SRAM X9
Moderator: Moderatori
SRAM X9
Sada sam pri parama i odlucio sam da promenim neke delove na bajsu(suspenziju,kocnice i pogon). Posto saam za otsala dva odlucio sta vi azete na SRAM X9. Citam textove na forumima i svi kazu da su odlicni. Posto sad imam Alivio, da li cu morati da menjam i srednji pogon i koji vi predlazete? Koju kasetu i lanac predlazete? I da li je boljke uzeti XT? Citao sam text Misextr(btw odlican text) i po tome sam zakljucio da je SRAM ispativiji.
Hvala unapred!
Hvala unapred!
Pa ti brate prošetaj pa pitaj Ako nisi trkač, verovatno će ti i X7 raditi posao, menjač je proletos bio ~50E u kapriolu, a X9 obarači 5,5 hiljada, znači, sedmica nešto jeftinije. Sedmicu je i Miša nahvalio, pa vredi razmotriti.
'ćeš koturaljke ili okidače?
Probao sam sram 9.0 i koturaljke, to radi kao san.
Ne moraš da menjaš srednji pogon ako nećeš Ne moraš ni prednji menjač.
'ćeš koturaljke ili okidače?
Probao sam sram 9.0 i koturaljke, to radi kao san.
Ne moraš da menjaš srednji pogon ako nećeš Ne moraš ni prednji menjač.
SRAM kombiancija koja bi bila sasvim ok je: sifteri X7; zadnji menjac X9 sa kratkim kavezom ( zasto kratki kavez - menjaci sa kretkim kavezom su laksi, brze reaguju pri promeni brzina ). Prednji menjac je i kod SRAM-a i kod SHIMANO-a kompatibilan kao i sifteri koji ga pokrecu. Kaseta koja bi od SRAM-a mogla bez problema da radi je recimo PG970. Ovo je kombinacija koja je ekonomski isplativa, bez gubitka na performansama, bilo da je u pitanju takmicenje ili obicne voznje. Alivio pogon je predvidjen za 7 i 8 brzina, mozes da probas kako ce da se ponasa kada na njega "legne" uzi lanac, pa ako ne glavi i preskace - moze da posluzi ali moj savet je da ga menjas. Truvativ Firex je odlican pogon koji je pobednik u smislu cena-kvalitet.
Tokom niza godina, isprobao sam sve i svasta, razne kombinacije i varijacije, licni stav je da grip shift nikada nisam mogao da vozim i da se naviknem na isti. To ne znaci da ne radi dobro, ali meni nije legao.
XT dobro radi i to je ok, ali sa jednom ogradom, bar sto se mene tice - siftri - da dual control - nikad!
Ako vec prelazis na 9 brzina i vec menjas komponente, savet - SRAM. Ja vozim i sram i shimano, ali za manju kintu dobijas iste performanse.
Tokom niza godina, isprobao sam sve i svasta, razne kombinacije i varijacije, licni stav je da grip shift nikada nisam mogao da vozim i da se naviknem na isti. To ne znaci da ne radi dobro, ali meni nije legao.
XT dobro radi i to je ok, ali sa jednom ogradom, bar sto se mene tice - siftri - da dual control - nikad!
Ako vec prelazis na 9 brzina i vec menjas komponente, savet - SRAM. Ja vozim i sram i shimano, ali za manju kintu dobijas iste performanse.
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Nemojmo zaboraviti da je kapacitet kratkog kaveza samo 33 zuba !misaxtr wrote: X9 sa kratkim kavezom ( zasto kratki kavez - menjaci sa kretkim kavezom su laksi, brze reaguju pri promeni brzina ).
za razliku od 45 koliko ima dugi kavez.
Stavi kratki kavez na siroku mtb kasetu u kombinaciji sa 3 lancanika napred.
E onda uradi kombinaciji veliki-veliki
i menjac ce da se raspe u delice.
Moli boga da to bude sve,znaci da ne ode kuka menjaca,
i da ne polomis ram na delu gde se kuka kaci za ram,
i moli boga da ti taj raspadnuti menjac ne uleti u zbice,
i izlomi i zbice i tebe ..
Kratki kavez moze samo sa dva lancanika napred,
ili sa tri lancanika a "uskom" drumaskom kasetom,recimo 21-11
ili vec nekakava druga kombinacija koja ne prelazi 33 zuba razlike i napred i nazad.
