Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Kraći i duži izveštaji i putopisi sa vaših putovanja po divljini, bilo planinarskih, bajkerskih ili nekako drugačije koncipiranih

Moderator: Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by IRalic »

Evo nas na jugoistocnoj strani Kucaja :)

Nazalost probijanje od strane Lisina nije uspelo :(
Sneg je mnogo mokar i tezak, i probili smo se citavih 20ak metara ;)
Samo su motorne sanke uspele da prodju, i to jedva izgleda..
Mislim da cemo sutra pokusati iz pravca Radovanske reke da se probijemo do manastira,
jer je sa ove strane jako malo snega, a gde smo sad, na maloj visini skoro da ga i nema.

Sad sedimo u pojeti, vatrica u smederevcu veselo pucketa, a signal MTSa nekako doseze dovde, na moju srecu :)


Pozdrav iz nedodjije ! :D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by bodapro »

hehe, legende ;)

pozdrav veseloj ekipi ;)
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by Gosha »

Pozdrav 'Divljoj hordi' :D koja snima "Divlje horizonte".

Na zalost, rad u Firmi i ovaj put me je sprecio da vam se prikljucim, ne samo sto sam radio u petak, vec sam imao i nestandardnu obavezu bas ovu subotu :( Bar da se normalno zavrsila radna nedelja [petak 16h], uz okolnost vaseg prelaska na "plan B" kako me je i Sale SMS-om obavestio, a i procitasmo svi ovde u sadejstvu Igora i MTS-a :D , mogao sam u subotu ranom zorom da nadoknadim propusteno, da povezem jos nekog zainteresovanog, ali...

Bilo kako bilo, i dalje sam pristalica cak i ovakvih iznenadnih najava, bolje ikakva verovatnoca nego nikakva :D Jednom ce se i meni sve kockice sloziti :D
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by bluealek »

Vratismo se, pa samo ukratko da izvestim šta je i kako bilo. Kao što i Igor reče, iz smera Lisina nije bilo šanse da probijemo blokadu, jer su se protiv tog plana urotila dva faktora koja su jedina (i to u sadejstvu) mogla da nas spreče - najveća količina snega koja je na području Lisina i kanjona Resave pala u poslednjih 30 godina (barem tako tvrde meštani) i činjenica da je ojužilo i da je taj sneg bio mokar, tvrd, ekstremno težak, a kroz takav sneg ako je dublji od 20-ak cm jednostavno nikakve vožnje na točkovima nema, samo guseničari prolaze. A u gornjem toku kanjona Resave snega je bilo 80-ak cm, ako ne i više (bilo ga je osetno više nego u višim delovima planine).

Dan pre našeg nailaska lokalna ekipa iz "Srbijašuma", iz Strmostena, bagerom guseničarom je uspela da probije put kroz kanjon Resave do kraja doline, pod samom Stražom, nekih 15-ak km od rampe u Lisinama. To je značilo da naš plug stupa na scenu tek kad ostanemo bez njihove prtine, odnosno od Vinatovače. Sreli smo ih u Glopu, oko kilometar nizvodno od baraka šumskih radnika nadomak Vinatovače, kako pokušavaju da poprave bager koji je crkao. Tu je bio i Rade iz Strmostena, u čijoj smo lovačkoj kućici na Bobovačkoj reci boravili prošle zime sa ekipom švajcaraca sa kojima je proprćen CEO Kučaj (imate fotke na http://aleksandar.fotopic.net/c1447116.html - snega je bilo slično kao sad, ali sa jednom bitnom razlikom - bio je to rasresit pršić na temperaturi od -15, kroz koji se moglo do dubine vrha haube). Rade je kao iz topa rekao da NEMA ŠANSE da probijemo put zbog mokrog snega na koji se čas posla nasedne. Kilometar i nešto dalje došli smo u priliku da proverimo njegovu teoriju...

