
sto je opet doslo toliko kao da mi je racunao 30kg
Dakle sve se svodi na to,da li je lik raspolozen,ili ne,
i od toga zavisi tretman,cena,ili cak i besplatna voznja bajsa.
Iz Skopja sve do Nis nisam nista platio,jednostavno kondukter nije nista ni pitao ni rekao.
A takodje sam i dosta puta u Beovozu prolazio za dz.
Po inostranstvu nisam imao problema,ako izuzmem silazenje sa IC voz u Madjarskoj,
jer je kondukter hteo mito,a ja nisam hteo da ga dam,kako bih se prevezao zajedno sa biciklom.
Naime problem je bio u tome,sto se voz koji ide iz Poljske,
po ulasku u madjarsku carobnim stapicem pretvara u neki "medjunarodni express" (do tada ide kao normalan brzi voz)
na kojem nije dozvoljen prevoz bicikla naravno niko me o tome nije obavestio kada sam kupovao kartu)
Takodje i u vozovima IC,EC,i Euro Night nije dozvoljen prvoz bicikla (bar u Madjarskoj)
ako isti ne poseduje posebna mesta,ili vagon za prevoz bicikala.
Recimo IC Avala za Bec ima takav vagon,ali tek od Kiszkunhalas-a a tih 20-30km koliko ima od Kelebije ne znam kako se prelazi sa bajsom u tom vozu.
U ostalim vozovima je dozvoljeno,a obicno i imaju podosta mesta za vesanje bicikla,i naravno uz vozu kartu trazis i kartu za bicikl.
Odnos cena vozna/bicikl je kao i kod nas odprilike.
Dakle,ko namerava da prevozi bicikl,najbolje da nabavi neki sklapajuci,
koji se pakuje u neki kofercic/torbu regularnog izgleda,te bi mogao do prodje bez bilo kakve doplate.
Ili,naoruzajte se strpljenjem,i budite spremni da platite sta treba.
Sto se cenovnika tice (za prevoz prtljaga) isti itekakko postoji,pokazao mi covek.
Obavezno ga trazite na uvid,i naravno priznanicu prvo,pa onda dajes kes,
jer u protivnom ide kondukteru u dzep.
Ako vec ide,onda se dogovoris za manju cifru,max 50% od redovne cene.
Naplacuje se po nekim zonama,tipa do 100km,od 100 do 150,od 150 do 250,i preko 400 (nisam siguran da su bas takve kilometraze u pitanju,ali nesto u tom stilu)
Tako da,nije da treba da odustajes od tog puta,ali treba razmisliti dobro kako i sta.
I koliko kostaju razne opcije koje su u igri.
Lako se moze desiti da autom dodje i jeftinije nego prevozom!
Pozzzz
Problem se sastoji u tome,bar kada je o zeleznici rec,
da bicikl kao predmet(ili vozilo) koji se prevozi istim,zvanicno ne postoji.
Dakle otuda i nepostojanje "karte za bicikl" kao sto je to praksa u mnogim drugim zemljama.
Dakle bicikl je u ocima pravilnika prekomerni prtljag.
Kad smo kod toga,prekomerni prtljag je SVE ono sto ne stane na policu iznad koje sedi putnik,
i tako da gabaritima ne prelazi u zonu sedista putnika pored.
Prekomerni prljag se naplacuje sa dve varijante,kilaza ili komad.
Kako mi izvesni kondukter rece "bicikl racunamo kao 30kg"
Kad sam ja rekao da moj bajs ima 13kg,i da necu da platim za 30kg jer toliko ne prevozim,
on mi je onda napatio za komad prekomernog prtljaga,
sto je opet doslo toliko kao da mi je racunao 30kg
Dakle sve se svodi na to,da li je lik raspolozen,ili ne,
i od toga zavisi tretman,cena,ili cak i besplatna voznja bajsa.
Iz Skopja sve do Nis nisam nista platio,jednostavno kondukter nije nista ni pitao ni rekao.