Ako podesis lanac pravilom "veliki+veliki+1 link"
"pretezanje" menjaca,i sve gore opisano se nece desiti
ali zato ce kod kombinacija srednji/mali-mali
dolaziti do situacije da kavez ne moze da nategne lanac koliko treba,
oticice do krajnjeg polozaja,
i lanac ce cesati samo o sebe,ili o kavez/telo menjaca
a da ne pricamo o tome da ce lanac padati i landarati naokolo
kada nogom ne gazis pedalu,tj. ne natezes gornji deo lanca. (donji deo ce uvek landarati,jer nema sta da je zategne)
Dakle pamet u glavu.
Ne prave se razlicite duzine kaveza za babino brasno ..
Pozzzzzzzzz
"kombinaciji veliki-veliki
i menjac ce da se raspe u delice."
Greska - nista se nece raspasti - ni menjac, ni ram, ni kuka, ni tocak, ni zice...nije to stakleno! Dakle kao prvo, izdrzava, kao drugo, ko to vozi kombinaciju najveci - najveci???
"Kratki kavez moze samo sa dva lancanika napred"
Uh, ovo je tek pogresno, pa da je tako, MTB nikada ne bi ni imao menjace sa kratkim kavezom!!!
"kod kombinacija srednji/mali-mali
dolaziti do situacije da kavez ne moze da nategne lanac koliko treba,
oticice do krajnjeg polozaja,"
Takodje greska, ne postoji kombinacija kakda kavez ne moze da odreaguje kako treba!
"lanac ce cesati samo o sebe,ili o kavez/telo menjaca
a da ne pricamo o tome da ce lanac padati i landarati naokolo"
Niti ce lanac da landara niti ce da pada i da "juri" naokolo oko vozaca!
Ne prave se naravno, ali ovo sto si napisao nema neke velike veze sa stvarnoscu.
Dakle, moj odgovor nije teorija, vec suva praksa iz voznje i sa terena, ne samo sa asvalta!
Vozim vec hiljade km kratki kavez, kasetu 11-32, pogon XT 22-32-44 i sve funkcionise besprekorno, kako na trkama, tako i na treninzima!
Moj kum vozi kratki kavez vec godinama i takodje nema nikakvih problema, a da ne govorim o ino - takmicarima.
Zakljucak - ako ne verujes - probaj!
i menjac ce da se raspe u delice."
Greska - nista se nece raspasti - ni menjac, ni ram, ni kuka, ni tocak, ni zice...nije to stakleno! Dakle kao prvo, izdrzava, kao drugo, ko to vozi kombinaciju najveci - najveci???
"Kratki kavez moze samo sa dva lancanika napred"
Uh, ovo je tek pogresno, pa da je tako, MTB nikada ne bi ni imao menjace sa kratkim kavezom!!!
"kod kombinacija srednji/mali-mali
dolaziti do situacije da kavez ne moze da nategne lanac koliko treba,
oticice do krajnjeg polozaja,"
Takodje greska, ne postoji kombinacija kakda kavez ne moze da odreaguje kako treba!
"lanac ce cesati samo o sebe,ili o kavez/telo menjaca
a da ne pricamo o tome da ce lanac padati i landarati naokolo"
Niti ce lanac da landara niti ce da pada i da "juri" naokolo oko vozaca!
Ne prave se naravno, ali ovo sto si napisao nema neke velike veze sa stvarnoscu.
Dakle, moj odgovor nije teorija, vec suva praksa iz voznje i sa terena, ne samo sa asvalta!
Vozim vec hiljade km kratki kavez, kasetu 11-32, pogon XT 22-32-44 i sve funkcionise besprekorno, kako na trkama, tako i na treninzima!
Moj kum vozi kratki kavez vec godinama i takodje nema nikakvih problema, a da ne govorim o ino - takmicarima.
Zakljucak - ako ne verujes - probaj!
MTB-VRH brate!!!
Kao sto rece Igor, kratki ide do 33 zuba na kaseti bez problema. Meni vise od 32 zuba ne treba, moze i manje. Ima onih koji vole "mega range" varijante kasete, pa stoga i dugi kavez, jer kratki ne moze te velike sajbne na kaseti da pokrije.
Kratki se mnogo vise vozi na trkama, jer je laksi, kompaktniji, brze reaguje i samim kratkim vratom manje kaci razno korenje, kamenje i sl.
Da ne bude sad samo kratki i nista vise - imam i 2 XTR-a sa dugim kavezom, ali u to vreme nisam nigde mogao da nadjem sa kratkim, tako da ih vozim.
Kratki se mnogo vise vozi na trkama, jer je laksi, kompaktniji, brze reaguje i samim kratkim vratom manje kaci razno korenje, kamenje i sl.
Da ne bude sad samo kratki i nista vise - imam i 2 XTR-a sa dugim kavezom, ali u to vreme nisam nigde mogao da nadjem sa kratkim, tako da ih vozim.