Uredno smo namontirali prethodne noći konstruisani plug, pokušali i zaista - sneg je bio previše težak da bi mogao da se gura, a auto je isuviše lako nasedao na taj sneg. Šteta, jer je plug bio metalne konstrukcije, znatno čvršći od onoga koji smo imali sa švajcarcima prošle godine, sa vrlo pametno smišljenim patentom protiv "zakucavanja" u sneg u vidu jednog avionskog točka na samom špicu (videćete na fotkama čim ih okačim). Da smo samo imali normalan, svež sneg, ono bi prošlo do manastira kao lokomotiva ekspresnog voza. Za ovo što smo naumili okasnili smo, zapravo, nekih nedelju dana.

Vraćajući se iz neuspešnog probijanja puta do manastira iz smera Lisina, negde na početku kanjona Resave, sreli smo mati Efrosiniju u Land Roveru, koja je krenula po oca Akakija koji bi trebalo da se spusti motornim sankama do Vinatovače. Bilo nam je krivo što nije stigao ranije, te nismo bili u prilici da se sretnemo s njim dok smo isprobavali plug. Dan je već bio na izmaku, i pristupili smo "planu B", odnosno odlasku do Bojanove kolibe na Radovanskoj reci, oko planine, prišavši iz smera sela Jablanice pod Rtnjem.

Kada smo stigli do Jablanice u neverici smo gledali sneg pored puta, koga praktično nije ni bilo - s druge strane planine, na približno istoj nadmorskoj visini, snega je bilo barem pola metra. Do Bojanove kolibe praktično nikakvog "probijanja" nije ni bilo - dovezli smo se opušteno, putem na kome je pored ogromnih bara ostalih nakon topljenja snega, tek tu i tamo ostala poneka krpa leda. Iako je već uveliko bio mrak, to nam je ulilo optimizam da bismo možda s te strane planine mogli nekako da prođemo do manastira, uprkos vlažnom snegu. I otac Akakije je na manastirskom blogu naveo da je snega u kanjonu Resave bilo daleko više nego gore na planini, tako da smo se ponadali da će iz smera Velike Brezovice (gde se stiže direktno putem u Radovansku reku) sneg možda biti taman dovoljno plitak da naši zverski kramponi mogu nekako da ga savladaju.

Sutradan je osvanuo promenjiv dan - na istoku je probijalo sunce, ali su sa zapada nailazili oblaci koji su ponovo pretili nekakvim padavinama. Kako smo napredovali uz Radovansku reku sneg se pojavio i postepeno ga je bilo sve više, ali je, na našu sreću, i do šumskog gazdinstva na Velikoj Brezovici prošao bager i proprtio put. Prtine je bilo i još oko kilometar levo, na glavnoj Kučajskoj "magistrali" prema manastiru, a onda je zabava počela...

Ovoga puta rešili smo da idemo bez pluga - očigledno je Neši malo dojadilo da svaki put provodi po pola sata sklapajući isti kada nam ustreba. Dubina snega je bila taman tolika da grdosije od 4.0, odnosno 5.2 litara u redukciji mogu nekako, urlajući da se probijaju. Prošli smo Groš Rajka i spustili se u dolinu Vejske reke, da bismo se suočili sa nepremostivim problemom - voda koja teče uz put prilično je potkopala teren, napravila duboke kolotrage, između kojih je bila dovoljna hrpa snega koja se nije mogla probiti. Podloga je bila jako meka i u nju se propadalo, a okolo zbog konfiguracije nikako nije moglo. Takav teren je trebalo probiti u dužini od par stotina metara, do raskrsnice kod ćumurana na Vejskoj reci. Probali smo jednim autom i - momentalno ga zaglavili. 12 ruku sa nekoliko lopata relativno brzo je rešilo taj problem, ali je bilo jasno da dalje neće moći. Stigli smo na pola puta od Velike Brezovice do manastira, ali su nas u nastavku čekali možda i veći problemi, u vidu uzbrdica jačeg nagiba i verovatno još pogubnijeg dejstva vode na delu gde put prolazi pored Demižloka.

Vratili smo se za još jednu noć u Bojanovoj kolibi, za sada odustavši od pokušaja da proprtimo put do manastira. Da imamo Unimog, ili barem Pincgauer, možda bismo i u ovakvim uslovima prošli, ovako jednostavno nismo imali dovoljno velike točkove i dovoljno veliki razmak od tla za ovu dubinu mokrog snega.