A takodje sam i dosta puta u Beovozu prolazio za dz.
Po inostranstvu nisam imao problema,ako izuzmem silazenje sa IC voz u Madjarskoj,
jer je kondukter hteo mito,a ja nisam hteo da ga dam,kako bih se prevezao zajedno sa biciklom.
Naime problem je bio u tome,sto se voz koji ide iz Poljske,
po ulasku u madjarsku carobnim stapicem pretvara u neki "medjunarodni express" (do tada ide kao normalan brzi voz)
na kojem nije dozvoljen prevoz bicikla naravno niko me o tome nije obavestio kada sam kupovao kartu)
Takodje i u vozovima IC,EC,i Euro Night nije dozvoljen prvoz bicikla (bar u Madjarskoj)
ako isti ne poseduje posebna mesta,ili vagon za prevoz bicikala.
Recimo IC Avala za Bec ima takav vagon,ali tek od Kiszkunhalas-a a tih 20-30km koliko ima od Kelebije ne znam kako se prelazi sa bajsom u tom vozu.
U ostalim vozovima je dozvoljeno,a obicno i imaju podosta mesta za vesanje bicikla,i naravno uz vozu kartu trazis i kartu za bicikl.
Odnos cena vozna/bicikl je kao i kod nas odprilike.
Dakle,ko namerava da prevozi bicikl,najbolje da nabavi neki sklapajuci,
koji se pakuje u neki kofercic/torbu regularnog izgleda,te bi mogao do prodje bez bilo kakve doplate.
Ili,naoruzajte se strpljenjem,i budite spremni da platite sta treba.
Sto se cenovnika tice (za prevoz prtljaga) isti itekakko postoji,pokazao mi covek.
Obavezno ga trazite na uvid,i naravno priznanicu prvo,pa onda dajes kes,
jer u protivnom ide kondukteru u dzep.
Ako vec ide,onda se dogovoris za manju cifru,max 50% od redovne cene.
Naplacuje se po nekim zonama,tipa do 100km,od 100 do 150,od 150 do 250,i preko 400 (nisam siguran da su bas takve kilometraze u pitanju,ali nesto u tom stilu)
Tako da,nije da treba da odustajes od tog puta,ali treba razmisliti dobro kako i sta.
I koliko kostaju razne opcije koje su u igri.
Lako se moze desiti da autom dodje i jeftinije nego prevozom!
Pozzzz
Moja iskustva na ovu temu su dosta bolja. Pročitaj http://forum.freebiking.org/viewtopic.php?t=297.
Prevozio sam bajk par puta i autobusom. I - ako u bunkeru ima dosta lufta - obično se priča svede na lepljenje one nalepnice i plaćanje za komad prtljaga.
Eh, a jednom smo putovali i kamionstopom . Vidi ovde.
Prevozio sam bajk par puta i autobusom. I - ako u bunkeru ima dosta lufta - obično se priča svede na lepljenje one nalepnice i plaćanje za komad prtljaga.
Eh, a jednom smo putovali i kamionstopom . Vidi ovde.
CITAT
"Pravilo PPPV
Treba se ukrcati na poslednju platformu poslednjeg vagona (PPPV). Tu bicikl(i) najmanje smetaju jer nema prelaženja iz vagona u vagon. Na platformu mogu da se smeste dva bicikla a da ostane dovoljno mesta za ulaz/izlaz i za prolaz do WC-a. Ako smo dobri u slaganju, uspećemo da uguramo i treći ali će jedna ulazna vrata verovatno biti blokirana i ostaće malo prostora za ulazak i izlazak putnika. Četiri bicikla bi već zakrčila platformu.
Dva bicikla bi dakle trebalo smatrati za razuman broj u PPPV šemi. Doduše, tokom jednog puta po Rumuniji na platformu smo stavili dva bicikla, treći smo uspravili i nagurali u umivaonik (bio je odvojen od WC-a, i u našim vozovima ima takvih vagona) a četvrti smo rasklopljen (volan, točkovi) držali u hodniku ispred kupea gde nije preterano smetao. No ovo je ipak kombinacija sa neizvesnim ishodom i ne bi se mogla preporučiti iako smo se mi prevezli bez problema.