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
misaxtr wrote:"kombinaciji veliki-veliki
i menjac ce da se raspe u delice."
Greska - nista se nece raspasti - ni menjac, ni ram, ni kuka, ni tocak, ni zice...nije to stakleno! Dakle kao prvo, izdrzava, kao drugo, ko to vozi kombinaciju najveci - najveci???
Kada pretegnes menjac lancem,stojeci svojom tezinom na pedali,
lomis ga garantovano! ja nisam probao,ali drugi jesu ..
Ko koristi ? Retko ko,ali desava se.
I obicno iz greske.
A ne shatimo to bukvalno veliki/veliki - mali/mali
to situacije ce doci uvek kada prekoracis limit kapacitata menjaca
Da li je to napred najveci,a nazad mozda 2;3 ili 4. brzina
to zavisi ok kapaciteta kaveza,i razlike zupcanika koji su u pitanju.
Vozi lik recumbent trajk sa 4 sajbne napred
standardni trkacki 3ple pogon,sa dodatim mountain quad-om (http://www.abundantadventures.com/mt_triple.html)
covek je ultra log distance trkac (audax type)
Da mu ne bi lanac landarao kada je na najmanjem,
mora da ima znatno kraci lanac nego sto je to na standardnom 3ple pogonu i drumaskoj kaseti.
Krene covek da prebacuje,zajebe ze i umesto na nize,presalta na veliku sajbnu (na kaseti je lanac negde na sredini)
istog trenutka se cuje lomljava odpozadi,
i dlokira zanji tocak (ima tri tocka,pa se nije prosuo po asfaltu i pao pod kamion)
Rezultat greske je izlomnjen menjac i kuka,
izlomljeno par zbica,i pre vremena zavrsena trka.
Menjac ne moze da izdrzi silu tela od xx kila + plus skakanje sa tom tezinom po pedali.
Veoma jednostavno.
Da nije tako,ne bi bilo potrebe za proizvodnjom razlicitih duzina kaveza,
a ni potrebe za deklarisanjem njegovog kapaciteta (bilo totalno,bilo samo za kasetu)
kao ni potrebe za podesavanjem duzine lanca.
misaxtr wrote: "Kratki kavez moze samo sa dva lancanika napred"
Uh, ovo je tek pogresno, pa da je tako, MTB nikada ne bi ni imao menjace sa kratkim kavezom!!!
heh kao sto rekoh,kapacitet shimanovog kratkog mbt kaveza (sg)je 33z i to je TOTAL capacity !
Znaci zbir ralizke izmedju najveceg i najmanjeg zuba,napred i nazad.
Prm.(najveci raspon prenosnih odnosa kod sadasnje tehnologije)
Pogon 44-22 sledi> 44-22=22 (zubca razlike napred)
kaseta 34-11 sledi> 34-11=23 (zubaca razlike nazad)
Dakle 22+23=45 zubaca ukupne razlike,tzn "total capacity" (45z capacity-SGS kavez,iliti "dugacki")
Da li ce kapacitet biti manji ili veci,zavisi samo i jedino od duzine kaveza.
Ako uzmemo sada za primer samo dva lancnika napred,a na mesto treceg ide "bashring" dakle standardna downhill/freeride varijanta ili vec po zelji ..
Pogon 32-22 sledi> 32-22=10z
kaseta 34-11 sledi> 34-11=23
10+23=33z ! slucajnost mozda ?
Stavimo sad kratki kavez(33z kapacitet) na tu prvu kombinaciju:
Pogon 44-22 >> 44-22=22z
Kaseta 34-11 >> 34-11=23z
hmmm,imamo 22+23 sto je 45,a mi imamo samo 33 ?
Desava se sledeca stvar:
22+11=33 dakle nazad je dozvoljena razlka od samo 11zubaca izmedju najmanjeg i najveceg.
11z je najmanji,dodajmo 11z koliko imamo lufta do 33z
11+11=22z
ako lanac podje na vise od zubcanika od 22 zuba
(naravno podrazumevamo da je duzina lanca podesena pravilom "veliki+veliki+1link" i da je napred na najvecem lancaniku)
vec na zubcaniku od 23z lanac preteze menjac,i dolazi do opisane lomljave.
23 zuba,koja to bese brzina na kaseti ? Uzmimo Shimano LX/XT kao primer.
Treca brzina je 24z,cetvrta 21.
Dakle ubacite u trecu sa lancem na najvecem zubcaniku i lomljava.
Koliko cesto bivate u trecoj brzini nazad sa lancem na najvecem lancaniku napred ? Dovoljno cesto,a oni koji "ne vole" da menjaju veoma veoma cesto ..
Ko ima bicikala i para na bacanje,neka proba sam ako ne veruje.
