Društvo, dokopasmo se Beograda, Dragoljub i ja i auto - sve je dobro što se dobro svrši
Nešto što je trebalo da bude rutinski odlazak ljudima na slavu pretvorilo se u ultimativnu Avanturu, gde je bilo ponešto od svega onoga zbog čega uopšte žudim za odlascima u prirodu - spontanosti, improvizacije, ushićenja, čiste radosti otkrivanja fantastičnih novih puteljaka i mesta, spavanja na lokalitetima gde niko "normalan" ne bi umeo da stigne, ali i neizvesnosti i one čuvene situacije "a šta ako ti se negde Bogu iza nogu desi s autom nešto zbog čega on ne može dalje". Uz dovoljno staloženosti, razmišljanja o raspoloživim opcijama, konsultacija sa pravim ljudima, auto je uz pomoć traktora (koji je takoreći čudom zajedno sa svojim vlasnikom bio na samo 2,5 km od nas) evakuisan sa Poloma na Maliniku do sela Podgorac, a nakon nekoliko sati punjenja akumulatora i zveketanja alternatora na svakih dvadesetak kilometara na putu ka Beogradu da bi se "opasuljio" i dao potreban napon od >13 V. Pravi dokaz da je izreka "ako ne radi, uzmi veći čekić" tačna
U svakom slučaju, i za vas i za moje poslodavce u AutoBildu imam fantastičnu ilustrovanu priču, koja će nastati u najskorije vreme.
Auto je trenutno kod svog najboljeg doktora Bobija koji je optimista da će do sutra uveče alternator, inače nikad do sada servisiran za života auta u mom vlasništvu, biti kao nov. Dakle, sa organizacione tačke gledišta, gotovo je sigurno da neće biti razloga za odlaganje puta.
S druge strane, prognoza je zaista dovoljno dobar razlog za tako nešto, pogotovo s obzirom na činjenicu da sam TRASU ove ture osmislio tako da zahteva idealne uslove podloge da bi bila iole vozna, što znači duži period suvog vremena. Da sam u startu to osmišljavao za ovakvu klimu sigurno ne bih sve toliko avanturistički zamislio i bilo bi daleko više asfalta i strogo provereni putevi u oba dana.
Mi smo juče i danas na našoj "maloj" avanturi na području između Mikulja i Malinika, naravno, imali pljuskove - juče čak triput (od kojih je drugi bio osobito jak i dug), poslednji uveče kad smo se već zavukli u svoje šatore na Maliniku. Takva klima s jedne strane ono malo preostalih starosedelaca na tom prostoru dovodi na rub očajanja, jer ne mogu da rade ništa od svojih uobičajenih poslova (kao što je recimo košenje preko svake mere nabujale, ali VLAŽNE trave), a s druge potpuno menja terene po kojima se krećemo, dajući im u sve većoj meri tropske karakteristike. Visoka trava je praktično iznikla i potpuno prekrila sve sporednije puteve, pojavivši se čak i na nekim kamenitijim putevima gde je nikad do sada nije bilo. Pritom je samo zakamuflirala vrlo neprijatne bare i kaljuge u koje samo propadneš i sasvim sam ubeđen da bismo se u nekima od njih, da kojim slučajem kola nisam opremio ekstremnijim kramponkama, zaglavili. Neki glavniji putevi su na svom dobrom delu širok nesaglediv glib, čak i na onim područjima koja važe za kamenit i kraški teren, kao što je recimo greben između Demižloka i Veja. U planini se više niko ne sreće, ljudi ne idu gore, jer je postalo OPASNO za kretanje traktorima - odroni, vododerine, neke do pre par meseci ne tako loše puteve ove uporne kiše su izrovale dubokim vododerinama i pretvorile u nešto po čemu se može ići samo hard-core terencima, i to ako dotičnim zaista UMEŠ da upravljaš. Ti putevi, u ovom stanju, jednostavno su postali preteški za kretanje biciklom, koji u takvim klimatskim uslovima pokazuje neke svoje limite. Mislim da ovo što nam se dešava u poslednjih mesec dana zaista možemo da proglasimo za elementarnu nepogodu dalekosežnih posledica. Ne znam kad će situacija da se promeni, ali trebaće bar dve do tri nedelje stabilnog letnjeg vremena bez padavina da bi se sanirale posledice i priroda počela da se vraća u neke normalne tokove. Ako je na mestima kao što su recimo Tara ili Kučaj efekat tako jak, ne mogu ni da zamislim koje su razmere vodene kataklizme na Staroj planini, gde sve veće padavine imaju razarajuće dejstvo.
Čovek laganno ali sigurno gubi bitku sa prirodom, koja zadivljujućom lakoćom uzima nazad ono što joj je privremeno izmenjeno ili uzurpirano.