Nije nezapazeno - samo - nema sta da se doda...
Fantasticno je.
A viza - viza nije preterani problem. Samo treba dokazati da legalno imas sredstva za put i da ces se vratiti necemu... (studije/posao)
Od Berna do Garmischa
Moderator: Moderatori
Re: Od Berna do Garmischa
Ma ja se nadam da ce nam skinuti tu muku...mozda sacekamo Novu na granici pa da u prvim minutma predjemo bez vizeDejv wrote:...
A viza - viza nije preterani problem. Samo treba dokazati da legalno imas sredstva za put i da ces se vratiti necemu... (studije/posao)

I za kraj evo jedne razglednice iz Interlakena za Vas


Re: Od Berna do Garmischa
Reci mi Vlado koliko je izvodljivo da ti određeno mesto bude polazna tačka u Švici i koje bi ti izabrao da rercimo hoćeš tamo da ostaneš nedelju dana... putešestvije je odlično ali sam ja nekako stekao utisak da se bili u cajtnotu sa vremenom i zacrtanim planom i da ste presekli švicu na pola... mislim da bi mnogo možda lepše bilo kada bi je obišao uzduž i popreko
da je totalno upiješ.

Re: Od Berna do Garmischa
Nikola,
imali smo na raspolaganju 9 dana, toliko su drugari iz Ceske imali odmora, odnosno jednu nedelju sa vikendom. Takodje oni su i predlozili ovu turu i stavili ova dva grada kao polaznu i krajnju tacku. Tako je ostalo osmisliti finu putanju koja ce se udenuti u taj period. I bilo bi bezvezno sa Zoranove i moje strane da smo se izdvojili na pola puta i kazemo mi mozemo ostati jos jednu nedelju. Dakle putovali smo zajedno do kraja, vrlo skromnih dnevnih kilometraza i bez jurcanja. I onda smo Zoran i ja produzili visak vremena ispucati na Cesku, sto opet uopste nije bilo lose. Bice i o toj turici kasnije nesto...
Naravno da vredi ostati duze, zeleli smo recimo ikako ubaciti i Zermat gde je isto izuzetna Alpska oblast sa Monte Rosom i Matterhornom, ali bas je to slep kraj i nije se moglo na ovom putu.
Uopste ako bacis pogled na kartu Svice, primetices da maltene svuda nalazis te prevoje ( passeve ) i moj je utisak da tesko u toj zemlji mozes omanuti odakle god krenuo. Ja gotovo svako vece u satoru nisam skidao pogled sa karte, mastajuci gde bismo mogli sledeci put, toliko to izgleda privlacno i na papiru.
I Austrija je mnogo lepa i jeftinija, ako maknu vize bus do Beca ti je 35e, sto je gotovo kao do CG, a odande ti je siroko polje...
A evo i malo o vozovima, nadam se da ce nam informacije koristiti od godine
imali smo na raspolaganju 9 dana, toliko su drugari iz Ceske imali odmora, odnosno jednu nedelju sa vikendom. Takodje oni su i predlozili ovu turu i stavili ova dva grada kao polaznu i krajnju tacku. Tako je ostalo osmisliti finu putanju koja ce se udenuti u taj period. I bilo bi bezvezno sa Zoranove i moje strane da smo se izdvojili na pola puta i kazemo mi mozemo ostati jos jednu nedelju. Dakle putovali smo zajedno do kraja, vrlo skromnih dnevnih kilometraza i bez jurcanja. I onda smo Zoran i ja produzili visak vremena ispucati na Cesku, sto opet uopste nije bilo lose. Bice i o toj turici kasnije nesto...
Naravno da vredi ostati duze, zeleli smo recimo ikako ubaciti i Zermat gde je isto izuzetna Alpska oblast sa Monte Rosom i Matterhornom, ali bas je to slep kraj i nije se moglo na ovom putu.