Naravno,mogu da se naprave raznorazne kombinacije velicina i broja zubcanika na pogonu/kaseti
ali moraju svi da budu u okviru kapaciteta kaveza menjaca.
Moze naravno da se on "zaobidje",kao sto je taj lik sa svojim cetvrtim lancanikom napred,ali kako ubodes pogresno brzine - dovidjenja,prijatno.
Ne zaboravimo koja je jedina i osnovna funkcija kaveza:
da se "obracuna" sa viskom lanca,koji nastaje kod menjenja vrzina,
tj. da ga SKRACUJE
Kod svake kombinacije koja je manja od veliki/veliki,kavez intervenise.
Kako se smanjuju zubcanici na pogonu i kaseti,
tako se kavez pod uticajem opruge pomera u nazad,
i "mota" lanac u oblik slova Z
sto se vise smanjuju zubcanici,
to se vise "zatvara" to slovo Z
E kada dodje do kraja svojeg kapaciteta,
ide jos dalje,i donji tockic(plasticni zubcanik na kavezu menjaca)
pocinje da biva iznad gornjeg,i tada lanac cese sam o sebe,
ili se visak lanca mlitavi na dole,potpuno nekontrolisano,
jer ga nista ne zateze.
Svako normalan ko se malo zagleda u svoj menjac
dok okrece pedale i menja brzine ce to da vidi.
Nije to nikakava nauka.
misaxtr wrote: "kod kombinacija srednji/mali-mali
dolaziti do situacije da kavez ne moze da nategne lanac koliko treba,
oticice do krajnjeg polozaja,"
Takodje greska, ne postoji kombinacija kakda kavez ne moze da odreaguje kako treba!
hahaha !! Ajd vazi ..
U gore napisanom objasnjenju principa rada kaveza se vidi da itekako postoji ta kombinacija.
Imaj veci kapacitet nego kapacitete menjaca,
i na jednom kraju kavez nece raditi svoj posao.
I desice se dve stvari,u zavisnosti od duzine lanca.
Ili ce na kombinaciji veliki/veliki dolaziti do situacije da je lanac prekratak,
ako jeste prekratak.
Ili ce se na kombinaciji mali/mali lanac mlitaviti i raditi ko zna sta,
jer je lanac predugacak,odnosno kavez ne moze da ga "skrati" povecanjem tog slova Z
ma jok .. predugacak lanac je predugacak lanac.misaxtr wrote: "lanac ce cesati samo o sebe,ili o kavez/telo menjaca
a da ne pricamo o tome da ce lanac padati i landarati naokolo"
Niti ce lanac da landara niti ce da pada i da "juri" naokolo oko vozaca!
kada je predugacak i kavez nebude mogao da ga pritegne vise,
pocece da landara ..
Da,znam .. ja sam cuveni pisac SF romana ..misaxtr wrote: Ne prave se naravno, ali ovo sto si napisao nema neke velike veze sa stvarnoscu.
misaxtr wrote: Dakle, moj odgovor nije teorija, vec suva praksa iz voznje i sa terena, ne samo sa asvalta!
UH ! al si me sad uplasio !
A ni manje ni vise nego 10 godina iskustva u mtb-ingu
misaxtr wrote: Vozim vec hiljade km kratki kavez, kasetu 11-32, pogon XT 22-32-44 i sve funkcionise besprekorno, kako na trkama, tako i na treninzima!
Moj kum vozi kratki kavez vec godinama i takodje nema nikakvih problema, a da ne govorim o ino - takmicarima.
Zakljucak - ako ne verujes - probaj!
To sto se tebi i tvom Kumu to jos nije desilo,ne znaci da si u pravu.
Bez teorije praksa ne bi postojala.
Kada budes u toj prilici da pricas sa tim svojim inostranim kolegama,
zamoli ih da te upoznaju sa svojim mehanicarima,
pa malo sa njima popricaj na ovu temu.
I ako si hrabar,ponovi im to sto si ovde napisao ..
ali nemoj,molim te,osramotices i to malo obraza sto ova "drzava"" ima ..
Srdacan bajkerski pozdrav
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
misaxtr wrote:Kao sto rece Igor, kratki ide do 33 zuba na kaseti bez problema.
Molio bih da mi se u usta(ekran) NE stavljaju reci koje nisam rekao(napisao)
Rekao sam da je kapacitet kratkog kaveza 33 zuba
33 zuba ukupnog kapaciteta to jeste.
Kapacitet (totalni kapacitet,kako god,sasvim je svejedno) = zbir razlike najveci-najmanji napred, i najveci-najmanji nazad.