Bicikle treba okrenuti naizmenično: volan jednog uz sedište drugog. Ako su u pitanju mauntin bajkovi koji imaju široke volane, obično još i sa rogovima, dobro je zaokrenuti volane u pravcu ramova tako da manje smetaju i da bicikli mogu bolje da se slože jedan uz drugi. To je mali posao a znatno će povećati prostor koji ostaje pored bicikala te time i raspoloženje onih koji prolaze platformom. Osim toga, ako su bicikli uredno spakovani i osigurani, osvojićemo poen kod konduktera."
napisao Jone
"Pravilo PPPV
Treba se ukrcati na poslednju platformu poslednjeg vagona (PPPV). Tu bicikl(i) najmanje smetaju jer nema prelaženja iz vagona u vagon. Na platformu mogu da se smeste dva bicikla a da ostane dovoljno mesta za ulaz/izlaz i za prolaz do WC-a. Ako smo dobri u slaganju, uspećemo da uguramo i treći ali će jedna ulazna vrata verovatno biti blokirana i ostaće malo prostora za ulazak i izlazak putnika. Četiri bicikla bi već zakrčila platformu.
Dva bicikla bi dakle trebalo smatrati za razuman broj u PPPV šemi. Doduše, tokom jednog puta po Rumuniji na platformu smo stavili dva bicikla, treći smo uspravili i nagurali u umivaonik (bio je odvojen od WC-a, i u našim vozovima ima takvih vagona) a četvrti smo rasklopljen (volan, točkovi) držali u hodniku ispred kupea gde nije preterano smetao. No ovo je ipak kombinacija sa neizvesnim ishodom i ne bi se mogla preporučiti iako smo se mi prevezli bez problema.
Bicikle treba okrenuti naizmenično: volan jednog uz sedište drugog. Ako su u pitanju mauntin bajkovi koji imaju široke volane, obično još i sa rogovima, dobro je zaokrenuti volane u pravcu ramova tako da manje smetaju i da bicikli mogu bolje da se slože jedan uz drugi. To je mali posao a znatno će povećati prostor koji ostaje pored bicikala te time i raspoloženje onih koji prolaze platformom. Osim toga, ako su bicikli uredno spakovani i osigurani, osvojićemo poen kod konduktera."
napisao Jone
Citat
"Da se bicikli tokom vožnje ne bi pomerali ili padali, treba ih gumenim gajtanima vezati međusobno kao i za ručice vrata koja vode u sledeći vagon (koga je l' te, nema ako smo na poslednjoj platformi poslednjeg vagona).
Ako kupe u kome ćemo sedeti nije blizu platforme, dobro je bicikle i zaključati za ručice pomenutih vrata. Ako bicikli pak slobodno stoje, pametno je da neko iz ekipe na svakoj stanici na kojoj ima prometa ode do platforme i proveri kako se stvari odvijaju tokom ulaska ili izlaska putnika - ne bi bilo zgodno da neko ošteti ili da "greškom" uz svoj prtljag iznese i naš bicikl. Čak i ako su bicikli vezani, dobra navika je da se kroz prozor kupea baci pogled na putnike koji izlaze iz voza: ako neko od njih nosi točak, možda ga je upravo... kupio?
Ako je u vozu gužva, nema smisla da se bunimo ako neko stavi svoje stvari na naš bicikl. I drugi moraju da putuju pa se treba međusobno pomagati kako bi to bolje prošlo. Osim toga, dedica ili bakica koji su zamolili da stave cegere i korpe na naš bicikl pričuvaće po prirodi stvari i sam bicikl, što znači da možemo više vremena da provedemo u kupeu.