Uopste ako bacis pogled na kartu Svice, primetices da maltene svuda nalazis te prevoje ( passeve ) i moj je utisak da tesko u toj zemlji mozes omanuti odakle god krenuo. Ja gotovo svako vece u satoru nisam skidao pogled sa karte, mastajuci gde bismo mogli sledeci put, toliko to izgleda privlacno i na papiru.
I Austrija je mnogo lepa i jeftinija, ako maknu vize bus do Beca ti je 35e, sto je gotovo kao do CG, a odande ti je siroko polje...
A evo i malo o vozovima, nadam se da ce nam informacije koristiti od godine

Last edited by VladaS on 09 Jul 2009, 21:56, edited 2 times in total.
Re: Od Berna do Garmischa
Češka:
Generalno, vozovi u Češkoj su jeftini, železnička mreža je toliko rasprostranjena da skoro do svakog sela možete vozom, a organizacija puta sa presedanjima je jednostavno uz pomoć portala http://www.idos.cz zadajući samo vreme početka putovanja, početno i krajnje mesto. Međutim i jeftino može da bude jeftinije, a putovanje vozom daje posebne mogućnosti time što je prevoz bicikla sasvim uobičajena stvar.
Za početak, ako više ljudi zajedno putuje – popust na grupno putovanje dobijate automatski. Ako su dve osobe u grupi, popust je 25%, ako su tri osobe 33%, za 4 osobe popust je 38%... Povratna karta takođe na sve to snizi cenu za 10%. Npr. ako tri osobe zajedno putuju 300km vozom, to će ih koštati oko 10EUR po osobi, nezavisno da li koriste putnički voz ili EuroCity.
Bicikl se može transportovati u svim putničkim i brzim vozovima (osobni vlak, rychlik) ali ne i u vozovima više klase (InterCity, EuroCity, SuperCity). Doplata za bicikl je oko 1EUR za jednu vožnju ili 2EUR dnevna karta. U putničke vozove bicikl se unosi u vagon na posebna vrata gde ima nešto više praznog mesta, a u brzim vozovima se bicikl predaje u poštanski vagon uz napomenu do koje stanice kako bi vam ga kondukter pripremio za izlazak na toj stanici.
Više info na http://www.cd.cz
Nemačka:
Vozovi u Nemačkoj su jako skupi. Barem ukoliko kupujete redovnu kartu od tačke A do tačke B. Red veličine: za 100km će vas redovna cena izaći na 25EUR vozeći se regionalnim vozovima. A ako pak dozvolite sebi taj luksuz pa izaberete InterCity ili InterCityExpress, to je još 50% skuplje.
Rešenje je u dnevnim kartama koje važe za nemačke države radnim danom od 9 ujutru do 3 po ponoći sledećeg dana, ili vikendom od ponoći do 3 sata ujutru sledećeg dana. Cena takve karte je u zavisnosti od pokrajine od 25 do 30EUR, a na jednu kartu može do 5 osoba da putuje ceo dan regionalnim vozovima. Ove karte imaju naziv po pokrajini, npr. BayernSpecial ili Baden-WuerttembergSpecial. Tokom vikenda postoji i posebna SchoenesWochenende karta koja omogućava putovanje po celoj Nemačkoj tokom celog dana za oko 30EUR. Preporučljivo je koristiti automate na železničkim stanicama, mogu se dobiti sve informacije o konekcijama između bilo koja dva mesta, a takođe i kupiti gorepomenute karte.
U sve regionalne vozove se može uneti i bicikl (postoje posebni vagoni za bicikliste), dnevna karta za bicikl je 4.5EUR.
Više info na: http://www.bahn.de
Austrija:
Stanje je identično kao u Nemačkoj. Pandan Special kartama u Nemačkoj, je Einfach-Raus-Ticket. Za 28EUR ceo dan austrijskim regionalnim vozovima može koristiti grupa do 5 ljudi. Ukoliko grupa sa sobom ima i bicikle, cena je 35EUR.
Više info na: http://www.oebb.at
Pored ovoga postoje i specijalne lowcost međunarodne karte između većih evropskih gradova. Na sajtu nemačkih železnica se najjednostavnije dolazi do aktuelnih ponuda.