Kolika je velicina najveceg zuba na KASETI koji menjac moze da savlada (na koju Misa X.0 aludira u ovom primeru) u ovoj diskusiji nije pominjana uopste.
Ta osobina je kod Shimana izrazena kao "max. rear sprocket" odnosno "min. rear sprocket"
Za one koji se ne snalaze sa engleskim: "najveci zubcanik" i "najmanji zubcanik" koji menjac moze da savlada.
Ta osobina zavisi od duzina TELA menjaca,ne duzine KAVEZA
Molim vas nemojmo brkati te dve,po svojoj funkciji veoma razlicite osobine.
Hvala na posvecenoj paznji
- High_Octane
- Posts: 25
- Joined: 12 Oct 2006, 13:15
- Location: Smederevo
Nemam nameru nikoga ni da plasim niti da pametujem kilometarskim postovima i racunicama, jednostavno, razlika u stavovima i voznji je ocigledna. Neka proceni ona treca strana, pa ako hoce - hoce, ako ne, opet lepo. Ja ga vozim i ne padam, ne pucaju mi delovi i sl.
Ja i Igor smo se vec sporeckavali u proslosti i tada sam takodje resio da se ne spustam na neki nivo bespredmetnih rasprava, pa necu ni sada. Ovo sto si napisao o mom bavljenju mtb-om i ino kolegama smatracu kao tvoj inace dobro svima poznati izricit stav, da ne kazem neku goru formulaciju. Kada vredjas, molim te seti se da se ti i ja nismo nikada ni upoznali zvanicno a kamoli postali prijatelji. Komentare tog tipa zadrzi za sebe, to je osnova kulture. Da polemisemo mozemo, ali ne i da to prebacimo na teren uvreda. Ko ce da osramoti koga nije tvoja stvar niti tvoj problem. Problem je u tome da treba prihvatiti i druge stavove i misljenja, pogotovu ako su ona zasnovana na voznji a ne prospektima, a ti za to nisi sposoban. U stanju si da sate provedes pisuci, ne bi li dokazao nesto. A oni koji me znaju i koji ozbiljino voze bajk, znaju i o cemu ja pricam i sta pricam. Na kraju krajeva, niti imam nameru da tebe u nesto ubedjujem, niti po svaku cenu da isterujem "pravdu". Ko ce sta da vozi, apsolutno nije moja stvar vec svakog ponaosob. A s obzirom da nas i ovde u zemlji (zamisli cuda) ima dosta koji voze ove kombinacije, nastavicemo i dalje da "prkosimo" Igoru koji ima 100-godisnje iskustvo bavljenja biciklizmom.
I da zakljucim: ko hoce neka se bavi racunicama, ja odoh da vozim svoju X9 jeres sa kratkim kavezom i da uzivam u ovim lepim dnima koji traju
Ja i Igor smo se vec sporeckavali u proslosti i tada sam takodje resio da se ne spustam na neki nivo bespredmetnih rasprava, pa necu ni sada. Ovo sto si napisao o mom bavljenju mtb-om i ino kolegama smatracu kao tvoj inace dobro svima poznati izricit stav, da ne kazem neku goru formulaciju. Kada vredjas, molim te seti se da se ti i ja nismo nikada ni upoznali zvanicno a kamoli postali prijatelji. Komentare tog tipa zadrzi za sebe, to je osnova kulture. Da polemisemo mozemo, ali ne i da to prebacimo na teren uvreda. Ko ce da osramoti koga nije tvoja stvar niti tvoj problem. Problem je u tome da treba prihvatiti i druge stavove i misljenja, pogotovu ako su ona zasnovana na voznji a ne prospektima, a ti za to nisi sposoban. U stanju si da sate provedes pisuci, ne bi li dokazao nesto. A oni koji me znaju i koji ozbiljino voze bajk, znaju i o cemu ja pricam i sta pricam. Na kraju krajeva, niti imam nameru da tebe u nesto ubedjujem, niti po svaku cenu da isterujem "pravdu". Ko ce sta da vozi, apsolutno nije moja stvar vec svakog ponaosob. A s obzirom da nas i ovde u zemlji (zamisli cuda) ima dosta koji voze ove kombinacije, nastavicemo i dalje da "prkosimo" Igoru koji ima 100-godisnje iskustvo bavljenja biciklizmom.
I da zakljucim: ko hoce neka se bavi racunicama, ja odoh da vozim svoju X9 jeres sa kratkim kavezom i da uzivam u ovim lepim dnima koji traju
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Pametujem .. hmm .. kako god, nisam jedini koji "pametuje"misaxtr wrote:Nemam nameru nikoga ni da plasim niti da pametujem kilometarskim postovima i racunicama, jednostavno, razlika u stavovima i voznji je ocigledna.
