Ako ste siti prljavih nogavica i spadanja lanca evo jedan interesantan vid prenosa...
http://www.dynamicbicycles.com/chainless/index.php
Ali nisu to samo makine za gradsku voznju ima i nesto za offroad...
http://www.dynamicbicycles.com/buy/Bikes.php?prodid=70
i full suspension...
http://www.dynamicbicycles.com/buy/Bikes.php?prodid=47
Chainless tehnology
Moderator: Moderatori
Chainless tehnology
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
Re: Chainless tehnology
Zvuči sjajno, zaista prava revolucija. Konačno da neko izmisli nešto instinski korisno! Eh, kad bi još moglo da se dobije po onoj ceni od $ 0.00 koja je navedena na slici... 

-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Chainless tehnology
Pogon na kardan - nista novo! Takav prenos na biciklu postoji od kad je kardana 
Ali zadnjih godina je postlo ponovo popularno, jer su konacno nable sa unutrasnjim brzinama dobile dovoljno sirok prenos
da takav bicikl bude upotrebljiv i van Holandije
Ali i dalje imamo problem sa tih 8 brzina pozadi, doduse Shimano uskoro treba da izbaci Alfine sa 11 brzina i sirim rasponom prenosa,ali ni to nece biti dovoljan raspon za mtb.
Koliko mi je poznato niko jos ne nudi na ovakvim biciklima opciju unutrasnjeg prenosa i na prednjem pogonu,
te je ceo koncept za bicikl koji ce se koristiti u uslovima kakvim ga mi koristimo - besmislen.
Osim naravno ako vam je dosta samo tih 8 brzina
tj. zamisi da sve vreme vozis na maloj sajbni 
Naravno napred se moze to resiti bez vecih problema, i resenja kod lancem pogonjenih bicikala postoje odavno,
npr. svajcarski Schlumf drive, ali kao prvo kosta 500ak eura u standardnoj lancanoj verziji,
a drugo i tezak je ko tuc, te tesko da bi pomogao ionako vec 1,5-2kg povecane tezine kardan bajka u odnosu na klasican lancani pogon sa brzinama.
Ali kod bicikla cija upotreba odgovara ogranicenom rasponu prenosa, a veoma je bitno lako odrzavanje,
odnosno cinejnica da malo sta tu ima da se odrzava, osim periodicnih promena ulja,
kardan ima savrsen smisao - eksploatacija za nula odrzavanja u svim vremenskim uslovima, ciste pantalone i tome slicno
Kad vec pricamo o tome, bolje i lakse resenje bi bio zupcasti kais, koji u zadnje vreme takodje postaje popularan,
zahvaljujuci napredku teknologije izrade kaiseva, ali naravno u saradnji sa istom takvom zadnjom glavom, i necemu nalik na Schlumf drive,
sto opet dodaje tezinu, ali i cenu pre svega ..
Mada kod takvog sistema, i obican lanac moze sasvim lepo da radi i da dugo traje uz dosta manje odrzavanje nego kod klasicnog prenosa lancem sa svim tim zubcanicima i menjacima koji su izlozeni vremenskim uslovima ..
A kada njih nema, takav lanac moze i da se "oklopi" i tako dodatno zastiti od spoljnih uticaja,
sto svakako ima vise smisla nego kardan ..
Pozzz

Ali zadnjih godina je postlo ponovo popularno, jer su konacno nable sa unutrasnjim brzinama dobile dovoljno sirok prenos
da takav bicikl bude upotrebljiv i van Holandije

Ali i dalje imamo problem sa tih 8 brzina pozadi, doduse Shimano uskoro treba da izbaci Alfine sa 11 brzina i sirim rasponom prenosa,ali ni to nece biti dovoljan raspon za mtb.
Koliko mi je poznato niko jos ne nudi na ovakvim biciklima opciju unutrasnjeg prenosa i na prednjem pogonu,
te je ceo koncept za bicikl koji ce se koristiti u uslovima kakvim ga mi koristimo - besmislen.
Osim naravno ako vam je dosta samo tih 8 brzina


Naravno napred se moze to resiti bez vecih problema, i resenja kod lancem pogonjenih bicikala postoje odavno,
npr. svajcarski Schlumf drive, ali kao prvo kosta 500ak eura u standardnoj lancanoj verziji,
a drugo i tezak je ko tuc, te tesko da bi pomogao ionako vec 1,5-2kg povecane tezine kardan bajka u odnosu na klasican lancani pogon sa brzinama.
Ali kod bicikla cija upotreba odgovara ogranicenom rasponu prenosa, a veoma je bitno lako odrzavanje,
odnosno cinejnica da malo sta tu ima da se odrzava, osim periodicnih promena ulja,
kardan ima savrsen smisao - eksploatacija za nula odrzavanja u svim vremenskim uslovima, ciste pantalone i tome slicno

Kad vec pricamo o tome, bolje i lakse resenje bi bio zupcasti kais, koji u zadnje vreme takodje postaje popularan,
zahvaljujuci napredku teknologije izrade kaiseva, ali naravno u saradnji sa istom takvom zadnjom glavom, i necemu nalik na Schlumf drive,
sto opet dodaje tezinu, ali i cenu pre svega ..
Mada kod takvog sistema, i obican lanac moze sasvim lepo da radi i da dugo traje uz dosta manje odrzavanje nego kod klasicnog prenosa lancem sa svim tim zubcanicima i menjacima koji su izlozeni vremenskim uslovima ..
A kada njih nema, takav lanac moze i da se "oklopi" i tako dodatno zastiti od spoljnih uticaja,
sto svakako ima vise smisla nego kardan ..
Pozzz