Generalno, vozovi u Češkoj su jeftini, železnička mreža je toliko rasprostranjena da skoro do svakog sela možete vozom, a organizacija puta sa presedanjima je jednostavno uz pomoć portala http://www.idos.cz zadajući samo vreme početka putovanja, početno i krajnje mesto. Međutim i jeftino može da bude jeftinije, a putovanje vozom daje posebne mogućnosti time što je prevoz bicikla sasvim uobičajena stvar.
Za početak, ako više ljudi zajedno putuje – popust na grupno putovanje dobijate automatski. Ako su dve osobe u grupi, popust je 25%, ako su tri osobe 33%, za 4 osobe popust je 38%... Povratna karta takođe na sve to snizi cenu za 10%. Npr. ako tri osobe zajedno putuju 300km vozom, to će ih koštati oko 10EUR po osobi, nezavisno da li koriste putnički voz ili EuroCity.
Bicikl se može transportovati u svim putničkim i brzim vozovima (osobni vlak, rychlik) ali ne i u vozovima više klase (InterCity, EuroCity, SuperCity). Doplata za bicikl je oko 1EUR za jednu vožnju ili 2EUR dnevna karta. U putničke vozove bicikl se unosi u vagon na posebna vrata gde ima nešto više praznog mesta, a u brzim vozovima se bicikl predaje u poštanski vagon uz napomenu do koje stanice kako bi vam ga kondukter pripremio za izlazak na toj stanici.
Više info na http://www.cd.cz
Nemačka:
Vozovi u Nemačkoj su jako skupi. Barem ukoliko kupujete redovnu kartu od tačke A do tačke B. Red veličine: za 100km će vas redovna cena izaći na 25EUR vozeći se regionalnim vozovima. A ako pak dozvolite sebi taj luksuz pa izaberete InterCity ili InterCityExpress, to je još 50% skuplje.
Rešenje je u dnevnim kartama koje važe za nemačke države radnim danom od 9 ujutru do 3 po ponoći sledećeg dana, ili vikendom od ponoći do 3 sata ujutru sledećeg dana. Cena takve karte je u zavisnosti od pokrajine od 25 do 30EUR, a na jednu kartu može do 5 osoba da putuje ceo dan regionalnim vozovima. Ove karte imaju naziv po pokrajini, npr. BayernSpecial ili Baden-WuerttembergSpecial. Tokom vikenda postoji i posebna SchoenesWochenende karta koja omogućava putovanje po celoj Nemačkoj tokom celog dana za oko 30EUR. Preporučljivo je koristiti automate na železničkim stanicama, mogu se dobiti sve informacije o konekcijama između bilo koja dva mesta, a takođe i kupiti gorepomenute karte.
U sve regionalne vozove se može uneti i bicikl (postoje posebni vagoni za bicikliste), dnevna karta za bicikl je 4.5EUR.
Više info na: http://www.bahn.de
Austrija:
Stanje je identično kao u Nemačkoj. Pandan Special kartama u Nemačkoj, je Einfach-Raus-Ticket. Za 28EUR ceo dan austrijskim regionalnim vozovima može koristiti grupa do 5 ljudi. Ukoliko grupa sa sobom ima i bicikle, cena je 35EUR.
Više info na: http://www.oebb.at
Pored ovoga postoje i specijalne lowcost međunarodne karte između većih evropskih gradova. Na sajtu nemačkih železnica se najjednostavnije dolazi do aktuelnih ponuda.
Od Berna do Garmischa
Neko svoje trajno odredište prica i fotografije sa ove ture su doživeli na:
http://www.beogradac.com/index.php?opti ... &Itemid=39
a za one koji vole fotografije postavljena je i galerija sa vecim brojem fotkica
http://www.beogradac.com/galerija/thumb ... =55&page=1
http://www.beogradac.com/index.php?opti ... &Itemid=39
a za one koji vole fotografije postavljena je i galerija sa vecim brojem fotkica
http://www.beogradac.com/galerija/thumb ... =55&page=1