Da li neko pametuje,ili ne, zavisi od stava i ugla iz kog ta osoba sve to gleda,zar ne ?
Elem, potpuno irelevantno.Tu smo da bi pricali o biciklima,a ne o pametovanju.
Kilometarski, pa jeste, ja eto cesto koristim taster "enter"
kako bi taj text imao kakvu-takvu preglednost.
Kilometarski ili kratki, nije mi bitno, dogod se sa njim objasni sta se objasniti htelo.
Racunice su to samo da bi na najprostiji, i najlogicniji nacin
objasnili sve to nekome ko ne zna kako to i zasto, i o cemu se tu uopste radi.
Kako si ti u svom stavu potpuno ismejao sve zakone fizike i matematike, hteo sam da to sto bolje pojasnim.
Radi same diskusije i odbrane mog stava, a najvise zbog toga sto ce to nekome da koristi danas,sutra.
Mozda upravo tim ljudima koji su i postavili pitanje sta i kako kupiti.
Neka oni poslusaju sve strane u diskusiji,pa neka sami odluce,
da li je bitna matematika i fizika,ili necijeg iskustva koje za argument
ima da ponudi samo ja tako vozim,i nista se (jos uvek) nije desilo,dakle smatram da je to 100% ok i svi koji govore suprotno nemaju pojima,tj iskustva
Zivele razlike!
Nismo se sporeckavali nego suprodstavljali stavove.misaxtr wrote: Ja i Igor smo se vec sporeckavali u proslosti i tada sam takodje resio da se ne spustam na neki nivo bespredmetnih rasprava, pa necu ni sada. Ovo sto si napisao o mom bavljenju mtb-om i ino kolegama smatracu kao tvoj inace dobro svima poznati izricit stav, da ne kazem neku goru formulaciju.
To sto sam napisao o tvom bavljenju mtb-om je mozda malo ostro,
ali samo izazvano tvojim bezargumentovanim pobijanjem mog stava.
Namera mi nije bila da te vredjam.Niti sam ikoga ikada vredjao na taj nacin.
Svoje misljenje o bilo kojoj osobi zadrzavam za sebe.
Ali opet, da li nekom izgleda da je nesto uvreda, ili ne,
to opet zavisi od stava, i ugla iz kojeg ta osoba to posmatra.
Kao sto kazes, nismo se ni sreli ni upoznali,dakle kakvog smisla ima vredjanje ?
Video sam te iz daleka jednom,na Vrsackoj Berbi '05 i odmah prepoznao tebe i tvoju Meridu, sa slika koje imas na FotoPic-u
Dakle, ovde smo samo da iznosimo svoje stavove, i polemisemo kada je to potrebno.Nista vise od toga.
Sposoban da uvazavam tudje misljenje jesam,misaxtr wrote: Problem je u tome da treba prihvatiti i druge stavove i misljenja, pogotovu ako su ona zasnovana na voznji a ne prospektima, a ti za to nisi sposoban.
ali da ga prihvatim,kada se sa istim duboko ne slazem,to ne.
Kada bi mi ta osoba argumentima i dokazima pokazala da sam veoma u krivu,naravno da bih o tome duboko razmislio,
i nije iskljuceno da ako shvatim,da zaista nisam u pravu,to i priznam.
misaxtr wrote: U stanju si da sate provedes pisuci, ne bi li dokazao nesto. A oni koji me znaju i koji ozbiljino voze bajk, znaju i o cemu ja pricam i sta pricam. Na kraju krajeva, niti imam nameru da tebe u nesto ubedjujem, niti po svaku cenu da isterujem "pravdu".
Da u stanju sam, pod uslovom da za tako nesto imam vremena.
Trenutno ga eto imam na pretek.
Ne isterujem ja nikakvu pravdu, nego svoj stav, za koji mislim da je 100% na mestu.
A el mozes samo molim te,da mi definises ozbiljno vozenje bajka ?
Sta je to ozbiljno, a sta neozbiljno vozenje bajka ?
Nemam nista protiv tvog izbora, i izbora tvojih kolega.misaxtr wrote: A s obzirom da nas i ovde u zemlji (zamisli cuda) ima dosta koji voze ove kombinacije, nastavicemo i dalje da "prkosimo" Igoru koji ima 100-godisnje iskustvo bavljenja biciklizmom.
A to koliko, i kako se ja bavim biciklizmom je moja stvar,
i ne hvalim se time kako, i koliko dugo vozim, sta vozim,i po kakvim terenima.
misaxtr wrote: I da zakljucim: ko hoce neka se bavi racunicama, ja odoh da vozim svoju X9 jeres sa kratkim kavezom i da uzivam u ovim lepim dnima koji traju
Sve najbolje ti zelim, i mnogo prevezenih kilometara.