Na Radovansku reku smo se vratili pre mraka. Pomogli smo Bojanu da poseče neko šipražje, napravivši te večeri veliku vatru, pravu lomaču, čiji je plamen šikljao i po nekoliko metara u vazduh. Bio je to sjajan prizor u poslednjoj februarskoj noći, toploj i potpuno prijatnoj. Na livadi oko Bojanove kolibe ostala je tek poneka stidljiva krpa snega.

Plan za današnji dan (nedelju) rodio se spontano, kada smo videli prelepo sunčano jutro i Rtanj kako se beo od snega presijava na suncu. Predložio sam da pokušamo da se popnemo na Rtanj (pešice), tako što bismo putem koji ide od sela Mužinca stigli dokle se može terencima, a odatle do vrha ima još oko sat, do sat i po hoda. Krenuli smo dosta kasno jer je ujutro bilo još posla na Bojanovom imanju, tako da nije bilo vremena da se penje iz podnožja, bilo sa severne ili istočne strane (a i raspoloženje za tako nešto u grupi je bilo vrlo podeljeno). Nismo znali kako stoji stvar sa količinom snega na prilazima južnim padinama Rtnja, gde je pre samo 3 nedelje kada smo imali prethodnu seansu snimanja bilo potpuno suvo.

Količina snega pored puta koji od naselja Rtanj penje ka prevoju na oko 750 m visine pre nego što krene nizbrdo ka Sokobanji je već iziskivala oprez u prognozama. Stigli smo do dobro poznatog puta na prevoju koji vodi do sela Šarbanovac i Mužinac, uz olakšanje što na njemu već ima nekih tragova. Znači, neko je već uspeo da prođe, barem donekle. Probili smo se do raskrsnice gde se odvaja put ka Šarbanovcu levo, a desno ka planini, gde smo sreli ekipu lovaca sa traktorom i Nivom. Oni nam rekoše da su išli samo do obližnje pojate i izrazili su ozbiljnu sumnju oko toga hoćemo li moći da se probijemo. Kažu, sneg je veliki. Reših da idemo na sigurniju varijantu, svestan da u tom nastavku puta imamo neke dosta jake nagibe na putu - ako bismo nastavili, lako je moguće da na nekom mestu više ne možemo ni napred ni nazad (barem dok sneg ne okopni, a ako i narednih dana bude +14 C kao danas možda i ne bismo predugo čekali).

Spustili smo se u Šarbanovac, u nameri da ka Rtnju krenemo glavnim putem, iz Mužinca. Usput smo susretali lovce (verujem da smo prebrojali njih stotinak), koji su došli u hajku na vuka. Odvraćali su nas od namere, tvrdeći da nas odmah tu iznad sela čeka ogroman smet, koji čak ni bager nije uspeo da probije. Zaista, neposredno iznad kaptaže lokalnog vodovoda, imamo šta da vidimo - smet visok skoro 2 metra, ali srećom dosta kratak, tek nešto više od toga.

Rešismo da svojeručno uradimo ono što "ni bager nije mogao" - kao i toliko puta do sada u ova 3 dana, lopatice u šake, i složnim naporom za petnaestak minuta bio je probijen par metara širok prolaz kroz dvometarski smet. Njega smo prošli, ali smo se u nastavku suočili sa snegom koji je bio taman toliko dubok da smo nasedali trupom. Pokušavali smo svašta - tehniku "utabavanja" podloge (napred, nazad, malo levo, malo desno), pokušaje prolaska iz zaleta, da bi sve to rezultiralo samo sa još dosta lopatanja i ispomaganja sajlom - svako malo izvlačili smo jedan drugog. Bilo je jasno da tim tempom nikako ne bismo stigli na vreme da se izveremo na Rtanj, a i bilo je vrlo verovatno da je samo pitanje trenutka kada bismo, recimo, naleteli na neki par stotina metara dug smet koji se nikako ne može probiti složnim naporom lopata u našim rukama.