Izlazak
Ponovo treba biti brz, osim ako nije u pitanju krajnje stanica. Na usputnim stanicama vozovi se zadržavaju samo koliko je potrebno da putnici izađu i uđu, pa je opet potrebno blagovremeno isplanirati ko će šta raditi kad se voz zaustavi. Opet primer za dvočlanu ekipu: jedan član će izaći na peron noseći onoliko prtljaga koliko mu je zgodno da ponese, i zatim prihvatiti bicikle i ostatak stvari koje mu odozgo dodaje drugi član.
Pregovori sa kondukterima
Procedura najčešće izgleda ovako:
- gipkim i elegatnim korakom mačke-grabljivice stiže kondukter
- dolazi do Drastičnog Izbečivanja Konduktera (tzv. DIK sindrom) usled zaprepašćenja pred
prizorom Bicikla U Putničkom Vagonu (BUPV)
- stvar se završava malo kasnije uz doplatu
određene količine NRD a ponekad i bez doplate.
U težim slučajevima kondukter će odlučiti da se
drži pravila službe pa će, uz izdavanje
priznanice,naplatiti zvaničnu tarifu za dodatni
prtljag, što će koštati više nego da smo platili u
NRD.
(Napomena: kondukteri su se tokom vremena ipak u određenoj meri navikli na BUPV, tako da su simptomi DIK-a manje izraženi nego u prošlosti.)
Nikad se do sada nije desilo da nas ne prime u voz, a znam za samo jedno takvo tuđe iskustvo. Ako do nekog problema i dođe važno je biti strpljiv i prijateljski usmeravati stvar ka željenom ishodu. Treba znati i da u pravilu službe železnice (koje kondukteri treba da imaju uz sebe) postoji odredba o dodatnom prtljagu u kojoj se bicikl i direktno pominje, što znači da on u putničkom vagonu putuje sasvim legalno, pa se u krajnjem slučaju treba pozvati na to. (Malo je verovatno da će ovako nešto biti potrebno.)
Ali standardna NRD tarifa je uvek niža od zvanične pa eto još jednog dobrog razloga za prijateljski razgovor sa kondukterom u stilu "eto mi entuzijasti krenuli malo na vazduh, u prirodu, pa ćemo na visoku planinu gde ima opasnih divljih životinja, uzbrdo po ovom jakom suncu, sa sve ovim teškim stvarima..." Mlađi svet svakako može da pomene i loš standard a u poverenju i činjenicu da se u posetu bolesnoj devojci koja živi u udaljenom mestu krenulo noseći bicikl zato što se za povratnu kartu nema para."
napisao Jone
Izvin'te ako je nekog smorilo ali ;ovek je pitao
[/url]
"Da se bicikli tokom vožnje ne bi pomerali ili padali, treba ih gumenim gajtanima vezati međusobno kao i za ručice vrata koja vode u sledeći vagon (koga je l' te, nema ako smo na poslednjoj platformi poslednjeg vagona).
Ako kupe u kome ćemo sedeti nije blizu platforme, dobro je bicikle i zaključati za ručice pomenutih vrata. Ako bicikli pak slobodno stoje, pametno je da neko iz ekipe na svakoj stanici na kojoj ima prometa ode do platforme i proveri kako se stvari odvijaju tokom ulaska ili izlaska putnika - ne bi bilo zgodno da neko ošteti ili da "greškom" uz svoj prtljag iznese i naš bicikl. Čak i ako su bicikli vezani, dobra navika je da se kroz prozor kupea baci pogled na putnike koji izlaze iz voza: ako neko od njih nosi točak, možda ga je upravo... kupio?
Ako je u vozu gužva, nema smisla da se bunimo ako neko stavi svoje stvari na naš bicikl. I drugi moraju da putuju pa se treba međusobno pomagati kako bi to bolje prošlo. Osim toga, dedica ili bakica koji su zamolili da stave cegere i korpe na naš bicikl pričuvaće po prirodi stvari i sam bicikl, što znači da možemo više vremena da provedemo u kupeu.
