Sa cim podmazati lanac
Moderator: Moderatori
Sa cim podmazati lanac
Posto sam ja novi u biciklizmu,zanima me sa cim se lanac podmazuje i kada je to potrebno,moze li WD 40
Slobodan
Ne, wd40 je samo za čišćenje (nasprejaš, pa onda vrtiš unazad kroz stisnutu krpu) i izbacivanje vlage.
Ima 303 recepta i 505 sredstava za 'pravo' podmazivanje lanca. Ono što sam naučio od jednog veterana sa neta je smeša negog ulja (moj lični izbor je pao na ulje za LANCE, ali motornih testera - mislim wtf, liči
) i razređivača 1:1.
Posle podmazivanja, razređivač, koji je 'istanjio' ulje dovoljno da se zavuče svuda gde zaista treba da bude, ispari, a gušće i zato teže 'pobegljivo' ulje ostane tamo gde treba.
Naravno, fora je namazati zglobne delove lanca, sve ono što se pomera i savija. Ako je to namazano, ostalo može i suvo da bude
Moja tehnika podmazivanja: uzmem pomenutu smešu u špric, vrtim pedale unazad, i podmazujem preko nekog od zadnjih zupčanika. Pritisnem klip šprica palcem tako da minimalno curi, na kap.
Prinesem ivicu šprica toliko blizu lancu da ga svaka od onih 'kvrga' na kraju karike (gde su i bitna mesta za podmazivanje) udari. Pritiska od udara, u kombinaciji sa pritiskom na klip lansira kapljicu baš tamo gde treba. 3-4 okreta lanca podmazujem levu stranu karika, 3-4 desnu, i to je to. Polse toga imaš lanac podmazan po zglobovima i minimalno zasvinjen tamo gde ulje samo pomaže prljavštini da se nataloži.
Ceo zahvat traje 40 sekundi pod uslovom da već imaš pun špric
O 'naprednijem' održavanju lanca (čime ga oprati i kako) imaš dosta toga napisano, prekopaj malo stare rasprave.
A lanac se idealno podmazuje posle svake vožnje, mada, ako voziš po suvom i čistom asfaltu, možeš da se izvučeš i 4-5 vožnji bez doržavanja. Grganje po prašini, blatu, PESKU! zahteva i obavezno podmazivanje ODMAH po završetku vožnje, a i detaljnije zahvate, o kojima ćeš čitati u pomenutoj arhivi.
Ima 303 recepta i 505 sredstava za 'pravo' podmazivanje lanca. Ono što sam naučio od jednog veterana sa neta je smeša negog ulja (moj lični izbor je pao na ulje za LANCE, ali motornih testera - mislim wtf, liči

Posle podmazivanja, razređivač, koji je 'istanjio' ulje dovoljno da se zavuče svuda gde zaista treba da bude, ispari, a gušće i zato teže 'pobegljivo' ulje ostane tamo gde treba.
Naravno, fora je namazati zglobne delove lanca, sve ono što se pomera i savija. Ako je to namazano, ostalo može i suvo da bude

Moja tehnika podmazivanja: uzmem pomenutu smešu u špric, vrtim pedale unazad, i podmazujem preko nekog od zadnjih zupčanika. Pritisnem klip šprica palcem tako da minimalno curi, na kap.
Prinesem ivicu šprica toliko blizu lancu da ga svaka od onih 'kvrga' na kraju karike (gde su i bitna mesta za podmazivanje) udari. Pritiska od udara, u kombinaciji sa pritiskom na klip lansira kapljicu baš tamo gde treba. 3-4 okreta lanca podmazujem levu stranu karika, 3-4 desnu, i to je to. Polse toga imaš lanac podmazan po zglobovima i minimalno zasvinjen tamo gde ulje samo pomaže prljavštini da se nataloži.
Ceo zahvat traje 40 sekundi pod uslovom da već imaš pun špric