Ja cu ipak da ostanem u toploj sobi, nesto mi se na 3 stepena* bas i ne vozi bajs, imam neku sranje jaknu koja ne dise, pa mi sloj ispod nje bude skroz mokar .. a i overshuzove nemam,pa mi mrznu prsti na nogama ..
* - da, ladno ovde majkumu, ali standard ..
`
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Diskusije radi:
Evo sta se desava kada se kavez menjaca nadje medju zbicama:
slika slomljlene kuke i rama se na zalost ne da linkovati, za sliku i celu pricu molim poledajte link.
Ovde nije sasvim jasno zbog cega se to desilo.
Lika sam pitao mailem, i na forumu, ali nikada nisam dobio odgovor.
Imaju ljudi valjda pametnija posle od pisanja - voze
Evo sta na temu kaze americki proizvodjac recumbent trajkova - Big Cat HPV ili ti Catrike
koji je na svojim modelima promenio najveci lancanik sa standardnih 52z na 55z (i time prekoracio kapacitet menjaca za 3z)
kako bi povecao raspon prenosnog odnosa,odnosno dobio "vece brzine"
kako bi donekle kompenzovao manu malog 20" tocka pozadi.
Pominju da je realni kapacitet menjaca veci nego deklarisan,
i to jeste istina,realno ima lufta za 2-3z vise,
ali max paznja mora biti posvecena na korektnu duzinu lanca.
* - copy/paste sa stranice http://www.catrike.com/pg_faqs.htm#trouble
Obratimo paznju da je ovde u pitanju kombinacija 25z razlike napred(za 3z povecana sa "standarda"), i 23z nazad, sa standardnim menjacem dugog kaveza i 45z ukupnog kapaciteta.
Dakle samo za 3z je prekoracen limit.
Kod standardnog mtb pogona, sa menjacem kratkog kaveza i kapaciteta 33z
imamo citavih 12z* prekoracen kapacitet!
* - sa kasetom koja ima 34 za najveci zubcanik
Ako sa 3z prekoracenja imamo "chain slack" (visak lanca)
sta je tek sa 12z ?
Ukoliko pozadi imamo kasetu sa najvecim zubcanikom od 30z(32z)
onda je kapacitet prekoracen za 8z(10z)
Na slikama se jasno vidi o cemu pricam.
Ako je lanac prekratak, i pretegne menjac,
povucice ga ka zbicama/kaseti i ista ce za delic sekunde iskidati kuku i ram,
ako ne i menjac.
I to bez uticaja tezine tela na sve to,dakle samo od guranja pedali nogama.
Ako je lanac predugacak, odnosno kavez menjaca kraci nego sto treba,
lanac ce cesati sam o sebe,i o kavez.
Ovde je kratka diskusija proizisla iz gore citiranog: http://www.bentrideronline.com/messageb ... derailleur
Pricu o slomljenom menjacu i zbicama na trajku u celosti nisam mogao da pronadjem (citao sam je na spoljasnom sajtu,a link je bio negde na 'bentrideronline)
Nasao sam samo fragment na forumu u kome se pominje doticna situacija:
Mislite o tome ..
Pozzzzzzz
Evo sta se desava kada se kavez menjaca nadje medju zbicama:
copy/paste sa stranice http://mediablog.mail2web.com/nutsonben ... 6/05/5034/May 10 , 2005 (Day 282)
End of the trip?
Just before Elliot, we were happily cycling along, minding our own business, with only 20km left to go before stopping for the day. We whizzed down a hill past a nice rest area, with a lot of caravaners waving and watching, when disaster struck. Nic's derauilleur (rear gear system) got caught in his spokes and rotated 270 degrees - much like what Sedef encountered on her bike in Malaysia. Unfortunately Nic was not as lucky as her - the resulting force tore the metal bracket the gear system was attached to - in layman speak the bike frame was broken, and the bike was unrideable!
slika slomljlene kuke i rama se na zalost ne da linkovati, za sliku i celu pricu molim poledajte link.
Ovde nije sasvim jasno zbog cega se to desilo.
Lika sam pitao mailem, i na forumu, ali nikada nisam dobio odgovor.
Imaju ljudi valjda pametnija posle od pisanja - voze
Evo sta na temu kaze americki proizvodjac recumbent trajkova - Big Cat HPV ili ti Catrike
koji je na svojim modelima promenio najveci lancanik sa standardnih 52z na 55z (i time prekoracio kapacitet menjaca za 3z)
kako bi povecao raspon prenosnog odnosa,odnosno dobio "vece brzine"
kako bi donekle kompenzovao manu malog 20" tocka pozadi.
