pomoc sa opravkom
Moderator: Moderatori
-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57
pomoc sa opravkom
e ljudi posto sam ja ovde nov(najduza ,,tura" 4-5 krugova oko ade+od moje kuce-dunavski kej do ade=7km)da se zakljuciti da nista ne znam o popravci ali bas nista(zamena gume ili krpljenje iste),a na forumu sve sto sam naso je o podmazivanju lanca i vadjenju sticne pa bih zamolio za jedan dopisni kurs opravke i odrzavanja.vec imam iskustva sa alatom ali ne na polju opravke bicikla.zamolio bi da pocnemo od kocnica(v-brake) i od tockove za koje mislim da su malo krivi(koci mi tocak a paknovi se provereno vracaju).nijedan serviser ne zna da mi namesti kocnice kako valja osim jednog kog je tesko navatati a i 200 din za namestanje kocnice...
Kakav si sa engleskim? Imaš tone i tone sajtova koji se bave time. Npr. http://www.parktool.com/repair/ a malo guglanja lako nalazi još dosta toga.
-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57
sa engleskim sam ekstra ali ima jedan problem jer ce na nos da mi izadje.imam komsinicu iz engleske koja zivi vec 20 god. ovde i na srpskom zna samo da psuje pa onda svaki dan se sa njom sporazumevam na engleskom jer u kuci samo ja i sestra znamo engleski,skoro sam nesto prevodio caletu za poso i smorio sam se,po ceo dan guglam i trazim razne sajtove(opet na engleskom) o stvarima koje me zanimaju.jednom sam se izleteo pa sam poceo po kuci da pricam na engleskom.pa sam zato pito da mi pomogne neko ako je dokon.
-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57
Onda javi šta te buni. Prilika je da neko/većina ovde zna na šta se odnosi.
Ajd' da budem dokon:
Krpljenje gume:
1. Skini gumu
Ovo može da bude prava agonija ako imaš dubok obruč i/ili gumu malog/njeg poluprečnika, i preporučuje se da nabaviš skidač gume, služi da lomiš njega umesto prstiju i da ne koristiš šrafcigere i slične priručne stvari.
Gumu nije potrebno skidati celu - dovoljno je samo da smakneš jednu stranu sa obruča, da možeš da izvadiš unutrašnju, ili samo mali deo - ako tačno znaš gde ti je probušena unutrašnja (npr. kad ti uleti ekser).
Kako se se skida? Na odabranom mestu uguraš između gume i obruča nešto (poželjno skidač) i 'izvadiš' rub gume napolje. Onda tim istim skidačem (ili drugim, prvi fiksiraš za žbicu da drži 'otvor') 'oparaš' gumu, tj guraš ga ka/od sebe, kako ti lakše, tako da rub gume izlazi izvan obruča. To ti je to.
Podrazumevam da si ispustio gumu
Kako locirati rupu ako se ne vidi?
Univerzalno - napumpaj pa u lavor, vidi se gde izlaze mehurići.
Na terenu, kad nema lavora - napumpaj pa usne i uvo do gume, ili ćeš čuti gde šišti, ili ćeš osetiti strujanje vazduha.
Krpljenje:
Pre nego što probušiš gumu odeš i kupiš lepak za gumu i ORIGINAL tip-top flekice - ili ceo tip-topov komplet. Ima na buvljaku, a ima i u radnjama sa biciklama.
Dakle.
Očistiš/išmirglaš finom šmirglom prostor oko rupe. Naneseš lepak na taj prostor u tankom premazu.