O 'naprednijem' održavanju lanca (čime ga oprati i kako) imaš dosta toga napisano, prekopaj malo stare rasprave.
A lanac se idealno podmazuje posle svake vožnje, mada, ako voziš po suvom i čistom asfaltu, možeš da se izvučeš i 4-5 vožnji bez doržavanja. Grganje po prašini, blatu, PESKU! zahteva i obavezno podmazivanje ODMAH po završetku vožnje, a i detaljnije zahvate, o kojima ćeš čitati u pomenutoj arhivi.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
RELIGIOZNO PITANJE !!
Kao sto kolega rece,ima 303 recepta i 505 sredstava ..
Ali nista bez stare dobre svinjske masti.
Rastopis 3 supene kasike masti u serpicu,kada se istopi skines sa sporeta,
najbolje se topi na smederevcu i bukovom drvetu,
i onda potopis lanac unutra i ostavis dok mast ne pocne da se zgusnjava.
Naravno podrazumeva se da si lanac pre toga doobro ocistio naftom skinutom sa Rumunskg broda na Dunavu,i namazao proslogodisnjom slaniom po povrsini spoljasnjih linkova posle ciscenja naftom (slanina uklanja neprijatan miris nafte).
Lanac izvadis iz masti,ostavis da se "prosusi",zatim montiras na bajk,
i provuces kroz krpu kako bi skinuo visak masti.
I to je to
zastita traje oko 150km po asfaltu,bilo kisa,bilo sneg,
a na makadamu,pesku i prasini traje oko 100km
malo se navata pesak i zvezdana prasina,koja onda "peskira" lanac.
Dakle za ofroad nije ba spogono,ali za uslove bez prasine je super.
Btw Flojd Lendis je koristio isti sistem na Tour de France-u ove godine,
i zato je ustvari i pobedjivao,i osvojio medalju,a ne zbog dopinga kako se navodi u optuzbama .. no vegeterijanci su skovali zaveru,i podmetli mu neke hemikalije u urin,kako bi sprecili masovno ubijanje svinja radi vrhunskih rezultata u pro biciklizmu.
Naime njegovi mehanicari su navodno vrdili da su gubici usred frikcije lanca svedeni na samo 0,037 % (posdestimo da teflonski namaz pravi gubitak od 2% snage usled frikcije lanca)
!!!!
`
Kao sto kolega rece,ima 303 recepta i 505 sredstava ..
Ali nista bez stare dobre svinjske masti.
Rastopis 3 supene kasike masti u serpicu,kada se istopi skines sa sporeta,
najbolje se topi na smederevcu i bukovom drvetu,
i onda potopis lanac unutra i ostavis dok mast ne pocne da se zgusnjava.
Naravno podrazumeva se da si lanac pre toga doobro ocistio naftom skinutom sa Rumunskg broda na Dunavu,i namazao proslogodisnjom slaniom po povrsini spoljasnjih linkova posle ciscenja naftom (slanina uklanja neprijatan miris nafte).
Lanac izvadis iz masti,ostavis da se "prosusi",zatim montiras na bajk,
i provuces kroz krpu kako bi skinuo visak masti.
I to je to

a na makadamu,pesku i prasini traje oko 100km
malo se navata pesak i zvezdana prasina,koja onda "peskira" lanac.
Dakle za ofroad nije ba spogono,ali za uslove bez prasine je super.
Btw Flojd Lendis je koristio isti sistem na Tour de France-u ove godine,
i zato je ustvari i pobedjivao,i osvojio medalju,a ne zbog dopinga kako se navodi u optuzbama .. no vegeterijanci su skovali zaveru,i podmetli mu neke hemikalije u urin,kako bi sprecili masovno ubijanje svinja radi vrhunskih rezultata u pro biciklizmu.
Naime njegovi mehanicari su navodno vrdili da su gubici usred frikcije lanca svedeni na samo 0,037 % (posdestimo da teflonski namaz pravi gubitak od 2% snage usled frikcije lanca)

