Nesha wrote:
I još jedno pitanje: da li si probao da ideš negde uzbrdo? Da li je istina da FWD ima problema pri penjanju (da upravljač beži pošto se jako stiskaju pedale)?
Ja licno nisam probao FWD uzbrdo,ali
kazu da ima problema kod jake uzbrdice i klizave podloge.
Recimo glatka slick guma,i gladak asfalt po kisi.
Ali mislim da uveliko sve to zavisi i od rasporeda tezine.
Teoretski na uzbrdici ima manje tezine nego na zadnjem tocku,
ali je pitanje da li je to u praksi stvarno problem.
Dakle doobro se raspitati kod vlasnika takvih,ili lakse- napraviti sam pa probati
Kao sto rekoh,meni je Bodin bajs ostavio utisak da se moze voziti bez ruku,
i ne samo u pravoj liniji.
Svakako se upravljac prakticno samo pridrzava.
Procitaj test
Cruzbike-a na BROL-u
sasvim posteno,realno,a i ja se slazem sa svakom pohvalom i zamerkom iz mog kratkog izkustva voznje Bodinog.
Takodje njihov Softrider je slika i prilika prosecnog Y full sus rama koji bi ti mogao da iskoristis kao osnovu.
A i prednju suspenziju mozes zadrzati.Samo napraviti pivot point-e na virtulanom chain stay-u i to ej to.
Uz malo Googlanja "moving bottom bracket" ces naci svasta na tu temu,
kao recimo
http://www.youtube.com/watch?v=tygNg_gHLWw - lowracer,zasto da ne

Ili
http://www.geocities.com/atombikes/blaster.html
Nego,mene kopka jedno pitanje: zasto bas FWD moving bottom bracket bajk ??
Ja takodje imam na umu FWD bajk,ali sa fixnim pogonom(tzn. chain twister),
i to samo iz jednog razloga:
ceo sklop prenji tocak/vila/pogon/upravljac moze da bude "fixiran"
a zadnji deo da se ili odvaja,ili pak sklapa.
Dakle veoma zgodan folding bent

Nesto poput
Fast FWD separable low racer-a
Jedino sta meni pada na pamet,jeste da je Cruzbike klon jednostavan za izradu za nekog ko nema dostupan sirovi materijal(cevi)
da nesto sam osmisli,
i/ili da se postojeci bicikl sto vise iskoristi (prakticno se samo doda sediste,doda pogonski sklop,i prepravi upravljac)
i/ili hoce da sto manje svog/majstora varioca vremena potrosi.
Ovako samo iskasapis dva rama,i eto

mo
Daleko od toga da tako nesto ne moze da se vozi sasvim fino (uz malo navikavanja)
ali nekako mislim da postoji dobar razlog zasto takvih bajkova u proizvodjaca ima jako malo.
Prakticno samo Cruzbike kit,i Flevobike koriste takav nacin pogona/upravljanja.
Ako mi se zbog icega nedopada Cruzbike varijanta,onda je to neozbiljnost njegovog izgleda.
Najnabudzeniji,i najcudniji od cudnih bajseva

U sveopstoj expanziji lezecih bicikala na nasim prostorima,
mislim da treba posvetiti paznju izgledu,kako bi nas ozbiljno shvatili,
a ne smatrali za neke tamo cudake,koji nesto klepaju u svojoj garazi od iseckanih restlova starih bajseva ..
Ako se u startu moze poceti od neceg boljeg,zasto da ne ?
Nego sta meni nije jasno u svoj ovoj prici,zasto taj tvoj bent nije u voznom stanju ?
Ne svidja ti se takav koncept ?
Pomenuo si kacenje petom o tocak.
Samo da si malo vislje postavio pogon,ne bi imao problema.
Meni se to ne desava uopste.
Mogu da okrenem u jednoj saobracajnoj traci za 180 stepeni,
a da sve vreme okrecem pedale.
Sve sto treba da se uradi jeste postaviti pogon dovoljno daleko/visoko od tocka.
Da ti nastavis u tom pravcu ? Kupis koji metar neke cevi,i malo izvaris ?
Bezobrazno kopiranje nekog vec postojeceg modela je najbolji pocetak
Sto se upravljaca pod sedistem tice,to je svakako komfornija varijanta od bilo koje iznad,
ali ima svoja ogranicenja,pogotovo takva vrsta gde je upravljac kruto vezan za viljusku.
Ako je upravljac indirektno spojen sa viljuskom,i okrece se samo oko svoje ose na ramu,
onda je stvar nesto bolja.
Naravno treba preracunati prenosne odnose izmedju.
Sto se tice pitanja suspenzije,ja sam svakako misljenja da je lepo imait tako nesto
mada se opet treba dobro zamisliti da li je vredno tezine i komplikacije.
Velike mekane gume mogu da daju dovoljan komfor na vecini asfaltnih puteva,pa mozda malo i van njih.
Jedna stvar,sto muci svaki bent,je to sot ne mozes da prebacujes teziste napred/nazad.
Kada sa tezinom na prednjem tocku,sto ces svakako imati sa FWD varijantom,naletis na neku kratku neravninu,jos najgore negu "uvalu" u asfaltu,
prednji tocak ce da leti u vazduhu neko vreme.
Za to vreme nema ni upravljanja,a ni pogona.
Ja sam par puta "leteo" tako,i nije ni malo prijatno,
pogotovo sto sam imao tendenciju da se krecem prednjim krajem na dole :scary:
Dakle treba razmisliti o prednjoj suspenziji,pogotovo kod pogona napred,
kako se ne bi "gubila snaga" na neravnim povrsinama,a i zbog upravljanja takodje.
Pozadi takodje dobro dodje suspenzija,da "izravna" put kada treba.
Pitanje je samo da li zelis tezinu suspenzije,i komplikaciju.
Bilo kako bilo,cak i sa tvrdim oslanjanjem tockova,i tanjusnim i tvrdim gumama,
meni je daleko udobnije nego na obicnom bajsu sa istom viljuskom i gumama
Ja svakako pozivam na probnu voznju mog.Cisto eto,bar da probas nesto drugacije.
Steta sto si propustio priliku kada sam bio na berbi grozdja jesnenas.
Bajk mi je trenutno u fazi predfarbanja,posle nekih sitnih izmena,i novog upravljaca,
ali jeste u voznom stanju,i vise frendli sto se podesavanja za test vozace tice (volan moze da se podesava i po visini i po daljini)
a naravno,uvek moze i pogon da se izvuce za nekokg visljeg

(ako ne zaboravim imbus kljuc)