Uzmeš flekicu. Staviš istu količinu lepka i na nju, po CELOJ površini.
A, da - na koju stranu flekice? - onu koja je ostala gola kad si je otvorio. Drugu stranu ne skidaj još uvek.
Uputstvo kaže da malo čekaš pre nego što zalepiš, ja to 'čekaš' svedem na 5-10 sekundi. Onda zalepim.
Obično je i pola flekice dovoljno da zatvori rupu.
Drži 30ak sekundi.
Pažljivo skini 'celofan' sa flekice. Vidi jesu li ivice uhvatile. Ako je sve ok, to je to. Ispusti vazduh, vrati unutrašnju na mesto, vrati spoljašnju ma nesto.
Kad napumpavaš gumu - nikad ne pumpaj odmah do kraja. Kad više nije 'gnjecava' uhvati rukama za spoljašnju, pa je promrdaj levo-desno u odnosu na obruč. Spašava stvart ako je unutrašnja slučajno ostala uštinuta između spoljne i obruča dok si ih montirao nazad. Kad to odradiš, napumpaj do kraja.
Štelovanje kočnica:
1 - dobro podmaži sajlu celom dužinom, nekim laganim uljem. Kad budeš menjao sajlu, možeš da je pre guranja u bužire (ono crno kroz šta sajla prolazi na krivinama) 'impregniraš' vazelinom.
Ako si korigovao dužinu sajle preko onih zavrtanja na ručkama kočnica - zavrni ih sve nazad.
Otpusti sajlu tako da možeš da je povučeš rukom bez mnogo napora, ali da ne može da 'izleti' iz kočnice.
Rukom stisni kočnice uz obruč. Drugom rukom izvuci kraj sajle koliko možeš (najlakše je ovo uraditi kleštima) napolje.
I dalje držeći kočnice, drugom rukom stisni ručku kočnice do položaja u kojem bi voleo da ti kočnice hvataju punom površinom (lično više volim mali hod) Onda je pusti. Videćeš da se sajla malo povuka nazad kad je ručka povukla. Sad uzmi i dotegni onaj šraf koji si otpustio.
Možeš da pustiš kočnice
Probaj kako to izlgeda 'pod rukom'.
Korekcija paknova
Otpusti paknove, tako da mogu malo da mrdaju u mestu - ili i da se pomeraju gore-dole u zavisnosti od toga koliko moraš da ih koriguješ. Otkači sajlu (kao kad skidaš točak)
Vidi kako paknovi naležu na obruč. Koriguj ugao i visinu kako je potrebno - da ne kače gumu, da ne idu ispod kočione površine obruča. Radiš svaki psoebno, naravno.
Kad si ga namestio kako treba, ovlaš ga ponovo dotegni. Onda namesti palac na zadnji kraj pakna - da ne može da se pomeri - pa ga dobro dotegni.
Vrati sajlu na mesto
Poslednja stvar - ispravka položaja kočnica u odnosu na obruč. Klješta mogu da stoje i pravo i krivo, ali je štos da paknovi ne dodiruju obruč kad ne koče ('ajde) i, ako je moguće, da obe strane klješta podjednako šetaju kad se koči.
Videćeš jedan šraf kod mesta gde se kočnica naglavljuje na ram. On određuje koliko je ta stran klješta nategnuta. Gledaš u kočnice i stisneš ručku. Vidiš koja strana klješta manje šeta, pa popravi otpuštanjem suprotne strane i dotezanjem te koja manje ide, ili kako je već najzgodnije.
To ti je to. Malo eksperimentiši. Glavno je da znaš da nemaš šta da pokvariš. Prvi 'servis' će verovatno da potraje, dok ne uđeš u šemu, posle će da ide lakše.
Eto, za početak.
Ajd' da budem dokon:
Krpljenje gume:
1. Skini gumu