Biće da je ovoga puta ipak priroda izašla kao pobednik. Ili smo mi želeli previše? Kako bilo, proleće je tu, nadohvat ruke. A onda više neće biti ove vrste neizvesnosti, avanture inaćenja sa naslagama nečega kroz šta se samo gusenicama može. Da nismo probali, ostali bismo uskraćeni za jedno dragoceno iskustvo. U svakom slučaju, imamo dosta stotina sjajnih fotki, koje će uskoro biti probrane i okačene :)
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by Gosha »

bluealek wrote:Vratismo se, pa samo ukratko da izvestim šta je i kako bilo.
Kako je pojam '(u)kratko' rastegljiv :D

Vredelo je probati, sigurno zanimljivije nego meni vikend seljenje iz kancelarije u kancelariju (i to losiju), jedva cekam fotke...
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by bluealek »

Evo i foto albuma u kome sam spojio fotografije sa prethodne ture od 6. do 8. februara, sa onima koje smo napravili ovog vikenda, od 27. februara do 1. marta:

http://www.freebiking.org/galerije/main ... temId=3704

Nadam se da će vam dočarati barem delić onoga što smo videli i doživeli. Siguran sam da će i Rajko imati štošta da doda, s posebnim akcentom na odlične fotografije iz akcije - dok sam ja motao đevrek, on je škljocao, obilato koristeći svoj prirodni talenat za beleženje trenutka iz najneobičnijih perspektiva.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by IRalic »

evo i moje :) http://ir.fotopic.net/c1661591.html


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
rajko55
Freebiker
Posts: 458
Joined: 08 Jul 2008, 11:06
Location: Pozarevac
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by rajko55 »

Zdravo svima evo i mene mada sam imao muke koje od mnogo lepih slika da odaberem evo izbora :D
http://rajko55.fotopic.net/c1661668.html pozdrav od Rajka
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by barda »

Momci, svaka čast!

Uživali ste - mada bi neko rekao da je to mučenje - ali mislim da ovde takvih nema :!:

Trebalo je iskoristiti rekordan sneg! :wink:
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by Gosha »

bluealek wrote:... I otac Akakije je na manastirskom blogu naveo da je snega u kanjonu Resave bilo daleko više nego gore na planini, tako da smo se ponadali da će iz smera Velike Brezovice (gde se stiže direktno putem u Radovansku reku) sneg možda biti taman dovoljno plitak da naši zverski kramponi mogu nekako da ga savladaju...
Video sam u albumima i fotografije kramponki, na zalost nisam tacno video koji je model guma koje ste koristili(?):

http://rajko55.fotopic.net/p56693911.html

http://ir.fotopic.net/p56691915.html

Moje pitanje se odnosi na pojam zimske gume, tj zar nije poenta zimske gume u onih hiljadu sitnih rezova koji ustvari daju prijanjanje po snegu i ledu daleko bolje od guma za teren (off-road, blato,...)?

Sve zimske gume koje sam nasao po netu, imaju upravo iskljucivo te sitne kanale, kao recimo na ovoj slici:

Image

Goodyear ima MT/R i AT/R koje su odlicne za teren, ali MT/R imaju samo jednu zvezdicu za sneg, a AT/R tri zvezdice, dok recimo UltraGrip koja ima taj "snezni profil" ima pet zvezdica za sneg.

Naravno, ne verujem da bi vas i ekseri izvadili tamo gde ste se uputili, ali cisto pitam :D Negde verovatno ima neka "kvaka" koju sam prevideo?
User avatar
rajko55
Freebiker
Posts: 458
Joined: 08 Jul 2008, 11:06
Location: Pozarevac
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by rajko55 »

Gosho trebao si da podjes i ti pa da uporedimo na licu mesta sta je bolje :D inace gume su TAGOM MUD SPORT OFF ROUD 4X4 pozdrav
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by bluealek »