`
Last edited by IRalic on 23 Feb 2007, 17:34, edited 2 times in total.
Samo bih ubacio da mi se za ribanje više sviđa Mišina receptura sa nitro razređivačem, benzin brate smrdi do neba a dospe li ti na ruke, i do pakla.
Mada po servisima mahom koriste tu prokletu naftu, svi bicikli im smrde na nju.
Jedan ortak kupio neki krš pa odneo kod Bozzara na čišćenje, i onda ga uterao u sobu za prvo veče dok ne osmisli raspored. Ujutro su ga našli u tripu od benzinskih isparenja
...
Naravno, ovde se sad uvlači i priča o alatljici za skidanje lanca (koja je inače veeeeoma korisna spravica ako ti lanac pukne daleko od doma svog, a i inače) i powerlink karikama
Mada po servisima mahom koriste tu prokletu naftu, svi bicikli im smrde na nju.
Jedan ortak kupio neki krš pa odneo kod Bozzara na čišćenje, i onda ga uterao u sobu za prvo veče dok ne osmisli raspored. Ujutro su ga našli u tripu od benzinskih isparenja

...
Naravno, ovde se sad uvlači i priča o alatljici za skidanje lanca (koja je inače veeeeoma korisna spravica ako ti lanac pukne daleko od doma svog, a i inače) i powerlink karikama

lanac
Za ciscenje koristim FAMIN (1 litar 200 dinara na benziskoj pumpi)
Zasto:
perfektan odmascivac ,jeftin, lako se ispira vodom i neostavlja neprijatan miris.
podmazivanje:
Teflonski sprej,dobra stvar za gradske i asfaltne voznje ali nije dugotrajan. Teflon nije uspeo da izdrzi ni jednu ozbiljnu planinsku turu a da vec posle 20-30 km lanac ne procvili.
Druga stvar koju koristim za ozbiljne i duze voznje po terenu je sinteticko ulje za automobile koje je inace dovoljno retko i zadrzava podjednaki viskozitet i zimi i leti. Cena 1l oko 10 evra. Najgori moguci uslovi za lanac i lancanike na biciklu su voznja po pesku. Pre neki dan smo Sale ,Goran i ja vozili turu od 50 km na Deliblatskoj pescari i prvi put mi je lanac posle celodneve voznje ostao sasvim solidno mastan i potpuno tih .U gradskim uslovima lanac izdrzi i do 200 km.
WD 40 nije lubrikant te se ne preporucuje za podmazivanje lanaca.
Moze da posluzi za ciscenje ili razradjivanje odredjenih sklopova.
Zakljucak:
Netreba se previse opterecivati ovakvim stvarima .Svako retko masinsko ulje zavrsice posao . Svima koji su skoro poceli da voze bajs zelim da menjaju bar dva lanca po sezoni.Potrebno je da znas da posle nekoliko hiljada km i najkvalitetniji lanac ide u djubre a prilikom drugog menjanja sa njim obicno putuje i kaseta.
Željko
Zasto:
perfektan odmascivac ,jeftin, lako se ispira vodom i neostavlja neprijatan miris.
podmazivanje:
Teflonski sprej,dobra stvar za gradske i asfaltne voznje ali nije dugotrajan. Teflon nije uspeo da izdrzi ni jednu ozbiljnu planinsku turu a da vec posle 20-30 km lanac ne procvili.
Druga stvar koju koristim za ozbiljne i duze voznje po terenu je sinteticko ulje za automobile koje je inace dovoljno retko i zadrzava podjednaki viskozitet i zimi i leti. Cena 1l oko 10 evra. Najgori moguci uslovi za lanac i lancanike na biciklu su voznja po pesku. Pre neki dan smo Sale ,Goran i ja vozili turu od 50 km na Deliblatskoj pescari i prvi put mi je lanac posle celodneve voznje ostao sasvim solidno mastan i potpuno tih .U gradskim uslovima lanac izdrzi i do 200 km.
WD 40 nije lubrikant te se ne preporucuje za podmazivanje lanaca.
Moze da posluzi za ciscenje ili razradjivanje odredjenih sklopova.
Zakljucak:
Netreba se previse opterecivati ovakvim stvarima .Svako retko masinsko ulje zavrsice posao . Svima koji su skoro poceli da voze bajs zelim da menjaju bar dva lanca po sezoni.Potrebno je da znas da posle nekoliko hiljada km i najkvalitetniji lanac ide u djubre a prilikom drugog menjanja sa njim obicno putuje i kaseta.
Željko