Izlazak
Ponovo treba biti brz, osim ako nije u pitanju krajnje stanica. Na usputnim stanicama vozovi se zadržavaju samo koliko je potrebno da putnici izađu i uđu, pa je opet potrebno blagovremeno isplanirati ko će šta raditi kad se voz zaustavi. Opet primer za dvočlanu ekipu: jedan član će izaći na peron noseći onoliko prtljaga koliko mu je zgodno da ponese, i zatim prihvatiti bicikle i ostatak stvari koje mu odozgo dodaje drugi član.
Pregovori sa kondukterima
Procedura najčešće izgleda ovako:
- gipkim i elegatnim korakom mačke-grabljivice stiže kondukter
- dolazi do Drastičnog Izbečivanja Konduktera (tzv. DIK sindrom) usled zaprepašćenja pred
prizorom Bicikla U Putničkom Vagonu (BUPV)
- stvar se završava malo kasnije uz doplatu
određene količine NRD a ponekad i bez doplate.
U težim slučajevima kondukter će odlučiti da se
drži pravila službe pa će, uz izdavanje
priznanice,naplatiti zvaničnu tarifu za dodatni
prtljag, što će koštati više nego da smo platili u
NRD.
(Napomena: kondukteri su se tokom vremena ipak u određenoj meri navikli na BUPV, tako da su simptomi DIK-a manje izraženi nego u prošlosti.)
Nikad se do sada nije desilo da nas ne prime u voz, a znam za samo jedno takvo tuđe iskustvo. Ako do nekog problema i dođe važno je biti strpljiv i prijateljski usmeravati stvar ka željenom ishodu. Treba znati i da u pravilu službe železnice (koje kondukteri treba da imaju uz sebe) postoji odredba o dodatnom prtljagu u kojoj se bicikl i direktno pominje, što znači da on u putničkom vagonu putuje sasvim legalno, pa se u krajnjem slučaju treba pozvati na to. (Malo je verovatno da će ovako nešto biti potrebno.)
Ali standardna NRD tarifa je uvek niža od zvanične pa eto još jednog dobrog razloga za prijateljski razgovor sa kondukterom u stilu "eto mi entuzijasti krenuli malo na vazduh, u prirodu, pa ćemo na visoku planinu gde ima opasnih divljih životinja, uzbrdo po ovom jakom suncu, sa sve ovim teškim stvarima..." Mlađi svet svakako može da pomene i loš standard a u poverenju i činjenicu da se u posetu bolesnoj devojci koja živi u udaljenom mestu krenulo noseći bicikl zato što se za povratnu kartu nema para."
napisao Jone
Izvin'te ako je nekog smorilo ali ;ovek je pitao
[/url]
prevoz bajkova autobusom
Drugar i ja smo letos putovali redovnom autobuskom linijom na Rudnik (nismo stigli posle ispita da razvijemo kondiciju da odemo bajkovima tamo...) iz Novog Sada. Bilo je... hm... interesantno.
Prvo smo upali na peron bez plaćanja peronske karte pod izgovorom da treba da proverimo da li bajkovi (dva komada) mogu da stanu u bunker od autobusa i da li ima mesta za njih. Upalilo je. Em što nismo platili peronsku kartu, em nismo platili ni staničnu uslugu, jer smo kartu kupili u busu, em nismo ni platili prevoz bajkova! Jedino što smo platili bile su karte za nas dvojicu i što smo rančeve strpali u bunker, to su nam normalno naplatili kao običan prtljag. Ništa više!
Prvi problem je nastao kada se (što se baš i nije moglo predvideti) na peronu pojavio autobus sa svega tridesetak mesta! Minibus ima i manje bunkere (logično), ali smo uz skidanje samo prednjih točkova i spuštanje sedišta bez većih problema uglavili bajkove i krenuli. Moj bajk se nalazio u prtljažniku koji se nalazio na zadnjoj strani autobusa (tamo gde se obično nalazi poklopac motora) i tako smo ga uglavili da je bio prislonjen na sam poklopac, pa sam usput grickao nokte da negde usput ne posejemo bajk ako naletimo na neku rupu na putu...