Gumu nije potrebno skidati celu - dovoljno je samo da smakneš jednu stranu sa obruča, da možeš da izvadiš unutrašnju, ili samo mali deo - ako tačno znaš gde ti je probušena unutrašnja (npr. kad ti uleti ekser).
Kako se se skida? Na odabranom mestu uguraš između gume i obruča nešto (poželjno skidač) i 'izvadiš' rub gume napolje. Onda tim istim skidačem (ili drugim, prvi fiksiraš za žbicu da drži 'otvor') 'oparaš' gumu, tj guraš ga ka/od sebe, kako ti lakše, tako da rub gume izlazi izvan obruča. To ti je to.
Podrazumevam da si ispustio gumu

Kako locirati rupu ako se ne vidi?
Univerzalno - napumpaj pa u lavor, vidi se gde izlaze mehurići.
Na terenu, kad nema lavora - napumpaj pa usne i uvo do gume, ili ćeš čuti gde šišti, ili ćeš osetiti strujanje vazduha.
Krpljenje:
Pre nego što probušiš gumu odeš i kupiš lepak za gumu i ORIGINAL tip-top flekice - ili ceo tip-topov komplet. Ima na buvljaku, a ima i u radnjama sa biciklama.
Dakle.
Očistiš/išmirglaš finom šmirglom prostor oko rupe. Naneseš lepak na taj prostor u tankom premazu.
Uzmeš flekicu. Staviš istu količinu lepka i na nju, po CELOJ površini.
A, da - na koju stranu flekice? - onu koja je ostala gola kad si je otvorio. Drugu stranu ne skidaj još uvek.
Uputstvo kaže da malo čekaš pre nego što zalepiš, ja to 'čekaš' svedem na 5-10 sekundi. Onda zalepim.
Obično je i pola flekice dovoljno da zatvori rupu.
Drži 30ak sekundi.
Pažljivo skini 'celofan' sa flekice. Vidi jesu li ivice uhvatile. Ako je sve ok, to je to. Ispusti vazduh, vrati unutrašnju na mesto, vrati spoljašnju ma nesto.
Kad napumpavaš gumu - nikad ne pumpaj odmah do kraja. Kad više nije 'gnjecava' uhvati rukama za spoljašnju, pa je promrdaj levo-desno u odnosu na obruč. Spašava stvart ako je unutrašnja slučajno ostala uštinuta između spoljne i obruča dok si ih montirao nazad. Kad to odradiš, napumpaj do kraja.
Štelovanje kočnica:
1 - dobro podmaži sajlu celom dužinom, nekim laganim uljem. Kad budeš menjao sajlu, možeš da je pre guranja u bužire (ono crno kroz šta sajla prolazi na krivinama) 'impregniraš' vazelinom.
Ako si korigovao dužinu sajle preko onih zavrtanja na ručkama kočnica - zavrni ih sve nazad.
Otpusti sajlu tako da možeš da je povučeš rukom bez mnogo napora, ali da ne može da 'izleti' iz kočnice.
Rukom stisni kočnice uz obruč. Drugom rukom izvuci kraj sajle koliko možeš (najlakše je ovo uraditi kleštima) napolje.
I dalje držeći kočnice, drugom rukom stisni ručku kočnice do položaja u kojem bi voleo da ti kočnice hvataju punom površinom (lično više volim mali hod) Onda je pusti. Videćeš da se sajla malo povuka nazad kad je ručka povukla. Sad uzmi i dotegni onaj šraf koji si otpustio.
Možeš da pustiš kočnice

Probaj kako to izlgeda 'pod rukom'.

Korekcija paknova
Otpusti paknove, tako da mogu malo da mrdaju u mestu - ili i da se pomeraju gore-dole u zavisnosti od toga koliko moraš da ih koriguješ. Otkači sajlu (kao kad skidaš točak)
Vidi kako paknovi naležu na obruč. Koriguj ugao i visinu kako je potrebno - da ne kače gumu, da ne idu ispod kočione površine obruča. Radiš svaki psoebno, naravno.
Kad si ga namestio kako treba, ovlaš ga ponovo dotegni. Onda namesti palac na zadnji kraj pakna - da ne može da se pomeri - pa ga dobro dotegni.
Vrati sajlu na mesto

Poslednja stvar - ispravka položaja kočnica u odnosu na obruč. Klješta mogu da stoje i pravo i krivo, ali je štos da paknovi ne dodiruju obruč kad ne koče ('ajde) i, ako je moguće, da obe strane klješta podjednako šetaju kad se koči.
Videćeš jedan šraf kod mesta gde se kočnica naglavljuje na ram. On određuje koliko je ta stran klješta nategnuta. Gledaš u kočnice i stisneš ručku. Vidiš koja strana klješta manje šeta, pa popravi otpuštanjem suprotne strane i dotezanjem te koja manje ide, ili kako je već najzgodnije.
To ti je to. Malo eksperimentiši. Glavno je da znaš da nemaš šta da pokvariš. Prvi 'servis' će verovatno da potraje, dok ne uđeš u šemu, posle će da ide lakše.
Eto, za početak.
-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57
Re: pomoc sa opravkom
...da se zakljuciti da nista ne znam o popravci ali bas nista(zamena gume ili krpljenje iste)
mali nesporazum tekst u zagradi znaci sta znam moja kriica jer me mrzelo dadodam rec koja bi pojasnila znacenje ali hvala u svakom slucaju i hvala za kocnice
mali nesporazum tekst u zagradi znaci sta znam moja kriica jer me mrzelo dadodam rec koja bi pojasnila znacenje ali hvala u svakom slucaju i hvala za kocnice
-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57
Svaki zadnji menjač ima dva šrafa za graničavanje otklona, pa bio on šimanov, sramov, santurov, kampanjolov, ili Novaka kovača.crazy biker wrote:oni izrazi sa brojkama slovima i raznim markama delova

Javi da li ti škrpe paknovi kad namestiš, da vidimo hoćemo li i da ih nameštamo pod uglom u odnosu na obruč

-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57