Gošo, te "zimske gume" i "zvezdice za sneg" odnose se na uslove zimske eksploatacije u kojima se mogu naći obični smrtnici, odnosno na poprilično UTABANU sklisku podlogu. Tome i služi tih bezbroj sitnih zareza, da bi poboljšali trakciju na TVRDOJ skliskoj podlozi, na tankim slojem snega pokrivenom asfaltnom putu. Neprćen sneg, s druge strane, ima potpuno drugačije karakteristike od utabanog snega i postavlja pred gume potpuno drugačije zahteve. Neprćen sneg i blato imaju vrlo slične osobine, odnosno i za jedno i za drugo su potrebne što veće LOPATE na kramponima kako bi odgurivale vozilo napred u podlozi koja je, zapravo, jedva u polučvrstom agregatnom stanju. Zamisli da si u čamcu; čime bi ga brže gurao kroz vodu - velikim ili majušnim veslom? 8)

Dakle, za DUBOK sneg i blato dragoceno je da kramponi budu što veći, ali i što udaljeniji međusobno, kako ne bi došao u situaciju da se šupljine između njih vrlo brzo popune blatom i da opet imaš efekat "ćelave" gume. Kako su ti zahtevi dijametralno suprotstavljeni onima koje pred tebe postavlja vožnja po asfaltu (odnosno stabilnost i upravljivost guma na te dve podloge je obrnuto srazmerna), treba samo naći kompromis koji tebi lično najbolje završava posao.

Inače, ove gume se zovu Tagom Mud Sport i mogu da se kupe kod Likosa na Voždovačkom putu. Ono što je mene kod njih prijatno iznenadilo (zaista nisam očekivao) je činjenica da izuzetno dobro koče i drže u krivinama na asfaltu, skoro da bih mogao da se zakunem da to čine bolje nego Good Year Wrangler AT/R. To verovatno znači da je guma meka, što pretpostavljam znači da će prilično brzo da se potroše. No s obzirom na to koliko su jeftine (zavisno od veličine, 7000-9000 dinara komad), bože moj. Nisu čak ni mnogo bučne pri većim brzinama, jedino daju malo čudan osećaj u rasponu 0-20 km/h, kada imaš utisak da ideš na zupčanicima.
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by Gosha »

Eto vidis, lepo sam ja pretpostavio da ima neka "kvaka", zato sam i pitao. Bilo mi je nemoguce da se vi ne biste opremili maksimalno, u relanim uslovima vozila bez gusenica :D mislim kada ste i onu skalameriju nosili da gurate sneg :D

Ja sam na proslom vozilu imao Wrangler AT/R, tako sam zatekao pri kupovini polovnjaka, pa sam i ja kupio jos 4 komada kada je doslo vreme. Bile su mi mnogo bucne, narocito nakon menjanja rasporeda tockova po osovinama. Radio nisam slusao preko 90km/h :D Ustvari :(

Na ovom koji sada vozim, dobio sam tek montirane UltraGrip i utisak je da su neuporedivo tise, kao na putnickim vozilima, a opet moram da kazem da sam se malo vozikao po Jahorini na snegu, utabanom :D i grabile su nenormalno dobro, kao po asfaltu. Fantasticnu sigurnost daju. Apak, ovo kuda ste vi prosli, je skroz druga prica, ali kao sto si rekao, ja zelim kompromis, a nemam pare za gume za svaku priliku :D Ustvari opet :o

Posto se vec ne verem po brdima, volim da odem na prvu livadu velicine fudbalskog terena iza 45. bloka ka Ostruznickom mostu i da se izvrtim posteno po snegu, k'o malo dete, a i mojim klincima se svidelo mozda jos vise nego meni :D

Rajko, krivo mi sto nisam mogao, pa sto kazes da i uporedimo na licu mesta, dobar test bi bio :D Doduse moj je samo 2.800cc, a ne 4.000cc i 5.200cc kao vasa dva, ali dizel se dici obrtnim momentom, 400Nm :D
User avatar
rajko55
Freebiker
Posts: 458
Joined: 08 Jul 2008, 11:06
Location: Pozarevac
Contact:

Re: Probijanje snežne blokade Mikuljskog manastira

Post by rajko55 »

Gosho nije vazno samo kolko ima kubika ili snage vazno je ono zezanje i druzenje to ne moze da plati niko , to se dozivi tad ili nikad , sutra je vec novo druzenje i nova istorija. pozdrav
Post Reply