No, kako je taj minibus u Beogradu bio zamenjen većim (normalnim) autobusom, oba bajka su stala u običan bunker sa strane, pa sam mirne duše nastavio putovanje.
Nakon ludih desetak dana bajkovanja i planinarenja (koga zanima da vidi koju fotku: http://www.new.facebook.com/album.php?a ... =746055953), na isti način smo se i vratili. Isto nismo platili ni peronsku kartu, ni staničnu uslugu, jedino što smo otpali na stanici u Gornjem Milanovcu dok nije naišao bus koji je imao mesta za naše bajkove. Mislim, uspeli bismo pre da ulovimo bus da smo hteli da presedamo u BG-u, ali pošto nam se nije žurilo, a i nije baš zgodno presedati kad putuješ za NS sa rastavljenim bajkom u prtljažniku.
Ni ovaj put nismo platili ništa više za prevoz bajkova.
Tako da je ovo iskustvo sasvim pozitivno, ljudi su uvek hteli da pomognu, a nismo mogli jeftinije da prođemo. I nikome se nismo pravdali, "vadili" ili molili. Skroz opušteno.
Ovu varijantu i ja držim kao rezervu za u buduće, te je preporučujem za dalja putovanja (naravno, ako nemate svoj automobil, koji kontam da je ipak bolja varijanta).
Pozdrav!
Prvo smo upali na peron bez plaćanja peronske karte pod izgovorom da treba da proverimo da li bajkovi (dva komada) mogu da stanu u bunker od autobusa i da li ima mesta za njih. Upalilo je. Em što nismo platili peronsku kartu, em nismo platili ni staničnu uslugu, jer smo kartu kupili u busu, em nismo ni platili prevoz bajkova! Jedino što smo platili bile su karte za nas dvojicu i što smo rančeve strpali u bunker, to su nam normalno naplatili kao običan prtljag. Ništa više!
Prvi problem je nastao kada se (što se baš i nije moglo predvideti) na peronu pojavio autobus sa svega tridesetak mesta! Minibus ima i manje bunkere (logično), ali smo uz skidanje samo prednjih točkova i spuštanje sedišta bez većih problema uglavili bajkove i krenuli. Moj bajk se nalazio u prtljažniku koji se nalazio na zadnjoj strani autobusa (tamo gde se obično nalazi poklopac motora) i tako smo ga uglavili da je bio prislonjen na sam poklopac, pa sam usput grickao nokte da negde usput ne posejemo bajk ako naletimo na neku rupu na putu...
No, kako je taj minibus u Beogradu bio zamenjen većim (normalnim) autobusom, oba bajka su stala u običan bunker sa strane, pa sam mirne duše nastavio putovanje.
Nakon ludih desetak dana bajkovanja i planinarenja (koga zanima da vidi koju fotku: http://www.new.facebook.com/album.php?a ... =746055953), na isti način smo se i vratili. Isto nismo platili ni peronsku kartu, ni staničnu uslugu, jedino što smo otpali na stanici u Gornjem Milanovcu dok nije naišao bus koji je imao mesta za naše bajkove. Mislim, uspeli bismo pre da ulovimo bus da smo hteli da presedamo u BG-u, ali pošto nam se nije žurilo, a i nije baš zgodno presedati kad putuješ za NS sa rastavljenim bajkom u prtljažniku.
Ni ovaj put nismo platili ništa više za prevoz bajkova.
Tako da je ovo iskustvo sasvim pozitivno, ljudi su uvek hteli da pomognu, a nismo mogli jeftinije da prođemo. I nikome se nismo pravdali, "vadili" ili molili. Skroz opušteno.
Ovu varijantu i ja držim kao rezervu za u buduće, te je preporučujem za dalja putovanja (naravno, ako nemate svoj automobil, koji kontam da je ipak bolja varijanta).
Pozdrav!