Pominju da je realni kapacitet menjaca veci nego deklarisan,
i to jeste istina,realno ima lufta za 2-3z vise,
ali max paznja mora biti posvecena na korektnu duzinu lanca.
* I'm having trouble with my rear derailleur...it seems as if the chain goes slack in some gear combinations.
Catrikes use a combination of cassette (11-34) and chainrings (30-42-55) that technically exceed the limits of the rear derailleur in terms of wrap capacity. In plain English, this means that the spring-loaded arm on the rear derailleur is only able to take up so much slack in the chain; if the amount of excess chain exceeds the amount the derailleur can take up (wrap up), then the chain will go slack.
The real limits of the derailleur are a bit wider than the published limits, but chain length becomes very critical when approaching these limits. The ideal situation is shown in these photographs. It is okay to have a little bit too much chain, but it is critical that there be enough to accommodate the big cog/big gear combination. Severe damage to the derailleur, derailleur hanger and potentially even the frame could result if an attempt is made to shift into the big/big combination if there isn't enough chain.
* - copy/paste sa stranice http://www.catrike.com/pg_faqs.htm#trouble
Obratimo paznju da je ovde u pitanju kombinacija 25z razlike napred(za 3z povecana sa "standarda"), i 23z nazad, sa standardnim menjacem dugog kaveza i 45z ukupnog kapaciteta.
Dakle samo za 3z je prekoracen limit.
Kod standardnog mtb pogona, sa menjacem kratkog kaveza i kapaciteta 33z
imamo citavih 12z* prekoracen kapacitet!
* - sa kasetom koja ima 34 za najveci zubcanik
Ako sa 3z prekoracenja imamo "chain slack" (visak lanca)
sta je tek sa 12z ?
Ukoliko pozadi imamo kasetu sa najvecim zubcanikom od 30z(32z)
onda je kapacitet prekoracen za 8z(10z)
Na slikama se jasno vidi o cemu pricam.
Ako je lanac prekratak, i pretegne menjac,
povucice ga ka zbicama/kaseti i ista ce za delic sekunde iskidati kuku i ram,
ako ne i menjac.
I to bez uticaja tezine tela na sve to,dakle samo od guranja pedali nogama.
Ako je lanac predugacak, odnosno kavez menjaca kraci nego sto treba,
lanac ce cesati sam o sebe,i o kavez.
Ovde je kratka diskusija proizisla iz gore citiranog: http://www.bentrideronline.com/messageb ... derailleur
Pricu o slomljenom menjacu i zbicama na trajku u celosti nisam mogao da pronadjem (citao sam je na spoljasnom sajtu,a link je bio negde na 'bentrideronline)
Nasao sam samo fragment na forumu u kome se pominje doticna situacija:
Originally Posted by Bent wannabee
To keep it simple and efficient: http://abundantadventures.com/quads.html
just don't do any big-big combos dough if you don't have enough chain
Does someone use this ? Any experience with this thing ?
How to resolve so much chain slack ?
Add a cage from a deraileour as return side idler/chain tensioner ?
-------------------------------------------------
`
Pat has one on his Trice Monster with a 17T great-grandmother. Pat writes:
Quote:
What is an issue is, if you want to keep the original rings as well, is finding a mech that will (a) allow enough lateral movement towards the mounting post and (b) have a long enough cage to avoid the chain running across the bottom spar.
(a) I never solved; the low end shimano groupsets came closest(*), allowing the correct chain line, but not enough shift to drop from granny to super-granny, so you stop, back-pedal and push the bottom tube over to go down; up's OK, but you skip from SG to middle and back to G. (*) Neil's 'recommendation' was to get some solid 2" dia. bar and whang a curved dent into the pillar - heathen...
(b) was fixed by having Argos bastardise two mechs, brazing a 4cm extension to the cage. Survived OK for several years so far...
I am contemplating getting one, for a 9" bottom gear, and found myself wondering whether one of those MTB chain retention gadgets (fit behind the BB fixed cup, arm pointing backwards with pulley on the end) would serve to lift the chain high enough to avoid having to footle about with the front derailleur. As a bonus it would also move the right crank a bit further out, creating a bit more space for the front derailleur to play in.----------------------------------------------------------------------
AFAIK he uses a standard rear mech and avoids the extreme combinations. Failure to do so results in the utterance of Harsh Words and rolling about on the floor, as we discovered at the bottom of Rose Grove Lane during the 3 Coasts 600 back in June.
---------------------------------------------------------------------
__________________
Dave Larrington - http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/
Mislite o tome ..
Pozzzzzzz